تبیان، دستیار زندگی
یکی از وسایل مورد استفاده در بسیاری از پروژه ها چسب است همچنین می دانیم که برای هر سازه جسب خاصی لازم است؛ در انجام پروژه های هوافضا نیز چسب CA بهترین چسب است. چسب ها انواع مختلفی دارند و بنا به مورد استفاده و کاربردشان دسته بندی می شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چسب CA

یکی از وسایل مورد استفاده در بسیاری از پروژه ها چسب است همچنین می دانیم که برای هر سازه چسب خاصی لازم است؛ در انجام پروژه های هوافضا نیز چسب CA بهترین چسب است. چسب ها انواع مختلفی دارند و بنا به مورد استفاده و کاربردشان دسته بندی می شوند.

چسب CA یا چسب 123 فرمولی نسبتاً جدیدتر از چسب های معمول دارد ولی دامنه ی استفاده ی آن خیلی زیاد است. این چسب که شبیه چسب قطره ای عمل می کند در زمینه های مختلف به کار گرفته می شود و بازار آن گسترش پیدا کرده است. از مدار های الکترونیکی تا چسباندن قطعات MDF به یکدیگر.

CA که مخفف CIANO ACRYLATED  است به ساختار این چسب اشاره دارد (اتیل - 2- سیانو اکریلیت).

این نوع چسب در دو نوع مختلف به فروش می رسد، نوع اول آن که معروف تر است به همراه اسپری فعال کننده به فروش می رسد.

چسب ca

قوطی مایع حاوی خود چسب می باشد و اسپری دارای فعال کننده ی آن است(ACTIVATOR) که باعث تسریع واکنش می گردد.

چسب ca    چسب ca

نحوه ی استفاده ی آن به این شکل است که باید 2 یا 3 قطره چسب را به یک طرف و اسپری را به قطعه ی دوم که می خواهیم بچسبانیم بزنیم و آن دو را حدود 10 ثانیه به هم بفشاریم.

چسب ca

نوع دوم این چسب در بسته های 50 یا 100 گرمی فروخته می شود و بسیار رقیق تر از نوع اسپری دار آن است.

چسب ca

استفاده ی این چسب بیشتر در جاهایی است که نیاز داریم تا چسب به خورد قطعه برود. به دلیل کشش سطحی و رقیق بودن چسب به راحتی این کار انجام می شود.

مثلا در ساخت هواپیمای گلایدر سازه ای یا ساخت هاورکرافت از این چسب باید استفاده شود تا قطعات چوب بالسا به خوبی به هم بچسبند.

بورس انواع چسب در خیابان امیرکبیر و میدان امام خمینی تهران قرار دارد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه: امین کریمی

تنظیم : نسرین صادقی