تبیان، دستیار زندگی
بر روی مس در کازرون جشنواره معرفی انقلاب به کودکان جشنواره بین المللی فیلم رشد اعلام اسامی نخستین گروه میهمانان خارجی جشنواره فیلم فجر نمایشگاه قلم زنی بر روی مس در کازرون شیراز – در آستانه دهه مبارک فجر، نمایشگاه قلم زنی در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه قلم زنی بر روی مس در کازرون

جشنواره معرفی انقلاب به کودکان

جشنواره بین المللی فیلم رشد

اعلام اسامی نخستین گروه میهمانان خارجی جشنواره فیلم فجر

نمایشگاه قلم زنی بر روی مس در کازرون

شیراز – در آستانه دهه مبارک فجر، نمایشگاه قلم زنی در کازرون برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه که در محل برگزاری نمایشگاههای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برپا شد، آثار قلم زنی بر روی مس کار آقای مسعود زند ، از هنرمندان برجسته استان فارس به نمایش گذاشته شده است. به همین مناسبت نمایشگاه گل چینی خانم ها ناهید وادار و مریم شجاعی نیز در سالن مجتمع فرهنگی - هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برپا شد. در این نمایشگاه 8 تابلو آثار گل چینی این دو هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

جشنواره معرفی انقلاب به کودکان

تهران – جشنواره "طلوع یک حماسه" برای آشنایی کودکان و نوجوانان با رویدادهای انقلاب اسلامی، روز شنبه در مرکز آفرینشهای فرهنگی برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، در این نمایشگاه آثار نقاشی ، خشنویسی ، سفالگری ، ظریف بری معرق ، نشریه دیواری و تحقیق و پژوهش با موضوعات انقلاب اسلامی و گفت و گوی تمدنها، به نمایش در می آید.

بر گزاری مسابقات مختلف برای دانش آموزان، برپایی کارگاههای علمی نجوم و زیست شناسی و کارگاههای هنری ، برپایی نمایشگاه و فروشگاه بزرگ کتاب و سرگرمی ، با عرضه 1600 عنوان کتاب و 300 عنوان سرگرمی و اسباب بازی نیز از بخش های دیگر این جشنواره است. نمایشگاهی نیز ار کتابهای منتشر شده با موضوع انقلاب اسلامی و آثار تصویرگری کتابهای کودکان و نوجوانان برپا می شود.

نمایش فیلم ، اجرای تئاتر و موسیقی هنرجویان موسسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان از برنامه های این جشنواره است. شاعران و نویسندگان کتابهای کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی، در این جشنواره با مخاطبان خود به گفت و گو می نشینند . این جشنواره تا 21 بهمن ماه ادامه دارد.

جشنواره بین المللی فیلم رشد

تهران – در ششمین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد ، 8 فیلم در اصفهان و نجف آباد به روی صحنه رفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، "پروازهای نینوا پروانه ها را بدرقه می کنند" ، "ترکش های صلح" ، "یک عکس برای گذرنامه" ، "ترنم مهر"، "چاه" ، "آشیانه عشق" و"زنده رود" از استان اصفهان عنوان فیلم هایی است که امروز برای دانش آموزان اکران شد. سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد شنبه، به کار خود پایان می دهد.

اعلام اسامی نخستین گروه میهمانان خارجی جشنواره فیلم فجر

فهرست نخستین گروه از میهمانان خارجی بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش رسیده از این جشنواره ، در فهرست اعلام شده اسامی 69 نفر از میهمانان خارجی که عمدتاً هنرمندان ، سینماگران  ، مدیران جشنواره ها و منتقدان هستند ، دیده می شود.

در میان میهمانان اعلام شده اسامی کارگردانانی همچون "کریستف زانوسی" کارگردان لهستانی و عضو هیات داوران بخش بین الملل، "ریچارد دیندو" کارگردان سوئیسی ، "جیل گودمیلو" کارگردان آمریکایی "رئیس چیلیک" کارگردان ترکیه ای،  "عامر زهیر" کارگردان کویتی، "کی سانگ" کارگردان چینی ، "هندان ایپکچی" کارگردان ترکیه ای، "شمیل نجف زاده" کارگردان آذربایجانی، "جمیل فاراجانف" کارگردان آذربایجانی، "وین کولس یانس" کارگردان استرالیایی، "ولید هریب" کارگردان سوری و "النا پاشینتسوا" کارگردان روسی را می توان برشمرد.

همچنین نام "کولت نوفال" رئیس جشنواره بیروت ، "برایان بنت" رئیس جشنواره بانکوک، "فلیپ و آلن ژالادو" مدیران جشنواره نانت، "حکریستف ژیرات "مدیر جشنواره کراکف لهستان ، " احمد موجتنی زامل" مدیر جشنواره داکا ، " لوئیس روییز" مدیر جشنواره سویل اسپانیا، "دیمیتری اپیدس" مدیر جشنواره تسالونیکی ،"هوانگ هونگ" مدیر جشنواره چین و "ایتالوا پسینلی" مدیر جشنواره آسیاتیکا در این فهرست قرار دارد.