تبیان، دستیار زندگی
فکر نمی کنم تا به حال یک اسب آبی را از نزدیک دیده باشید. اما ممکن است آنها را در تلویزیون یا تصاویری که از زیر دریاها گرفته اند، دیده باشید. حتما فکر می کنید که چقدر کشیدن یک اسب آبی سخت و دشوار است، اما کمی صبر و حوصله به خرج دهید، و به این نقاشی جدیدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسب آبی کوچولو

اسب آبی کوچولو

فکر نمی کنم تا به حال یک اسب آبی را از نزدیک دیده باشید. اما ممکن است آنها را در تلویزیون یا تصاویری که از زیر دریاها گرفته اند، دیده باشید.

حتما فکر می کنید که چقدر کشیدن یک اسب آبی سخت و دشوار است، اما کمی صبر و حوصله به خرج دهید، و به این نقاشی جدیدی که امروز با هم می کشیم خوب توجه کنید. خواهید دید که کشیدن آن بسیار آسان است. به شرط آنکه تمرین هایی را که در قبل به آنها اشاره کرده ام را خوب تکرار و تمرین کرده باشید.

در هر صورت اگر نقاشی شما شبیه تصویر نشد، هیچ اشکالی ندارد، چون شما یک نقاشی با روش و سبک خودتان کشیده اید. اما باز هم تمرین کنید که تصویر زیباتری بدست بیاورید.

و حالا برای کشیدن اسب آبی کارتونی خود باید از یک پیش طرح شروع و به تدریج جزئیات را به آن اضافه کنید و شکل را کامل کنید.

همانطور که می بینید از یک دایره به عنوان سر شروع می کنیم، سپس یک خط مستقیم و صاف همانند تصویر دوم، به عنوان دهان آن می کشیم.

خط منحنی زیر را می بینید که به حلزون شباهت زیادی دارد؟ خیلی ساده می توانید با کمی تمرین چنین شکلی را بکشید. این خط منحنی در واقع بدن اسب آبی را تشکیل می دهد. و خطوط سبزی که می بینید نیز موقعیت بال و شاخ او را مشخص می کند.

اسب آبی کوچولو

به نرمی مداد خود را روی کاغذ بچرخانید و شروع به کشیدن جزئیات آن کنید. ابتدا پلک او را می کشیم،سپس چشم او را با کشیدن دو دایره کامل می کنیم. و بعد از آن هم قسمتی از دهان او را رسم می کنیم. در این مرحله دقت داشته باشید که تمام این خطوطی که رسم کرده اید به هم متصل اند. به این اتصالات توجه کنید تا تصویر زیباتری به شما بدهد.

اسب آبی کوچولو

و حالا قسمت دوم از دهان او را می کشیم. برای کشیدن این خطوط تمرین کنید. تا ظرافت در کار شما به حداکثر برسد. شاخی که در بالای سر اوست را می بینید؟ آن را با دو خط و یک بیضی بکشید.

به شکم و قسمت جلویی اسب آبی توجه کنید که با چه خطوط نرمی کشیده شده است! حتما شما هم می توانید با همین دقت آن را بکشید.

اسب آبی کوچولو

در این مرحله با خط منحنی مشابه تصویر زیر، قسمت پشت اسب آبی را بکشید و برایش تاج زیبایی با خطوط شکسته رسم کنید. یک بال کوچک نیز در قسمت میانی بدن او بکشید.

هنگامی که نخواستید جزئیات دیگری به آن اضافه کنید، خطوط کم رنگ پیش طرح را پاک کرده و نقاشی خود را رنگ کنید.

اسب آبی کوچولو

امیدوارم از آن لذت برده باشید.

نویسنده: مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

 دایره ها به کمک ما می آیند!

 مارمولک دفتر شما

 نقاشی با صدای مار زنگی

 اردک هفت رنگ

 یک دایناسور دم دراز

زنگ نقاشی

طریقه ی کشیدن کرم شب تاب

در نقاشی صاحب سبک شوید

دوست دارید نقاشی ماهر شوید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.