تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، زنگ هفته پژوهش در نخستین روز از هفته پژوهش 4 دی ماه كه «تبدیل علم به ثروت» نام گرفته به صورت نمادین در مدارس سراسر كشور نواخته شد..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنگ پژوهش در مدرسه نور نواخته شد

زنگ پژوهش در مدرسه نور نواخته شد

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، زنگ هفته پژوهش در نخستین روز از هفته پژوهش 4 دی ماه كه «تبدیل علم به ثروت» نام گرفته به صورت نمادین در مدارس سراسر كشور نواخته شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا دكتر كامران دانشجو ، وزیر علوم همزمان با نخستین روز هفته پژوهش، همراه با وزیر آموزش و پرورش، حاجی بابایی و جمعی از مسوولان وزارت علوم در مراسم نمادین «نواختن زنگ پژوهش» در مدرسه راهنمایی دخترانه «نور» منطقه 6 آموزش و پرورش تهران حضور یافتندگفت: پژوهش مبنای دانایی و علم و دانایی، بنیان توانایی و اقتدار است لذا در دنیا به اندازه‌ای می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم كه سرمایه علم در اختیارمان باشد.

زنگ پژوهش در مدرسه نور نواخته شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این كه پژوهش، مبنای دانایی و علم است، توجه به پژوهش و تحقق كامل اهداف این حوزه را موجب تحول در ساختار نظام آموزشی كشور دانست.

دانشجو وجود بخش های دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی و همچنین المپیادهای دانش‌آموزی و سایر رقابت های تحقیقاتی و علمی دانش‌آموزی را در راستای پررنگ شدن پژوهش در مدارس عنوان كرد.

وی اظهار امیدواری كرد كه با تحول صورت گرفته در حوزه پژوهش كشور، شاهد پیشرفت های مهم و اثرگذاری در كشور باشیم.

در این مراسم همچنین از دانش‌آموزان برتر در حوزه پژوهش تقدیر به عمل آمد.

زنگ پژوهش در مدرسه نور نواخته شد

همچنین مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در نشت خبری با خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری همزمان با هفته پژوهش و فناوری در محل مصلای تهران برگزار می شود از برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور در دوشنبه 6 دی ماه با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: پژوهشگر برتر، مدیر پژوهشی برتر، مرکز پژوهشی برتر، فن آور برتر، مدیر فناوری برتر و مرکز فناوری برتر در این مراسم معرفی و تجلیل می شوند.

زنگ پژوهش در مدرسه نور نواخته شد

هفته پژوهش از شنبه 4 دی ماه آغاز شد و تا 9 دی نیز ادامه دارد.

مهدی نژاد نوری افزود: گردهمایی مسئولین و دست اندرکاران پژوهش و فناوری کشور روز دوشنبه 6 دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

وی برگزاری همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری را از اقدامات جدید در هفته پژوهش و فناوری نام برد و گفت: این همایش با انگیزه ترغیب دست اندرکاران علم و فناوری برای بازنگری در رویه هایشان برگزار می شود.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تنظیم: فاطمه گودرزی