تبیان، دستیار زندگی
نس ایتالیا از باغ فردوس ایرانی نمایشگاه کتاب ناشران برگزیده کشور آثار عکاسی خراسانی در نمایشگاه جائو تاثیر معماری رنسانس ایتالیا از باغ فردوس ایرانی تاثیر پذیری غرب از فرهنگ و دانش ایرانی غیر قابل انکار است. سیلویو مارکنی ، پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیر معماری رنسانس ایتالیا از باغ فردوس ایرانی

نمایشگاه کتاب ناشران برگزیده کشور

آثار عکاسی خراسانی در نمایشگاه جائو

تاثیر معماری رنسانس ایتالیا از باغ فردوس ایرانی

تاثیر پذیری غرب از فرهنگ و دانش ایرانی غیر قابل انکار است. سیلویو مارکنی ، پژوهشگر معماری شرق و به ویژه ایران در نشست معماری سبز ایرانی در محل رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا با بیان این مطلب گفت : هنر دوره رنسانس ایتالیا بدون باغ فردوس ایرانی وجود خارجی ندارد. به گزاش واحد مرکزی خبر، وی که کتاب باغ بهشت ایرانی را به رشته تحریر در آورده است ، با اشاره به این مطلب که فرهنگ و تمدن غرب از ارمغان فرهنگ ایرانی تاثیر پذیرفته و این تاثیر پس از ورود اسلام به ایران نیز ادامه دارد، افزود: زمانی که ایرانیان ، فناوری، شیوه ساخت و کاربرد  شیشه ، سرامیک و قنات را ابداع کردند، غرب به این مسائل آشنا نبود.

نمایشگاه کتاب ناشران برگزیده کشور

تهران – نمایشگاه کتاب " از فجر تا غدیر " ، با حضور ناشران برگزیده کشور از پانزدهم بهمن تا اول اسفند ماه در پارک دانشجوی تهران برپا می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: در این نمایشگاه بیش از چهار هزار عنوان کتاب از ناشران برگزیده کشور در موضوعات مختلف به نمایش گذاشته می شود.

آثار عکاسی خراسانی در نمایشگاه جائو

برزیلیا – آثار هنرمند خراسانی به چهل و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی هنر عکاسی جائو در برزیل راه یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اثر عکاسی سید حمید هاشمی با رأی هیات داوری کنفدراسیون عکاسی و سینمای کشور برزیل از میان آثار عکاسان 28 کشور جهان برگزیده شد . این نمایشگاه در 2 بخش عکس های رنگی و سیاه و سفید ، آثار عکاسان را به نمایش می گذارد. تا کنون 3 نمایگشاه انفرادی از آثار عکاسی این هنرمند در مشهد برگزار شده است.