تبیان، دستیار زندگی
بد نیست نگاهی هم به کارنامه افشین قطبی در تیم ملی داشته باشیم. او که جانشین علی دایی در تیم ملی شد، در 25 مسابقه هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارنامه قطبی در تیم ملی

افشین قطبی

51 بازی قطبی در پرسپولیس شامل 10 برد و 7 مساوی در ثلث اول، 7 برد 4 مساوی و 6 باخت در ثلث دوم و 7 برد، 6 مساوی و 4 باخت در ثلث سوم عملکرد او را معادل 24 برد، 17 مساوی و 10 باخت نشان می دهد اما بد نیست نگاهی هم به کارنامه افشین قطبی در تیم ملی داشته باشیم. او که جانشین علی دایی در تیم ملی شد، در 25 مسابقه هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت:

1- ایران صفر- چین یک: در جریان یک دیدار دوستانه و بعد از 15 سال باخت مقابل تیم ملی فوتبال چین را در طول 90 دقیقه تجربه کردیم.

2- ایران صفر- کره شمالی صفر: در مقدماتی جام جهانی 2010 در پیونگ یانگ با حریف مساوی کردیم . کره را یک مساوی هم به یک قدمی جام جهانی می برد.

3- ایران یک- امارات صفر: در مقدماتی جام جهانی 2010 در تهران به سختی امارات را بردیم تا شانس های مان برای جام جهانی زنده بماند.

4- ایران یک- کره جنوبی یک: تا دقیقه 83 حریف را برده و در جام جهانی بودیم اما کره مساوی را زد تا کره شمالی را با خود به جام جهانی برده و نتیجه خفت بار رتبه چهارم بین 5 تیم را نصیب ایران کند.

ایران یک- بوتسوانا یک: 4 هفته بعد از ناکامی در مقدماتی جام جهانی، برابر حریفی مساوی کردیم که در فوتبال آفریقا تیم قابل توجهی نیست.

6- ایران 3- بوسنی 2: حریف همیشه بازنده ایران در یک دیدار دوستانه باعث شد ایران بعد از 11 بازی، بیش از یک گل در یک بازی بزند.

7- ایران 2- بحرین 4: 4 گل از بحرین خوردیم. بعد از عربستان و عمان بحرین سومین تیمی بود که به ایران 4 گل می زد. بازی دوستانه در منامه انجام شد.

8- ایران صفر- ازبکستان صفر: حالا که یک تیم متوسط در آسیا شده بودیم، تساوی با ازبکستان، در شهریور 1388 نتیجه بدی نبود.

پیروزی ایران مقابل ایسلند

9- ایران یک- ایسلند صفر: در پاییز نه چندان سرد 88، شصتمین بازی تاریخ مربیگری افشین قطبی برای او توام با یک برد دیگر شد.

10- ایران یک- اردن صفر: در مسابقات مقدماتی جام ملت های 2011، در تهران به سختی از پس اردن برآمدیم و حریف را یک- صفر بردیم.

4 برد، 4 مساوی، 2 باخت، 10 گل زده و 9 گل خورده کارنامه قطبی در 10 بازی اول بود.

11- ایران یک- مقدونیه یک: در جریان یک دیدار دوستانه مقدونیه را متوقف کردیم، قبلاً در جام ال.جی تهران به مقدونیه باخته بودیم.

12- ایران صفر- اردن یک: افتضاح کردیم. خیلی ها باخت به اردن در زمین حریف را بدترین بازی ایران در قرن 21 می دانند.

13- ایران 2- قطر 3: در تورنمنت دوستانه قطر در زمستان 88 به میزبان 3-2 باختیم. حالا دیگر در میان تیم های درجه 2 آسیا جای داریم.

14- ایران یک- مالی 2: بین 4 تیم در تورنمنت قطر چهارم شدیم. به قول بعضی ها، خوب شد بین 4 تیم پنجم نشدیم این پنجمین باخت تیم ملی با قطبی بود.

15- ایران یک- کره شمالی صفر: کره شمالی به ایران باخت، اگر این باخت به جای دی ماه 88، 6 ماه زودتر اتفاق می افتاد، ایران به جام جهانی می رفت.

16- ایران 3- سنگاپور یک: تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا در گروه E، توانست تیم ملی سنگاپور را شکست دهد.

17- ایران یک- تایلند صفر: رفته رفته تیم ملی جان می گیرد. برد برابر تایلند برد نوبرانه و نوروزی تیم ملی فوتبال بود.

18- ایران 3- ارمنستان یک: در جریان یک بازی دوستانه دیگر، برابر ارمنستان برنده شدیم. این چهارمین برد متوالی تیم ملی بود.

19- ایران 2- چین صفر: بعد از مدت ها، چین را در خانه اش بردیم. 13 سال بود که چین را در خانه اش نبرده بودیم.

20- ایران یک- کره جنوبی صفر: بعد از 39 سال تیم ملی کره جنوبی را در خانه اش بردیم. کارنامه 20 بازی ملی با قطبی به 10 برد 5 مساوی و 5 باخت 25 گل زده و 18 گل خورده رسید.

21- ایران 3- بحرین صفر: هفتمین برد متوالی تیم ملی با افشین قطبی نشان می داد که تیم ملی روی دور افتاده است. این بازی در چارچوب مسابقات غرب آسیا انجام می شد.

افشین قطبی

22- ایران 2- عمان 2: نوار بردها با تساوی برابر عمان پاره شد. عمان بعد از بحرین، امارات، اردن و قطر پنجمین حریف عرب ما بود. برابر 3 حریف عرب بازنده بودیم.

23- ایران 2- عراق یک: با برد برابر قهرمان دوره گذشته جام ملت ها به فینال رقابت ها رسیدیم.

24- ایران صفر- کویت 2: تیم ملی ب کویت ایران را برد تا تیم ملی بعد از 9 بازی شکست را تجربه کند.

25- ایران صفر- برزیل 3: در جریان یک دیدار دوستانه که مهرماه در امارات انجام شد به برزیل 3 بر صفر باختیم.

26- ایران صفر- قطر صفر: در جریان دیدار دوستانه ای که همین هفته پیش در قطر برگزار شد.

27- ایران یک - آنگولا صفر: آخرین دیدار تدارکاتی قبل از آغاز جام ملتهای آسیا که با پیروزی ایران در دقایق پایانی همراه شد.

کارنامه تیم ملی با افشین قطبی

27بازی

13برد

7 مساوی

7 باخت

32 گل زده

26 گل خورده

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی