تبیان، دستیار زندگی
ممکن است مادر همسرتان بگوید پسرم را بعد از ازدواجش از دست داده ام! اما شما کاری کنید که او به این اعتقاد برسد که نه تنها پسرش را ازدست نداده بلکه دختری مهربان و با وفاو با محبت نیز به خانواده شان اضافه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسرتان را از خانواده اش ندزدید!!!

دزد

اکنون که ازدواج کرده اید و خانواده تان گسترش پیدا کرده است، بایستی والدین و اقوام همسرتان را مورد توجه قرار داده و حقوق شان را رعایت کنید. شما نمی توانید خود را در چهار دیواری خانه محصور کنید. اگر از همین ابتدای زندگی مشترک، بستگان همسرتان را با وسعت روح بپذیرید و همان علاقه ای که به بستگان خود دارید به آنها نیز داشته باشید، مطمئن باشید در ادامه آن نیز، خوشحال و شاد زندگی خواهید کرد و معمولاً در این زمینه مشکلی پیش نخواهد آمد.

ممکن است مادر همسرتان بگوید پسرم را بعد از ازدواجش از دست داده ام! اما شما کاری کنید که او به این اعتقاد برسد که نه تنها پسرش را ازدست نداده بلکه دختری مهربان و با وفاو با محبت نیز به خانواده شان اضافه  شده است. اگر این ذهنیت را داشته باشید که مادر و پدر همسرتان، مادر و پدر شما نیز هستند، نکته سنجی های بی مورد درباره ایشان اصلاً دیده نمی شود .

اگر این ذهنیت را داشته باشید که مادر و پدر همسرتان، مادر و پدر شما نیز هستند، نکته سنجی های بی مورد درباره ایشان اصلاً دیده نمی شود .

به نکات عملی زیر دقت بفرمایید:

- هرگز از یاد نبرید که خانواده شما و خانواده همسرتان برای ازدواج شما زحمات زیادی را متحمل شده اند و همه این سختی ها را با طیب خاطر و خوشحالی به امید ازدواجی موفق برای شما، پذیرفته اند. اگر کمک آنها نبود چه بسا شما و همسر دلبندتان هرگز در کنار یکدیگر نبودید و آشیانه گرم شما ساخته نشده بود.

- از همسرتان بخواهید به خانواده اش توجه نماید و خواسته های معقول آنان را عملی کند.

صله رحم

- در ارتباطات با خانواده همسر احترام آنها را حفظ کنید.

- اگر بی مهری از آنها دیدید می توانید با صبر و تحمل و ندیده گرفتن آن، بر محبت خود بیفزایید و بدانید این گذشت شما نفع بزرگی برایتان خواهد داشت چرا که سفارش بزرگان دین ما عفو و گذشت است. در این قبیل موارد شوهر با صبر و حوصله می تواند به حرف ها و درد دل های همسر خود گوش دهد و از هر نوع نصیحت پرهیز کند. هر گونه نصیحت در این حالت باعث عصبانی شدن همسر می شود و به مشکلات می افزاید. در عوض، صبر کردن و گوش دادن به حرف های او باعث تخلیه روانی زن می شود و دامنه تحمل او را افزایش می دهد. در این حالت است که مرد و زن به کمک یکدیگر می توانند بر مشکلات پیروز شوند.

رابطه ای که در آن احترام حاکم باشد هرگز به تنش و دعوا و درگیری متمایل نمی شود. طرفین باید سعی کنند از رفتارهایی که حساسیت طرف مقابل را برمی انگیزد، خودداری کنند.

- اگر والدین همسرتان از او انتظاراتی داشته باشند که انجام آنها موجب ضایع شدن حقوق شما و گاهی ظلم به شما می شود، همسر باید با حفظ احترام والدین و بدون کمترین اهانت، به انتظارات بی مورد آنها توجهی نکرده و حقوق شما را پایمال نکند. از سوی دیگر، اگر شما نیز توقعاتی داشته باشید که مستلزم تعدّی به حقوق والدین همسرتان باشد، او باید بدون توجه به این توقعات، احترام شما و آنها را به طور کامل حفظ کند.

- اگر اختلاف فرهنگی و یا حتی طبقاتی با خانواده همسرتان دارید، می توانید با صبر، گذشت و پیدا کردن وجوه مشترک، در صدد نزدیکی بیشتر باشید. هرگز فراموش نکنید اگر خانواده همسرتان نبودند چنین همراهی در زندگی نمی داشتید، پس به شکرانه بودن با همسر خوبتان، با خانواده او مهربان باشید.

- مراقب باشید حساسیت های بیش از حد شما سبب طرد شدن شما و همسرتان در خانواده نشود.

هرگز در صدد قطع رابطه میان همسرتان با خانواده اش نباشد زیرا با قطع شدن این ارتباط ، خلائی در او ایجاد می شود که تأثیر مستقیمی در زندگی اش خواهد گذاشت. بنابراین اگر به همسرتان علاقمندید باید برای خانواده او نیز حرمت و احترام قائل باشید حتی اگر خانواده او را نمی پسندید.

- در صورت مشاهده وابستگی افراطی همسر به خانواده، علت این وابستگی را جستجو کنید. اگر رفتار شما باعث وابستگی زیاد همسر به خانواده خود است، خودتان را تغییر دهید. ممکن است به دلیل کمبود عاطفه بین شما و همسرتان او به طور افراطی به پدر و مادر خود گرایش پیدا کند.

- هرگز در صدد قطع رابطه میان همسرتان با خانواده اش نباشد زیرا با قطع شدن این ارتباط، خلائی در او ایجاد می شود که تأثیر مستقیمی در زندگی اش خواهد گذاشت. بنابراین اگر به همسرتان علاقمندید باید برای خانواده او نیز حرمت و احترام قائل باشید حتی اگر خانواده او را نمی پسندید.

- در صورتی که خانواده همسرتان در شهر دیگری زندگی می کنند، سعی کنید با آنها از طریق تلفن مرتبط بوده و هر از چند گاه یک بار به دیدن آنها بروید. (البته سوغات فراموش نشود!)

- فرصت های مناسب را مغتنم شمرده و به مناسبت های شاد مختلف، به بستگان همسرتان هدیه بدهید.

گروه خانواده ایرانی سایت تبیان - فرآوری : ندا داودی

منابع : کتاب خانواده موفق - روزنامه خراسان

مقالات مرتبط :

قدر خانواده همسرتان را بدانید

قطع رابطه با خانواده همسر

عروس ها و مادر شوهر ها

علت دعوای عروس و مادرشوهر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.