تبیان، دستیار زندگی
گونه جدیدی از جانداران در اعماق دریا در جنوب كالیفرنیا در آمریکا كشف شده اند كه برای تخم گذاری به محل های كم عمق می آیند. هنگام تخم گذاری به نظر می رسد این جانواران در حال بافت رشته های ابریشمی هستند، این رشته ها تخم های آنها را تشكیل می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروانه‌های ابریشم‌باف اقیانوس

پروانه‌های ابریشم‌باف اقیانوس

گونه جدیدی از جانداران در اعماق دریا در جنوب كالیفرنیا در  آمریکا كشف شده اند كه برای تخم گذاری به محل های كم عمق می آیند. هنگام تخم گذاری به نظر می رسد این جانواران در حال بافت رشته های ابریشمی هستند، این رشته ها تخم های آنها را تشكیل می دهد.

جف گودارد زیست شناس دریایی كاشف اصلی این گوشتخواران كوچك است. این جانوران 3 سانتی متری در سال 2008 توسط وی شناسایی شدند، اما محققان به تازگی دریافتند كه این موجودات به روشی كاملا حیرت انگیز تخم گذاری می كنند.

جف در این باره به نشنال جئوگرافیك می گوید: «بدن این جانور كه از خانواده حلزون هاست بقدری شفاف است كه می توان تمام اعضای بدن آن را دید.»

پروانه‌های ابریشم‌باف اقیانوس

این حلزون رشته‌ای نازك و سفید رنگ را از بدن خود خارج می كند كه تخم های وی را تشكیل می دهند. در این رشته ها هزاران كپسول تخم قرار گرفته اند و شرایط برای آنها به گونه ای طراحی شده است كه در عین قرار گرفتن در یك تار به اندازه كافی اكسیژن به آنها برسد. و همین امر زیبایی بسیاری به او و اعماق دریا می دهد.

به اعتقاد گودارد هنوزهم گونه‌های ناشناخته فراوانی در پهنه دریاها وجود دارند و به نظر می‌رسد تا كامل موجودات، دانشمندان هنوز راه زیادی در پیش رو دارند.

این دانشمندان این حلزون ها را به پروانه‌های اقیانوس تشبیه كردند.

این موجود زیبا تنها عضو کوچکی از مخلوقات پیچیده ی پروردگار است که در هر کدام جای تامل و اندیشه است.

تهیه و تنظیم: مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان

مطالب مرتبط

نیمروی شناور

 خیار دریایی

 ماهی کوری که می بیند

 ماهی های شیرخوار

 مدرسه ماهی ها

 اژدهای دریایی برگدار

 خرگوش دریایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.