تبیان، دستیار زندگی
كاروان به سوی شام در حركت بود. راه دراز كربلا تا شام پیموده شد و وقتی کاروانیان به شام رسیدند، سپاهیان وسایل غارت شده از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حیرت یزید از وفای عباس

یا حسین

تعجب یزید از وفاداری حضرت ابوالفضل العباس

وفاداری حضرت ابوالفضل آنقدر زیاد است که حتی یزید و یزیدیان را به تعجب واداشته است!

كاروان به سوی شام در حركت بود. راه دراز كربلا تا شام پیموده شد و وقتی کاروانیان به شام رسیدند، سپاهیان وسایل غارت شده از شهدای كربلا را نزد یزید بردند. در میان آن وسایل پرچم بزرگی وجود داشت که نشانی از وفاداری حضرت ابوالفضل العباس بر آن نقش بسته بود و موجب تعجب همه شد. یزید و حاضران بهت زده دیدند واعجبا همه جای چوبه پرچم، سوراخ شده و آسیب دیده است؛ ولی تنها جای یک دست بر روی چوبه آن سالم است. یزید از روی حیرت و تعجب پرسید: این پرچم را چه كسی حمل می كرد؟ گفتند: عباس بن علی (علیهما السلام) (ابوالفضل العباس).

یزید از روی تحیر و تعجب برای تجلیل از پرچمدار كربلا سه بار برخاست و نشست. سپس رو به حاضران كرد و گفت: "به این پرچم بنگرید كه بر اثر صدمات و ضربه ها، هیچ جایش سالم نمانده است؛ جز دستگیره پرچم كه پرچمدار با وفاداری آن جا را می گرفته و تحت هیچ شرایطی علم را رها نكرده است."

سپس گفت: ".... این است معنای وفای برادر (ابوالفضل العباس) نسبت به برادرش (امام حسین)!"

یا حسین

امام زمان و حضرت ابوالفضل العباس

همه ما از عنایات و توجه ویژه امام زمان به حضرت ابوالفضل العباس‌ را شنیده ایم و این که در مصیبت وارد بر جد و عموی بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس‌ گریه می کنند و انتظار فرج را می کشند. مصلح بزرگ، حجت خدا و بقیة الله الاعظم، در بخشى از سخنان زیباى خود درباره عمویش عباس (ع) چنین مى‏گوید:

«سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم درد بزرگ برادر كه جانش را فداى او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آنكه فدایى برادر بود و از او حفاظت كرد و براى رساندن آب به او كوشید و دستانش قطع گشت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیكم بن طفیل طایى» را لعنت كند...»

امام زمان (عجل الله تعالى فرجه) صفات والاى ریشه دار در عمویش، قمر بنى‏هاشم حضرت ابوالفضل العباس‌ و مایه افتخار عدنان را چنین بر مى‏شمارد و مى‏ستاید:

1- همدردى و همگامى حضرت ابوالفضل العباس‌ با برادرش سید الشهداء (ع) در سخت‏ترین و دشوارترین شرایط تا آنجا كه این همگامى و همدلى ضرب المثل تاریخ گشت.

2- فرستادن توشه آخرت با تقوا، خویشتن دارى حضرت ابوالفضل العباس‌ و یارى امام هدایت و نور.

3- حضرت ابوالفضل العباس‌ و فدا كردن جان خود، برادران و فرزندانش در راه سرور جوانان بهشت، امام حسین (ع).

4- حفاظت حضرت ابوالفضل العباس‌ از برادر مظلومش با خون خود.

5- كوشش حضرت ابوالفضل العباس‌ براى رساندن آب به برادر و اهل بیتش هنگامى كه نیروهاى ستمگر و ظالم مانع از رسیدن قطره‏اى آب به خاندان پیامبر (ص) شده ‏بودند.

رهروان راه آقا ابا عبد الله الحسین(علیه السلام) اینجا کلیک کنید.

******************************************

سلام بر حسین

اشعار عاشورایی

محرم 89: امام حسین (ع) و حادثه عاشورا

چهل بار زیارت عاشورا بخوانیم

*زنان عاشورایی*

محرم 1432 در اصفهان

**عاشورا، درس ها و عبرت ها**

در عاشورا کدام طرف می ماندی ؟

سیاهی لشگر سپاه امام

نرم افزار پاسخ به شبهات  ماه محرم

والپیپرهای محرم

عاشورا سه شنبه بود

5 نقشه ابتكاری از مسیر حركت كاروان حسینی منتشر شد

******************************************

انجمن های تخصصی تبیان


باشگاه کاربران سایت تبیان