تبیان، دستیار زندگی
2. فرض كنید به صندوقتان سر می زنید و می بینید این بلوی مریض سیصد تا ای-میل پشت سر هم از آدرس های گوناگون برایتان فرستاده، كه آقا بیایید كه ما رنكینگ برای سایت گذاشتیم و چه و چه! خب، می خواهید همه را یك جا پاك كنید، چه كنید كه نخواهید سیصد تا باكس كلیك كنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهای جالب جی میل
جی میل

شاید خودتان بلد باشید، ولی شاید هم بلد نباشید و به دردتان بخورد:

1. فرض كنید شما دارای آدرس something@Gmail.com هستید. اكنون برای مثال در سایتی نام نویسی می كنید و قرار است از آدرس هایی كه شما نمی دانید چیست برای شما ای-میل بفرستند. چگونه بفهمید چی به چی بوده؟ كافی است هنگام دادن آدرس ای-میلتان آن را به صورت something+description@gmail.com وارد كنید! نامه هایی كه به این آدرس فرستاده می شوند به صندوق شما می رسد، اما از سویی شما می توانید فیلتری را در صندوق خود تعریف كنید، كه آدرس گیرنده اگر به صورت something+description@gmail.com بود دارای فلان لیبل (یا ستاره) شود و یا هر چیز دیگر كه دوست دارید! كاربردهای فراوانی برای این قابلیت پیدا می شود. این كار را در مورد سایت هایی كه علامت + را در میان آی دی نمی پذیرند، با قراردادن نقطه در میان آی دی تان هم می توانید انجام دهید (برای نمونه به صورت some.th.ing@Gmail.com به دیگری بدهید اش.)

2. فرض كنید به صندوقتان سر می زنید و می بینید این بلوی مریض سیصد تا ای-میل پشت سر هم از آدرس های گوناگون برایتان فرستاده، كه آقا بیایید كه ما رنكینگ برای سایت گذاشتیم و چه و چه! خب، می خواهید همه را یك جا پاك كنید، چه كنید كه نخواهید سیصد تا باكس كلیك كنید؟ به سراغ نخستین بروید و باكسش را كلیك كنید تا انتخاب شود، سپس به سراغ آخری بروید و درحالی كه دستتان روی كلید Shift است كلیك اش كنید؛ همه ی پیام های میان این دو انتخاب می شوند و شما می توانید هر بلایی خواستید سرشان درآورید!

آخر كار هم یادتان نرود بلو را بلوك كنید!

3. تازه جی میل گرفته اید و نمی دانید چگونه آدرس بوك بزرگتان را به جی میل منتقل كنید؟ ساده است؛ از ای-میلی كه آدرس بوكتان در آن است یك پیام برای همه ی آن هایی كه می خواهید آدرسشان را منتقل كنید، به علاوه ی آدرس جی میل خودتان بزنید. (و مثلن بگویید: سلام، این آدرس جی میل من است.) سپس به جی میلتان بروید و روی پیام نام برده یك Reply to all بزنید (و مثلن بنویسید: لطفن از این پس با این آدرس با من مكاتبه كنید). با فرستادن این پیام، آدرس بوكتان منتقل شده!

4. سرچ میل جی میل ویژگی جالبی دارد؛ اگر می خواهید كلیه ی پیام هایی كه شامل Hello و Goodbye است را بیابید كافی است عبارت جستجو را به صورت "Hello Goodbye" یا "Hello-Goodbye" بزنید، و اگر می خواهید پیام هایی را بیابید كه شامل hello هستند و شامل Goodbye نیستند بایست آن را به صورت "Hello -Goodbye" وارد نمایید.


باشگاه كاربران تبیان - ارسالی از mahdi arabi