تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری جمهوری اسلامی ? انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ? 2006? میلادی از سوی سازمان كنفرانس اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی به ویژه كشورهای اسلامی داشت. "اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، پس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان ‌اسلام


خبرگزاری جمهوری اسلامی ?

انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ? 2006? میلادی از سوی سازمان كنفرانس اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی به ویژه كشورهای اسلامی داشت.

"اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، پس از مكه مكرمه و بر اساس مصوبه وزرای فرهنگ كشورهای اسلامی به عنوان دومین مركز فرهنگی كشور جهان اسلام به مدت یك سال به عنوان مركز فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است."

در این ارتباط روزنامه "نشنال اینترست" چاپ نیجریه در شماره هفتم دی ماه خود مقاله‌ای با عنوان "اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام" منتشر كرد.

این روزنامه پرتیراژ در این مقاله دو صفحه‌ای كه در بخش "تراول بیزینس" روزنامه به‌چاپ رسیده است، ضمن معرفی موقعیت جغرافیایی اصفهان به جاذبه‌های مذهبی و گردشگری آن نیز اشاره كرده است.

در بخشی از این مقاله آمده است: اصفهان به عنوان یكی از شهرهای كم نظیر فرهنگی، تاریخی و مذهبی علاوه بر میراث غنی و ارزشمند گذشتگان و هنر و صنایع دستی بی‌نظیرش، علما و مشاهیر بزرگی را در خود جای داده است.

در این مقاله نویسنده اصفهان را به دلیل تنوع فرهنگی، تاریخی و مذهبی "نصف جهان" نامیده و آورده‌است: وجود مساجد تاریخی به عنوان نماد مسلمانان جهان از جمله مسجد جامع با قدمت یك هزار و ?400? ساله، مسجد سید بزرگترین و مشهورترین مسجد اصفهان مربوط به قرن سیزدهم هجری، مسجد حكیم از مساجد بسیار نفیس چهار ایوانه، مسجد شیخ لطف الله و مسجد امام با معماری بسیار زیبا متعلق به قرن یازدهم هجری، نهادهای بی‌نظیری از معماری ایرانی اسلامی در این دیار است.

روابط عمومی موسسه تبیان