تبیان، دستیار زندگی
پرویز تناولی ، بیست سال در دانشگاه های تهران مجسمه سازی تدریس کرد. شاگردان او امروز استادان مجسمه سازی ایران هستند. از حدود یکسال پیش به همکاری موزه هنرهای معاصر در تدارک برپائی نمایشگاه  سالانه خود بود . آثاری که وی د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجسمه های پرویز تناولی در تهران به نمایش گذاشته شد

پرویز تناولی ، بیست سال در دانشگاه های تهران مجسمه سازی تدریس کرد. شاگردان او امروز استادان مجسمه سازی ایران هستند. از حدود یکسال پیش به همکاری موزه هنرهای معاصر در تدارک برپائی نمایشگاه  سالانه خود بود . آثاری که وی در این موزه به نمایش گذاشته ، در اندازه های مختلف ساخته شده  و از سالیان دور تا به امروز است . آثار امروز تناولی، به گفته خودش ، تکامل یافته سال های گذشته است.

به گزارش (ایسنا)، عصر دیروز نمایشگاه نقاشی و مجسمه های وی آغاز به کار کرد؛ موزه هنرهای معاصر پس از تنفسی کوتاه از برگزاری دومین دوسالانه نقاشی جهان اسلام با مرور بر آثار گذشته تناولی، مجسمه ها و تابلو هایی با سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی او را در خود جای داده است.

خودش می گوید: جمع آوری این حجم از آثار کاری سنگین و مشکل بود ، اما در نهایت همکاری موزه هنرهای معاصر وموسساتی که موزه رابط آنها بود، عملی شد.او تنها انتظار دارد که آثارش دیده و کتابهایش خوانده و بررسی شود.می گوید: دیگر فرصت تدریس ندارم، بیست سال در دانشگاه تهران تدریس کردم و حدود پانزده سال در دانشگاه های آمریکا، اما در نهایت ، امر تدریس را کنار گذاشتم، ادامه این کار با دیگران است . من باید به کارم برسم.

تناولی ساکن کاناداست و در ونکوور تنها در کارگاهش روزگار می گذراند.او در عین حال ، در جریان طرح های هنری ایران نیز هست . از مطرح شدن طرح خرید آثار هنری در مجلس شواری اسلامی نیز خبر داد. او عنوان کرد که از جزئیات طرح خبر ندارد، اما طرح بسیار خوبی است که چنانچه به خوبی اجرا شود، می تواند در هنر ایران تحول ساز باشد.به گفته وی ، تربیت کادر کارشناس در این زمینه ضروری است .

تناولی برقراری ارتباطات باموزه ها و موسسات هنری دنیا و برپائی نمایشگاه در گالری های خارج از کشور را بسیار مفید توصیف کرد وی در پایان گفت و گو  از برپایی نمایشگاهی از آثارش ، در پاییز سال آینده در کانادا خبر داد.