تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان بازرسی كل كشور در ادامه گفت: كشور ما تحت فشارهای دشمنان است و اگر دشمن بخواهد در كشور نفوذ و دخالت كند یكی از موضوعاتی كه باید در آن حضور داشته باشد، انتخابات است و به طور طبیعی دشمن بیشترین حضور خود را در عرصه‌ی انتخابات دارد. غیر از بازیگران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حماسه‌ی ماندگار؛ 9 دی

بخش حقوقی_پورمحمدی با تاكید بر این‌كه ما هم‌چنان نیازمند بصیرت هستیم، گفت: نه فقط در عرصه‌ی سیاسی بلكه در همه‌ی عرصه‌ها نیازمند بصیرت هستیم. من مدیر نباید عملی انجام دهیم كه اعتماد مردم را بسوزانم و امید جوانم را خشك كنم. سیاستمدار، مدیر، دانشجو و ... باید بصیرت داشته باشیم.

پورمحمدی

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در همایش ملی «حماسه ماندگار؛ 9 دی» با بیان این‌كه انقلاب اسلامی منشأ تحول بزرگی در جامعه‌ی ما و در دنیای معاصر شده است، اظهار كرد: این تحول در ابعاد مختلف تعیین‌كننده و اثربخش است. به عنوان مثال در اسنادی كه در سایت ویكی‌لیكس منتشر شده نكات قابل توجهی به چشم می‌خورد؛ نخست این‌كه نزدیك به 10 هزار برگه سند درخصوص جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است و هم‌چنین نزدیك به 26 هزار بار اسم ایران مطرح شده و بیشترین واژه‌ی تكراری، نام ایران است كه این موارد حاكی از اهمیت است.

رییس سازمان بازرسی كل كشور ادامه داد: اگر كسی بتواند روزی را نشان دهد كه جمهوری اسلامی ایران در آرامش بوده و تیر دشمنی و فتنه متوجه او نبوده است باید به وی جایزه داد. ما از ابتدا با برخوردهای كینه‌توزانه و دشمنی‌ها مواجه بوده و هستیم كه در دوره‌ای نظامی، در دوره‌ای امنیتی و در دوره‌هایی نیز سیاسی، اقتصادی ... بوده است.

وی خاطرنشان كرد: در این زمینه دو هدف پیوسته تعقیب می‌شد، نخست مردم و نگاه خاص مردم است. از روز اول مردم هدف اصلی این طراحی‌ها بودند و دیگری ركنی است كه با هدایت و راهنمایی او حركت می‌شود و آن جایگاه مقام معظم رهبری است. روزی نبوده كه شخص رهبری مورد حمله واقع نشده باشد.

پورمحمدی خاطرنشان كرد: یكی از اصلی‌ترین صحنه‌هایی كه این دو مقوله با هم جمع می‌شوند، صحنه‌ی انتخابات است. نمونه‌ای نبوده كه در یك كشور بدون بحران در یك سال بتوان پنج انتخابات برگزار كرد ولی ما در سال 58 پنج انتخابات برگزار كردیم. در هر انتخابات هم حضور مردم و هم گرایش مردم حائز اهمیت است.

رییس سازمان بازرسی كل كشور در ادامه گفت: كشور ما تحت فشارهای دشمنان است و اگر دشمن بخواهد در كشور نفوذ و دخالت كند یكی از موضوعاتی كه باید در آن حضور داشته باشد، انتخابات است و به طور طبیعی دشمن بیشترین حضور خود را در عرصه‌ی انتخابات دارد. غیر از بازیگران آشكار در صحنه‌ی انتخابات، بازیگر پنهان به دشمن داریم. به‌ویژه در انتخابات ریاست جمهوری كه رقابت شدیدتر است، این طراحی‌ها نیز شدیدتر می‌شود.

آمدند كشتی انقلاب را سوراخ كنند ولی باز هم امام حسین بود كه این كشور را نجات داد. ما در حادثه‌ی 9 دی حركت خودجوش مردم را دیدیم. این حركت جانانه، عمیق و خالصانه بود

وی ادامه داد: اگر یك بازیگر سیاسی این رقیب پنهان را نشناسد می‌توان گفت كه فضای جامعه را نشناخته است. متاسفانه در انتخابات سال گذشته عدم درك فاحش از این موضوع سبب مشكلاتی برای كشور شد و خوشبختانه مفهوم بصیرت توسط مقام معظم رهبری وارد عرصه‌ی عمومی و سیاست كشور شد. برای ما به عنوان یك ایرانی مسلمان كه در دوره‌ی انقلاب زندگی می‌كنیم نیاز است كه درك كنیم این صحنه بسیار پیچیده است و عمل در این میدان نیازمند بینش است.

پورمحمدی، بصیرت را نیاز جدی امروز جامعه دانست و گفت: این نیاز نه تنها برای فعالان سیاسی بلكه برای همه‌ی مدیران احساس می‌شود. از بصیرت دور است كسی كه فقط جلوه‌ی مثبت حوادث را ببیند. آدم بصیر شخصی است كه بتواند تمام اضلاع منشور را ببیند. اگر امروز جوانی بگوید كه من به رفتار تو به عنوان مدیر انتقاد دارم و این‌كه سوالات مبنایی از جمله این‌كه جمهوری اسلامی و ولایت یعنی چه را مطرح كند نباید وی را متهم كرد.

پورمحمدی

رییس سازمان بازرسی كل كشور خاطرنشان كرد: اگر كسی بگوید من نسبت به انتخابات یكی دو اشكال دارم ولی این‌كه اصل انتخابات را زیر سوال ببریم قطعا نادرست است. كسی كه ملتزم به قواعد این بازی نیست چرا وارد این عرصه شد؟ و هر زمان كه فهمید از نظر وی درست نیست باید كنار می‌كشید. چرا باید مردم را به فضای موهوم و تعریف نشده دعوت كرد؟ من هفته‌ی اول پس از انتخابات به این افراد نامه نوشتم كه این راهی كه می‌روید به بحران امنیتی منجر می‌شود و شما سود نخواهید برد بلكه تنها كسی كه سود می‌برد رقیب پنهان، همان دشمن است.

وی افزود: در این آشوب‌ها و فتنه‌ها فضای ایجاد شده سبب مشكل در تشخیص شد و ابهام برای برخی جوانان جدی شد و هم‌چنان تاكید می‌كنم كه این ابهامات را نباید رها كرد. جوان ما حق دارد ما را به استیضاح بكشد. اجازه ندهیم جوانان در گوشه و زاویه قرار گیرند. اقتضای بصیرت‌افزایی همین است. نمی‌توان با ابزار سخت در مقابل دشمن و بازیگر پنهانی كه با ادبیات و ابزار نرم وارد صحنه می‌شود برخورد كرد. این برخورد جنس نرم می‌طلبد.

رییس سازمان بازرسی كل كشور با بیان این‌كه پرچم هدایت ما همانا «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» است، خاطرنشان كرد: آمدند كشتی انقلاب را سوراخ كنند ولی باز هم امام حسین بود كه این كشور را نجات داد. ما در حادثه‌ی 9 دی حركت خودجوش مردم را دیدیم. این حركت جانانه، عمیق و خالصانه بود. آنها دیدند كه همه‌ی هستی‌شان دارد از دست می‌رود و در نهایت گوش مومنانه احیا شد.

پورمحمدی با تاكید بر این‌كه ما هم‌چنان نیازمند بصیرت هستیم، گفت: نه فقط در عرصه‌ی سیاسی بلكه در همه‌ی عرصه‌ها نیازمند بصیرت هستیم. من مدیر نباید عملی انجام دهیم كه اعتماد مردم را بسوزانم و امید جوانم را خشك كنم. سیاستمدار، مدیر، دانشجو و ... باید بصیرت داشته باشیم. ما در عرصه‌ی بصیرت نیازمند اتخاذ راهكارهای متناسب با طراحی‌های دشمن هستیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از برخی از شخصیت‌ها از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با اهدای لوح یادبود همایش حماسه ماندگار تقدیر به عمل آمد.

منبع:ایسنا

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی