تبیان، دستیار زندگی
برنامه NetMeeting می تواند از طریق اینترنت ارتباط بین افراد را انتخاب كند با داشتن تجهیزات كافی شما می توانید از اینترنت به عنوان یك خط تلفن یك ابزار كنفرانس ویدئویی یك تابلوی اعلانات الكترونیكی یا حتی ابزاری برای استفاده مشترك از كلیپ بوردها استفاده كنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاقات در شبکه

netmeeting

پرسش: لطفا طریقه ی فعالسازی و استفاده از NetMeeting  را توضیح دهید؟

پاسخ: برنامه NetMeeting می تواند از طریق اینترنت ارتباط بین افراد را انتخاب كند با داشتن تجهیزات كافی شما می توانید از اینترنت به عنوان یك خط تلفن، یك ابزار كنفرانس ویدئویی، یك تابلوی اعلانات الكترونیكی یا حتی ابزاری برای استفاده مشترك از كلیپ بوردها استفاده كنید. به همین دلایل است كه نام این برنامه ملاقات در شبكه یا همان NetMeeting است. برای استفاده كامل از امكانات این برنامه شما به یك مودم بسیار سریع یك دوربین ویدئویی وصل شده به كامپیوتر و تعدادی دستگاه دیگر نیاز دارید با این وجود در این تمرین شما از همان تجهیزاتی كه قبلاً داشته اید استفاده خواهید كرد.

برای كار در برنامه NetMeeting مراحل زیر را انجام دهید:

گزینه Programs / Internet EXplorer / Microsoft NetMeeting را انتخاب كنید هنگامی كه برای اولین مرتبه وارد برنامه Microsoft NetMeetingمی شوید مجموعه ای از صفحه تصویر ها را مشاهده می كنید كه شما را قادر می سازند محیط كاری این برنامه را تعریف و آماده كنید .

برای ادامه كار روی دكمه Next كلیك كنید اگر می خواهید در هنگامی كه مردم با شما تماس می گیرند بتوانند نام و آدرس شما را مشاهده كنند باید از یك سرور دایركتوری استفاده كنید. شما باید همان سرور دایركتوری را انتخاب كنید كه افراد دیگری كه معمولاً با شما تماس می گیرند از آن استفاده می كنند.

روی دكمه Next كلیك كنید تا كار ادامه یابد اكنون شما باید نام و نام خانوادگی و آدرس پست الكترونیکی خود را وارد كنید مابقی اطلاعات خواسته شده اختیاری هستند .

برای ادامه كار روی دكمه Next كلیك كنید اكنون باید برای اطلاعات خود یك گروه تعیین كنید.

روی دكمه Next كلیك كنید پنجره Audio Tunning Wizard باز می شود برای انتخاب نوع ارتباطی كه می خواهید از آن استفاده كنید.

روی دكمه Next این پنجره كلیك كنید.شما صوت و تصویر ارتباطی كه برنامه NetMeeting باید در این هنگام نوع صحیح ارتباط خود را تعیین كنید زیرا این تعیین مستقیماً بر روی كیفیت تاثیر می گذارد .

برای ادامه كار روی دكمه Next كلیك كنید برای آنكه پارامتر هایی كه تعیین كرده اید آزمایش شوند باید روی دكمه Start Recording كلیك كنید با این كار باید آنقدر در میكروفون خود صحبت كنید تا زمان سنج نشان دهد كه آزمایش تمام شده است.

برای ادامه كار روی دكمه Next كلیك كنید اكنون شما آماده كار در NetMeeting هستید برای آنكه پنجره برنامه NetMeeting نشان داده شود روی دكمه Finish كلیك كنید.

بسته به نوع ارتباطی كه شما انتخاب كرده اید برنامه Connection Wizard با اینترنت ارتباط برقرار می كند برای آنكه پنجره New Call ‌ظاهر شود روی دكمه Call كلیك كنید.

اطلاعات لازم برای دسترسی به شركت خود را در مستطیل Address وارد كنید شما می توانید در این مستطیل آدرس پست الكترونیكی نام كامپیوتر آدرس شبكه كامپیوتری و یا شماره تلفن متصل به مودم خود را وارد كنید.

پس از آنكه تماس شما برقرار شد روی دكمه Hang Up كلیك كنید تا ارتباط قطع شود .

برای بستن برنامه NetMeeting روی دكمهClose كلیك كنید .

اگر از برنامه NetMeeting برای ارتباط تلفنی یا تصویری با دیگران در اینترنت استفاده می كنید شما می توانید قبل از برقراری تماس ابتدا یك یادداشت را از طریق پست الكترونیكی برای شخص مورد نظر خود بفرستید تا او بداند كه چه موقع با وی تماس خواهید گرفت.

اگر از طریق اینترنت وصل شده اید این پیش بینی بسیار مهم است زیرا برای آنكه برنامه NetMeeting مودم به ارتباط مورد نظر را برقرار كند هر دو طرف مكالمه باید به اینترنت وصل شده باشند .

اگر به یك LAN متصل هستید شما احتمالاً در خواهید یافت كه این روش از روش مودم بسیار بهتر است زیرا شبكه های محلی عموماً دارای سرعت انتقال داده بیشتری نسبت به مودم ها هستند بنابراین شما می توانید داده های بیشتر و با كیفیت بالاتری را در زمان كوتاهتر نسبت به مودم از طریق یك LAN ارسال كنید.

تنظیم: مرکز مشاوره