تبیان، دستیار زندگی
در رده بندی فدراسیون جهانی تیم ملی والیبال ایران در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی والیبال FIVB چهار پله سقوط کرد. طبق آخرین رده بندی تیمهای ملی والیبال جهان که از سوی FIVB ارائه شده است، تیم برزیل با اختلاف 55 امتیاز نسب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سقوط 4 پله ای تیم ملی والیبال ایران در رده بندی فدراسیون جهانی


تیم ملی والیبال ایران در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی والیبال FIVB چهار پله سقوط کرد. طبق آخرین رده بندی تیمهای ملی والیبال جهان که از سوی FIVB ارائه شده است، تیم برزیل با اختلاف 55 امتیاز نسبت به تیم ایتالیا همچنان بهترین تیم والیبال جهان است.

صربستان، روسیه و آمریکا هم توانستند جایگاه سوم تا پنجم را مثل ماههای قبل برای خود حفظ کنند. آرژانتین با یک پله صعود به مقام ششم رسید و فرانسه به مکان هفتم سقوط کرده است.

در این رده بندی ژاپن بهترین تیم آسیایی است، آنها نسبت به رده بندی قبلی 4 پله صعود کرده اند و به مقام دوازدهم رسیده اند. کره با سه پله نزول چهاردهم است و چین هم پانزدهم، نکته جالب در این بین صعود 4 پله ای هندیهاست که از مقام 29 به 25 رسیده اند و بالاتر از ایران که رنک 26 جهان را دارد قرار گرفته است.

FIVB به خاطر صعود ایران به مسابقات قهرمانی جهان 18 امتیاز به خاطر کسب مقام ششم قاره ای 10 امتیاز و به خاطر عملکرد تیم ایران در سال 2004 یک امتیاز به ایران داده است.

ایران به همراه جمهوری چک و آلمان پایین ترین رنکینگ تیمهای صعود کننده به مسابقات قهرمانی جهان را دارند. در این رده بندی قطر که در بازیهای غرب آسیا ایران را شکست داد با چهار پله صعود چهل و دوم و نامیبیا با نیم امتیاز رتبه آخر را به خود اختصاص داده است.