تبیان، دستیار زندگی
اغلامحسین پیروانی سرمربی تیم امید با ارایه استعفای خود به علی كفاشیان از ادامه همكاری با این تیم و فدراسیون فوتبال كناره‌گیری كرد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امید تیم ایران ناامید شد

تیم ملی امید

بخش ورزشی - روز دوشنبه غلامحسین پیروانی سرمربی تیم امید با ارایه استعفای خود به علی كفاشیان از ادامه همكاری با این تیم و فدراسیون فوتبال كناره‌گیری كرد. پس از بازیهای آسیایی گوانگجو و فشارهای فراوانی که به غلامحسین پیروانی به خاطر کسب نتایج ضعیف وارد شد شاغلام با حضور در برنامه نود تمامی مشکلات فراوان تیم ملی امید را بازگو کرد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ پس از این اتفاقات غلام پیروانی در پاسخ به پرسش در مورد تصمیمش پیرامون ادامه همكاری با تیم ملی امید، اعلام نظرش را منوط به پایان روزهای سوگواری دانست و اعلام كرد كه در ایام عزاداری به چیز دیگری فكر نخواهد كرد.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

از زمانی که غلام پیروانی هدایت تیم ملی امید را بر عهده گرفت فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بر سر عدم همکاری شاغلام با تیم امید توپ را به زمین یکدیگر انداختند و هیچ کدام یک از ارگان ها مسئولیت و حمایت های لازم از تیم ملی را برعهده نگرفتند. در حالی که تیم ملی امید باید خود را آماده حضور در بازیهای آسیایی گوانگجو می کرد تا بتواند با حضوری موفق در این رقابتها حسرت 36 ساله حضور در المپیک را نیز پایان دهد تمامی اردو ها و بازیهای دوستانه تیم ملی امید یا بنا به دلایلی لغو می شد و یا عدم همکاری باشگاه ها مانع از برپایی اردوی تدارک دیده می شد.

بروز چنین اتفاقاتی موجب شد تا غلام پیروانی از سمت خود در تیم ملی امید استعفا دهد و تمامی مسئولین را به نا حق گویی متهم کند.

غلامحسین پیروانی

شاغلام پیش از هدایت تیم امید سابقه 10 سال حضور در تیم فجرسپاسی را در کارنامه خود داشت. تیمی كه شاغلام همیشه آن را با كمترین بودجه می‌بست و بازیكنان زیادی را تحویل فوتبال ایران و تیم‌ملی داد. تیمی كه با آن چند قهرمانی و نایب‌قهرمانی در سطح استان و كشور آورد و حتی به عنوان قهرمان جام‌حذفی با آن به آسیا رفت. اما یک بار دیگر شاغلام به تیم ملی بازگشت تا تیم ملی امید را با تمامی مشکلات فراوان در گوانگجو هدایت کند.

بلاتکلیفی در فدراسیون همچنان ادامه دارد

شاید باور این موضوع برای خیلی‌ها در جهان «غیرممكن» باشد، اما آنچه در فوتبال ملی ایران می‌گذرد، واقعیت دارد و نمی‌توان نادیده‌اش گرفت. اصل موضوع این است؛ هیچكدام از تیم‌های ملی فوتبال ایران در حال حاضر كادر فنی مشخصی ندارند! تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بعد از شایعاتی كه در مورد بركناری محمدی و بازگشت علی‌دوستی‌مهر به یك رده عقب‌تر بر سر زبان‌ها افتاده بود، بالاخره با رضایت علی‌دوستی‌ همراه شد اما تیم جوانان همچنان بلاتكلیف است. تیم ملی امید نیز رسما بعد از بازگشت از گوانگجو با سردرگمی ناشی از ابقا یا اخراج غلام پیروانی دست به گریبان است. داستان انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی پس از جام ملتها نیز به گوش تمامی فوتبالدوستان رسیده است.

البته با توجه به این اوضاع و احوال و بی برنامگی ها در فدراسیون به راحتی می‌شود حدس زد چه شرایطی انتظار آینده فوتبال ملی را می‌كشد!

وضعیت مبهم تیم ملی امید

شرایط نا امید کننده در انتظار تیم امید

دیگر گوش های مان به شنیدن خبرهای ناگوار و نگران کننده عادت کرده است که برکناری و سردرگم بودن وضعیت تیم های ملی برایمان تبدیل به عادت شده است. دیگر مسئولین فدراسیون فوتبال کشورمان از شکست و ناکامی هراسی ندارند و به نظر می رسد باخت برای مسئولین دردی ندارد.

البته با توجه به این اوضاع و احوال و بی برنامگی ها در فدراسیون به راحتی می‌شود حدس زد چه شرایطی انتظار آینده فوتبال ملی را می‌كشد! به نظر می رسد آنقدر زمان موجود است که هیچ گونه دغدغه ای از عبور این روزهای طلایی به خودشان راه نمی دهند تا شاید ( شما بخوانید قطعا) حسرت فوتبالدوستان ادامه داشته باشد.

باز هم زمان مسابقات انتخابی تیم ملی امید برای حضور در مسابقات المپیک فرا رسیده است و انگار دست خودمان نیست که قبل از فرارسیدن مسابقات و در زمان مناسب انتخابی شایسته داشته باشیم و یا شاید هم ما ایرانی هاجان می دهیم برای حماسه ساختن و حماسه شدن.

نوبسنده - رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات