تبیان، دستیار زندگی
بالاخره پرسپولیس پس از پنج هفته ناکامی در یپروز شدن، موفق شد تیم انتهای جدولی شموشک را به زحمت و با حساب 2-1 شکست دهد تا شاید بخت ناکامی کمی از روی سر قرمزها فاصله بگیرد. در غیاب اولادی ترانسفر شده و باقری و رهبری فرد مصدوم؛...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس بالاخره پیروز شد.


بالاخره پرسپولیس پس از پنج هفته ناکامی در یپروز شدن، موفق شد تیم انتهای جدولی شموشک را به زحمت و با حساب 2-1 شکست دهد تا شاید بخت ناکامی کمی از روی سر قرمزها فاصله بگیرد. در غیاب اولادی ترانسفر شده و باقری و رهبری فرد مصدوم؛ باز هم علیزاده به تشخیص پروین روی نیمکت نشست تا گزینه جانشین وی یعنی انتظاری، پرسپولیس را به برتری برساند و صد البته این بار پیراهنش را در نیاورد تا شهد موفقیت در کامش تبدیل به زهر نشود.شموشک با وجود تک مضراب های خود خطر چندانی روی دروازه پرسپولیس ایجاد نمی کرد و این روند مطلوب هواداران قرمز بود.

ولی شرو ع نیمه دوم و یک حرکت انفجاری از سوی نوشهری ها باز هم سرخ پوشان را به وادی اضطراب برد. سریال حملات مداوم این تیم شامل جشنواره ای از سانترهای بلند دوباره شروع شد، ولی در روزی که برخلاف گذشته سانترها خوب و هدفمند بودند، سرزنان پرسپولیس یعنی انتظاری، انصاریان و ... توپ ها را به هر جایی زدند جز چارچوب دروازه شموشک تا اینکه بالاخره تداوم حملات قرمزها به میدان داری کاویانپور باعث شد این تیم در فاصله چهار دقیقه به پایان بازی صاحب یک پنالتی و گل و در نهایت برد میلی متری شود. این نتیجه در واقع تکرار نتیجه بازی رفت در نوشهر بود، یعنی پرسپولیس موفق شد با برد 2-1 مقابل شموشک از این تیم انتقام بگیرد. باور کنید پرسپولیس بالاخره برد!

در حاشیه‌ پرسپولیس- شموشک...

تعویض‌ کاظمیان‌ درخواستى‌ بود

دیدار دو تیم‌ پرسپولیس‌ و شموشک‌ با اینکه‌ در روز جمعه‌ و تعطیل‌ برگزار مى‌شد، اما با استقبال‌ کم‌ تماشاگران‌ روبه‌رو شد تا آخرین‌ دیدار هفته‌ نوزدهم‌ لیگ‌ برتر چندان‌ حاشیه‌ نداشته‌ باشد. به‌ هر حال‌ گزارش‌ همکار اعزامى‌ ما به‌ استادیوم‌ آزادى‌ را در ذیل‌ مى‌خوانید...

هیچ‌کس‌ به‌ سمت‌ پروین‌ نرفت‌

سهراب‌ انتظارى‌ تنها سرخپوشى‌ بود که‌ پیش‌ از بازى‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ شموشک‌ رفت‌ تا به‌ آنها خوش‌آمد بگوید و رخصت‌ بگیرد زیرا او از همین‌ تیم‌ شموشک‌ به‌ پرسپولیس‌ پیوست. این‌ در حالى‌ بود که‌ تمامى‌ بازیکنان‌ شموشک‌ به‌ سمت‌ ناصر ابراهیمى‌ رفتند تا از او رخصت‌ بگیرند، نکته‌ جالب‌ اینکه‌ هیچ‌کس‌ به‌ سمت‌ پروین‌ نرفت.

هوا سرد بود، برانکو نیامد

فخرالدین‌ بگوویچ‌ و رضا چلنگر مربى‌ دروازه‌بانها و مترجم‌ تیم‌ملى‌ کشورمان‌ دیروز در استادیوم‌ آزادى‌ حاضر بودند تا بازى‌ فوق‌ را از نزدیک‌ نظاره‌گر باشند. وقتى‌ سراغ‌ برانکو را از دستیارش‌ گرفتیم‌ او گفت: چون‌ هوا سرد بود، آقاى‌ برانکو ترجیح‌ داد از منزل‌ بازى‌ را ببیند.

بازى‌ خطى‌

ناصر ابراهیمى‌ از ابتداى‌ بازى‌ کنار زمین‌ ایستاده‌ بود و دائماً‌ بر سر بازیکنان‌ داد و فریاد مى‌کرد. او از مدافعان‌ تیمش‌ مى‌خواست‌ که‌ خطى‌ بازى‌ کنند و جلو نروند.

فریاد قلیچ‌

دقیقه‌ یک‌ بازى‌ و درست‌ وقتى‌ که‌ پرسپولیس‌ گل‌ آفساید را دریافت‌ کرد، وحید قلیچ‌ به‌ یکباره‌ از جا برخاست‌ و به‌ سمت‌ فرشید کریمى‌ رفت. او با دادوفریاد از سنگربان‌ تیمش‌ مى‌خواست‌ که‌ درست‌ جاگیرى‌ کند تا مهاجمان به‌ چنین‌ موقعیتهایى‌ دست‌ نیابند

شانس‌ شموشک‌ هیچ‌ بود

تمامى‌ عکاسان‌ ورزشى‌ پشت‌ دروازه‌ شموشک‌ حضور داشتند و جالب‌ اینکه‌ حتى‌ یک‌ عکاس‌ هم‌ پشت‌ دروازه‌ پرسپولیس‌ نبود هر چند امروزه‌ با تکنولوژى‌ که‌ عکاسان‌ در اختیار دارند تا چند کیلومتر آن‌ طرف‌تر را هم‌ مى‌توانند عکس‌ بگیرند، اما انگار آنها از ابتدا هیچ‌ شانسى‌ براى‌ گلزنى‌ شموشک‌ قائل‌ نبودند.

عید غدیر

تبریک‌ عید غدیر خم، عید ولایت‌ و امامت‌ جمله‌اى‌ بود که‌ بارها ار بلندگوهاى‌ ورزشگاه‌ پخش‌ شد تا جو ورزشگاه‌ حال‌ و هواى‌ خاصى‌ پیدا کند.

راجرز و اوفارل‌ تشویق‌ شدند

آلن‌ راجرز و فرانک‌ اوفارل‌ که‌ در حال‌ حاضر در تهران‌ به‌ سر مى‌برند دیروز در استادیوم‌ حضور داشتند. این‌ دو مربى‌ کهنه‌ کار شدیداً‌ مورد تشویق‌ هواداران‌ پرسپولیس‌ قرار گرفتند تا یاد گذشته‌ها در ذهنشان‌ زنده‌ شود.

تعویض‌ درخواستى‌

جواد کاظمیان‌ از ناحیه‌ گردن‌ احساس‌ درد مى‌کرد که‌ این‌ درد از شب‌ قبل‌ از بازى‌ او را اذیت‌ مى‌کرد، از همین‌ رو او در نیمه‌ دوم‌ و به‌ درخواست‌ خودش‌ تعویض‌ شد.

استقلالى‌ها با شموشک‌ بودند

بعد از به‌ ثمر رسیدن‌ گل‌ على‌ انصاریان‌ از روى‌ نقطه‌ پنالتى‌ پنجاه‌ استقلالى‌ حاضر در ورزشگاه‌ شروع‌ به‌ تشویق‌ شموشک‌ کردند که‌ این‌ موضوع‌ در نوع‌ خود عجیب‌ و جالب‌ بود.

پرسپولیسى‌ها ورزشگاه‌ را ترک‌ نکردند

برخلاف‌ بازى‌هاى‌ گذشته‌ پرسپولیس‌ که‌ تماشاگران‌ از دقیقه‌ 70 به‌ بعد ورزشگاه‌ را ترک‌ مى‌کردند و مى‌دانستند که‌ تیم‌ محبوبشان‌ برنده‌ نیست، اما دیروز تا آخر بازى‌ ورزشگاه‌ را ترک‌ نکردند.