تبیان، دستیار زندگی
مسلماً فروشگاه‌هایی هست كه هوش از سر شما می‌برد و شما را برای خرید وسایل غیر ضروری وسوسه می‌كند، اما شعار شما باید این باشد: هرگز چیزی را كه نیاز ندارم نمی‌خرم. شاید به جایی بروید كه لوازم تزئینی زیبا، مواد غذایی اشتهابرانگیز و مصنوعات زیبایی داشته باشد،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جیب هایتان پر پول

حسابگری

پنج مهارت حسابگرانه

مصرف‌زدگی آفت اقتصاد امروز است. فرهنگ مخرب مصرف‌گرایی كه آرامش كاذب برای انسان به ارمغان می‌آورد – و در واقع جایگزین هدف از هستی آدمی می‌شود- زنگ خطر را در همه جوامع به صدا درآورده است، حتی آنهایی كه اقتصادشان مصرف‌گرا است و آن را تشویق می‌كنند.

این حفره‌ها پول‌هایتان را هدر می‌دهد

چیز های بیهوده ای كه پول بالایشان می‌دهید و هرگز هم به چشم نمی‌آیند.غذاهایی كه بیرون می‌خورید و هیچ ارزش غذایی ندارند. كارت‌های هدیه یا خرید كه دست آخر فقط با آن پیاز و سیب زمینی می‌خریم. به این مواد متفرقه كه برایشان پول خرج می‌كنیم، حفره‌های پولی می‌گویند. «دیو رامسی» می‌گوید: «این هزینه های متفرقه پول‌های شما را می‌مكند، جیب‌ها را خالی می‌كنند و آن‌قدر ضروری نیستند كه شما جیب‌هایتان را پر از خالی كنید». سعی كنید آهسته آهسته این حفره‌ها را پركنید.

از تحریك اشتهای خریدتان حذر كنید

مسلماً فروشگاه‌هایی هست كه هوش از سر شما می‌برد و شما را برای خرید وسایل غیر ضروری وسوسه می‌كند، اما شعار شما باید این باشد: هرگز چیزی را كه نیاز ندارم نمی‌خرم. شاید به جایی بروید كه لوازم تزئینی زیبا، مواد غذایی اشتهابرانگیز و مصنوعات زیبایی داشته باشد، اما شما باید جلوی خود را بگیرید؛ اگر نمی‌توانید، بهتر است تعداد آن را كم كنید. رامسی می‌گوید برای این كار همراه خود فهرستی از احتیاجاتتان را ببرید و در فروشگاه فقط سراغ آنها بروید.

تخفیف بگیرید

این روز‌ها بیشتر شركت‌ها تخفیف برای اجناس و كالاهایشان قائل می‌شوند. بیشتر این تخفیف‌ها برای این است كه مشتری جلب كنند. اما بنا به تحقیقات، این تخفیف‌ها مسترد می‌شود و الباقی... حتما اگر از شركتی خرید می‌كنید، این مسئله را مد نظر داشته باشید و از گرفتن حق خود نهراسید.

مسلماً فروشگاه‌هایی هست كه هوش از سر شما می‌برد و شما را برای خرید وسایل غیر ضروری وسوسه می‌كند، اما شعار شما باید این باشد: هرگز چیزی را كه نیاز ندارم نمی‌خرم.

همیشه در جست‌وجوی علت باشید

چند ماه بعد از اینكه «خانواده امینی » یك خانه بازسازی شده را خرید در كمال تعجب دید قبض گازش به میزان زیادی  بالاتر از حد معمول است. او سریعاً تمام خانه را بازرسی كرد. یك پنجره مخفی كوچك كمی باز بود و همین گرمای خانه را هدر می‌داد. گرفتن بعضی از سوراخ‌های پولی كار راحتی است، البته به شرطی كه دقت در مخارج و جزئیات را فراموش نكنید.

پول

یك دفترحسابداری برای خود باز كنید

از ماه آینده شروع كنید فهرستی از بزرگ‌ترین مخارج و ریزترین آنها بنویسید را مقدار پول یا موجودی خود را گوشه بالای فهرستتان یادداشت كنید و هر زمان بیرون می‌روید، این دفترچه كوچك را با خود داشته باشید. حتی اگر قصدتان خرید نیست، این كار به شما كمك می‌كند از خریدن غیر ضروریات منصرف شوید و حساب احتیاجات خود را داشته باشید.

ترجمه مونا فتحعلی- سیمرغ

گروه خانواده ایرانی سایت تبیان

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

خوشبختی با پول! مساله این است...

بچه ها از ارزش پول چه می دانند؟

آرزویی ریشه در کودکی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.