تبیان، دستیار زندگی
معاون علمی وفناوری رئیس جمهور گفت: طرح ملی کلان با نام تولید رادیوداروها هم در روز نخست هفته پژوهش (چهارشنبه همین هفته) رونمایی می شود که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی طرح ملی کلان در هفته پژوهش

رونمایی طرح ملی کلان در هفته پژوهش

معاون رئیس جمهور برنامه های هفته پژوهش راتشریح کرد

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور گفت: طرح ملی کلان با نام تولید رادیوداروها هم در روز نخست هفته پژوهش (چهارشنبه همین هفته) رونمایی می شود که البته جزواین طرح  6 طرح ملی است و سال گذشته قرارداد اجرایی آن به ثبت رسید.

رونمایی طرح ملی کلان در هفته پژوهش

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در نخستین روز از آغاز هفته پژوهش در مراسمی از طرح ملی فناورانه رونمایی و قرارداد 4 طرح ملی کلان نیز در حوزه ای مختلف منعقد و همچنین20 کانون دانش وصنعت راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر ، نسرین سلطانخواه افزود: این مراسم چهارشنبه این هفته با نام همایش از علم تا عمل، با حضور رئیس جمهور و جمعی از استادان ،مسئولان و نخبگان علمی کشور در تهران برگزار خواهدشد.

وی تصریح کرد:طرف قرار داد 4 طرح ملی کلان سازمان انرژی اتمی و وزارتخانه های دفاع ، صنایع و بهداشت که هزینه این قراردادها 35 میلیارد تومان است.

رونمایی طرح ملی کلان در هفته پژوهش

سلطانخواه با اشاره به این که تاکنون روند ساخت "طرح ملی ابر رایانش" حدود 85 درصد پیشرفت داشته است افزود: این معاونت همواره در زمینه استفاده از دستاوردهای پژوهش و فناوری در چرخه صنعت و تولید ثروت و اثرگذاری این دستاوردها دغدغه دارد و اجرای چنین طرحی برای برطرف کردن چنین دغدغه هایی است.

وی گفت: انتظار این است که دولت در موضوع توسعه علم سرمایه گذاری و منابع را تأمین کند و مردم پیشرفت تولید علم و فناوری دستاوردهای علمی و فناورانه را لمس کنند و اثر آن در بهتر شدن وضع اقتصادی و صنعتی به طور ملموس مشاهده شود.

همچنین تصریح کرد: با اجرای این طرح مردم مجبور هستند هزینه‌های خود را مدیریت کنند و به سمت استفاده از وسائل کم مصرف اما با بازدهی بیشتر بروند.

معاون رئیس جمهور با بیان این که سلیقه مردم به مرور تغییر می‌کند؛ افزود: کارخانه ها و تولیدکنندگان مجبور هستند محصولات خود را با سلایق مردم تطبیق دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بخش پژوهش های دانش آموزی - تنظیم: فاطمه گودرزی