تبیان، دستیار زندگی
همه ی ما قبل از امتحان یا یک اتفاق مهم دچار استرس و اضطراب می شویم. اما اگر اضطراب ما کم و مختصر باشد، می تواند باعث ایجاد انگیزه در ما شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبارزه با اضطراب شب امتحان

مبارزه با اضطراب شب امتحان

همه ی ما قبل از امتحان یا یک اتفاق مهم دچار استرس و اضطراب می شویم. اما اگر اضطراب ما کم و مختصر باشد، می تواند باعث ایجاد انگیزه در ما شود. اما نگرانی زیاد مشکل ساز است، زیرا روی توانایی ما برای آماده شدن برای امتحان اثر منفی می گذارد.

یکی از روش هایی که می توان برای کم کردن استرس استفاده کرد، آماده شدن برای امتحان است. اگر شما برای امتحان آمادگی کافی نداشته باشید، استرس امری طبیعی است، اما اگر از آمادگی کافی برای امتحان برخوردار باشید، این اضطراب غیرمنطقی است.

آماده شدن برای امتحان را نباید کاملاً به شب امتحان اختصاص داد. تلاش زیاد برای یادگیری و تسلط بر مطالب درست در روز قبل از امتحان باعث استرس می شود. در شب امتحان نمی توان حجم زیادی از مطالب را یاد گرفت.

وقتی درسی را برای امتحان آمده می کنید از خودتان بپرسید چه سوالی ممکن است از این قسمت طرح شود.

اگر شما به نمره زیاد اهمیت دهید ممکن است باعث اضطراب زیاد در شما شود. نمره شخصیت و ارزش برای شما نمی آورد. شما تنها برای بدست آوردن اطلاعات و دانش باید مطالعه کنید.

بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند که غذا و استراحت مانع مطالعه می شود، اما برای این که در امتحاناتتان موفق تر باشید باید حتماً این نکات را در نظر بگیرید.

مبارزه با اضطراب شب امتحان

حتماً روز امتحان صبحانه مختصری بخورید.

سعی کنید یک ساعت قبل از امتحان به انجام یک فعالیت آرامش بخش بپردازید، با عجله و اضطراب و تا آخرین دقایق درس نخوانید.

طوری برنامه ریزی کنید که کمی قبل از امتحان سر جلسه باشید، زیرا این امر موجب آرامش شما می شود و سبب می شود صندلی مناسبی را انتخاب کنید.

انتظار برای امتحان سبب استرس می شود پس سعی کنید حواس خود را پرت کنید.

تنظیم:نعیمه درویشی_تصویر:مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

یک برنامه ی موفق درسی

اضطراب شب امتحان

سه راه برای کاهش نگرانی

شش مرحله برای یادگیری بهتر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.