تبیان، دستیار زندگی
بروزی که نسیم بیداری وزیدن گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزی ز تبار عاشورا

بخش سیاسی- تقویم شمسی در دل خود روزگار های خاطره انگیز و مناسبت های بسیاری را دارد. خاطراتی که سالهای سال از ثبت آن می گذرد، نهمین روز دی ماه هم یکی از همین روزهای خاطره انگیز است اما تفاوتی که با سایر مناسبت های ما دارد این است که فقط یکسال از گذشت این روز خاطره انگیز می گذرد.

9 دی

همه ما حوادث بعد از انتخابات سال 88 یا به زبان گویاتر فتنه 88 را به خوبی به یاد داریم. فتنه ای که آزمایش بزرگی برای امت اسلامی ما بود. آزمایشی که ریزش و رویش های عمده ای را از خواص  گرفته تا عوام در برداشت و طلای باورهای  بسیاری را به آرمان های انقلابی اسلامی ما محک زد.

23 خرداد ماه سر خط آغاز فتنه ای بود که سال های سال دشمنان این مرز و بوم برای آن نقشه کشیده بودند و قرار بود معماران آن عناصری داخلی باشند که هنوز تاب دلدادگی مردم به این حکومت را ندارند. نقشه ای که با ادعای تقلب شروع شد اما از همان ابتدا کسانی که عمق نگر بودند می دانستند این ها همه بهانه ای برای حمله به نظام اسلامی ما و ستون محکم آن ولایت فقیه است.

هر روز که از 23 خرداد می گذشت چهره ناخوشایند فتنه بیشتر بر اهل حق معلوم می گشت و باران بینش خواص پیرو و عوام ظریف باعث نشست غبار این فتنه می شد تا اینکه روز مرگ فتنه فرا رسید. عاشورای 88روزی بود که هیاهوی شبه ناک صحنه گردانان فتنه بر سر ادعایی دروغین و سکوت آنها در مقابل حمایت دشمنان قسم خورده ملت باعث شد به مقدس ترین ارزش ایرانیان هتک صورت گیرد و این حسین علیه اسلام است که با خون خود همیشه روشن کننده راه بوده و این بار هم او بود که موج بصیرت را بر پیکر آسیب خورده مردم جاری کرد و به آن روح تازه ای بخشید.

فتنه ای که آزمایش بزرگی برای امت اسلامی ما بود. آزمایشی که ریزش و رویش های عمده ای را از خواص  گرفته تا عوام در برداشت و طلای باورهای  بسیاری را به آرمان های انقلابی اسلامی ما محک زد

فتنه گران در روز عاشورا صحنه هایی از روز دهم محرم سال 60 هجری را به یاد می آوردند، از آسیب رسانی به بیرق های حسینی تا سنگ زدن و حمله به نمازگزاران عاشورایی و هتک حرمت زنی محجبه اما این اتفاقات نیز باعث بیداری خفته گان رویا پردازان غربی نشد که آنان نه خفته بلکه، خود را به خواب زنندگانی بودند که بیدار نمودن انها دیگر پس از این کاری بس دشوار می نماید. فتنه گران بعد از این حوادث نه تنها این اقدامات را تقبیح و محکوم نکرده بلکه عاملان آن را مردمی خداجو نامیدند. اما دیگر روح بصیرت به پیکر مردم عاشورایی دمیده شده و این مردم بودند که اینبار و دوباره ثابت کردند که همچنان پشتوانه ای محکم برای انقلاب هستند و با وجود آنها دشمنان نخواهند توانست به عمود خیمه انقلاب صدمه ای وارد کنند.

9 دی

مردم انقلابی ما در روز 9دی پس از چند روز اعتراض به هتاکان عاشورای حسینی با راهپیمایی عظیم و مثال زدنی خود شتر فتنه را در مصاف جمل فتنه گران ذبح کرده و نشان دادند که بر خلاف خواصی که هنوز از لغزش های خود کوتاه نیامده اند در زیر پرچم صبر و بصیرت گرد آمده اند و اینک زمان آن است که خواص جامانده از این قافله خود را از بزرگراه وحدت به این سیل خروشان برسانند.

سیلی که هر مانعی بر سر راه پیشرفت انقلاب را از میان خواهد برداشت  و حال بر سد فتنه گران و معماران داخلی آن رسیده و وقت آن است که  مسئولین  این مهم را با این پشتوانه به انجام رسانده و آنطور که شایسته است خواست قانونی آنان را اجرایی کند.

نهم دی ماه نماد بصیرت ملت و مقاومت امت در برابر فتنه های روزگار است و نشانگر این است که مردم مااز تاریخ عبرت گرفته اند و دیگر قرار نیست نظام اسلامی پای دنیاطلبی های سست عنصر های داخلی و قدرت طلبی های دشمنان خارجی به قربانگاه رود بلکه وقت بالندگی آن به دست سربازان دولت کریمه مهدوی می باشد.

عطاالله باباپور

گروه جامعه و ارتباطات