تبیان، دستیار زندگی
شمارش معکوس برای آغاز پانزدهمین دوره رقابت های جام ملتهای آسیا آغاز شده است ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهضت حمایت ملی از تیم ملی

افشین قطبی

بخش ورزشی - شمارش معکوس برای آغاز پانزدهمین دوره رقابت های جام ملتهای آسیا آغاز شده است و کمتر از 10 روز دیگر سوت آغاز این رقابت ها برای کسب عنوان قهرمانی به صدا در خواهد آمد.

این روزها آنقدر اعتراضات و مصاحبه های گوناگون به گوش مان رسیده است که به نظر می رسد که فضای ایجاد شده قبل از آغاز رقابت ها را بسیار  ملتهب تر و نگران تر از گذشته کرده است.

وضعیت هشداری که در حال حاضر در فوتبال کشورمان حکم فرما شده است قطعا نشان دهنده این است که نه تنها بخشی از فوتبال کشورمان بلکه بسیاری از پایه های آن ایراد دارد .

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گروه D مسابقات فوتبال جام ملت های 2011 آسیا متشکل از چهار تیم ایران، عراق، کره شمالی و امارات عربی متحده را گروه مرگ این رقابت ها عنوان کرد و این در حالی است که تمامی اهالی این رشته به جای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان تمامی انتقادات خود را آن هم در حالی که هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است به سمت تیم ملی نشانه رفته اند.

نواقص تاکتیکی ، لیست جانشینان قطبی، انتقاد از لیست تیم ملی و ...... از جمله اتفاقاتی است که روز به روز بر شدت آن افزوده می شود و صفحات رنگارنگ رسانه های نوشتاری را به خود اختصاص داده است.

افشین قطبی

شیر تو شیر در دل شیر

سالهاست که تیم ملی ایران قهرمان جام ملتها نشده است و امروز با توجه به تمام ناکامی های تیم های ملی در سالهای گذشته و در رده های گوناگون ملی تمامی نگاه ها به سمت دوحه معطوف شده است تا شاید شاگردان قطبی بتوانند آبروی از بین رفته فوتبال ایران را پس بگیرند.

پس از بازگشت چندین باره افشین قطبی به ایران که با هدایت تیم ملی ایران همراه شد منتقدین زیادی از نحوه و عملکرد تیم ملی انتقاد کردند و حتی روزهایی صحبت از انعقاد قرارداد فاتح تریم با فدراسیون نیز شنیده شد که باعث حضور سرزده !!! سعیدلو در فدراسیون فوتبال شد.

پس از این اتفاقات افشین قطبی تا پایان جام ملتها ماندگار شد اما شنیده ها کاملا مشخص بود فدراسیون فوتبال برای جانشینی قطبی گزینه های فراوانی را در سر دارد. پس از این اتفاقات افشین قطبی هم رفتار حرفه ای را سرلوحه کارش قرار داد و تکلیفش را با انتقال به جی لیگ مشخص کرد.

امروز دیگر زمانی برای نقد و ارائه نظرات منتقدانه باقی نمانده است . هر اختلاف نظری که وجود دارد دیگر اهمیتی ندارد.

شاهزادگان پارسی در آستانه آغاز جام ملتها به یک اتحاد ملی نیازمند.

تمامی این اتفاقات باعث شد تا شیر تو شیر عجیبی در دل شیر برای بالا بردن پرچم مربیان ایرانی و همچنین ثابت کردن ارزش های بالای فنی خود ایجاد شود و  تمام حواس خود را معطوف تیم ملی و نتایج اش در جام ملتها کند.

از طرف دیگر افشین قطبی برای اعاده حیثیت و پربار کردن کارنامه اش هم که شده فقط برای نتیجه گرایی می آید و این موضوع می تواند کورسوی امیدی را برای آبروداری در آسیا در دل مردم فوتبالدوست ایران زنده کند.

دیدار ایران - قطر

حمایت برای زندگی در گروه مرگ

همانطور که سایت فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرده است ایران در یکی از سخت ترین گروه های ممکن قرار گرفته است و برای در اولین دیدار باید به مصاف مدعی عنوان قهرمانی برود که خود نشان دهنده راه دشوار قطبی و شاگردانش برای تبدیل کردن گروه مرگ به زندگی است.

پیش زمینه بازی با قطر نشان داد که تیم ملی ما حداقل تا این لحظه ،از نظر فنی چندان کامل نیست و در کارهای تاکتیکی با ضعف هایی روبرو است اما تحت فشار قرار دادن کادر فنی و انتقادات بی جهت نه تنها عملکرد تیم ملی را بهتر نخواهد کرد بلکه مشکلات ملی پوشان برای رسیدن به خودباوری را افزایش خواهد داد.

رسیده ایم به جام ملتها. جامی که سالهای فراوانی است حضور در فینال آن را فراموش کرده ایم. جامی که دیگر حضور در فینال آن را کمتر فوتبالدوستی به خاطر دارد.

امروز دیگر زمانی برای نقد و ارائه نظرات منتقدانه باقی نمانده است . هر اختلاف نظری که وجود دارد دیگر اهمیتی ندارد.

شاهزادگان پارسی در آستانه آغاز جام ملتها به یک اتحاد ملی نیازمند تا بتوانند فوتبال یخ زده ایران را از بین ببرند و بار دیگر فوتبال ایران را به پشت بام فوتبال آسیا برساند.

نویسنده - رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات