تبیان، دستیار زندگی
مهدی سعیدی به عنوان یکی از طراحان ایرانی در فهرست بهترین طراحان گرافیک دنیا جای گرفته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرافیست ایرانی در لیست بهترین های دنیا

مهدی سعیدی

مهدی سعیدی به عنوان یکی از طراحان ایرانی در فهرست بهترین طراحان گرافیک برتر جهان قرار گرفته است.

به گزارش مهر این لیست را نشریه DPI تهیه و بر اساس آن فهرستی از 39 طراح برتر جهان را معرفی کرده است. این نشریه در دهمین شماره خود با عنوان بهترین تصویر در هنرهای تجسمی، اسامی 39 نفر از طراحان گرافیک از سراسر جهان را به تفکیک قاره‌ها منتشر کرده است.

از قاره آسیا پنج طراح، از قاره اروپا 12 طراح، از اروپای مرکزی 10 طراح و از قاره آمریکا 9 طراح به عنوان برترین طراحان سال معرفی شده‌اند.

از قاره آسیا مهدی سعیدی، دیوید تارتاکور، یوجی ساتو، هیرو یوکی ماتسوشی، شوگو کی شینو به عنوان بهترین طراحان سال معرفی شدند.

اثری از مهدی سعیدی

طرح جلد کتاب/ از آثار مهدی سعیدی

مهدی سعیدی متولد ۱۳۵۸ خیابان پیروزی و یکی از پرکارترین طراحان گرافیک ایرانی ایست.  به دلیل رویکرد خط نگارانه‌اش بیش از دیگر هم نسلانش بیرون از مرزها مورد توجه قرار گرفته. در کارنامه او جایزه ویژه بی‌ینال  بین المللی مکزیک (۲۰۰۲) جایزه‌های اول بی‌ینال جهان اسلام (۲۰۰۴) جایزه  و یژه از سه سالانه بین المللی ترناوا،اسلواکی (۲۰۰۶)، جایزه سوم سه سالانه بین المللی خارکوف، اوکراین (۲۰۰۶)، جایزه بزرگ بی‌ینال بین المللی تایوان (۲۰۰۷) جایزه بزرگ بی‌ینال بین المللی پوستر کلرادو،  امریکا (۲۰۰۸) جایزه  و یژه از دوسالانه بین المللی پوسترهای سیاسی و اجتماعی ،لهستان (۲۰۰۹) به چشم می‌خورد به جز این‌ها نامش در میان پنج  ستاره طراحی  جهان در  بی‌ینال بین المللی اوزاکا (۲۰۰۹) قرار داشته  و جایزه بزرگ این دوسالاته را از آن خود کرده است. سال گذشته ۴۰ پوستر او در موزه سان فرانسیس بولیوی به نمایش درآمد، این پوسترها  به زودی در گالری دانشگاه میشیگان به معرض نمایش درخواهد آمد.در سال۲۰۰۴ نیز کتابی از آثار وی از طرف موزه هنرهای معاصر تهران منتشر شده است.

اثری از مهدی سعیدی

از دیگر آثار مهدی سعیدی

سعیدی در رشته گرافیک از هنرستان هنری مالک اشتر و پس از آن در رشته هنر و طراحی از انگلیس فارغ‌التحصیل شد. او عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و هنرهای تجسمی است و با مراکز مهم فرهنگی از جمله موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان هنر و مراکز موسیقی و فیلم همکاری می کند.