تبیان، دستیار زندگی
اوون 3ماه بازى نمى كند پاى انگلیس شكست! بازى شنبه شب نیوكاسل _ تاتنهام را مى توان بزرگترین تراژدى شروع سال جدید انگلیس دانست و زیباترین شب سال را به تلخ ترین شب سال تبدیل كرد. در این مسابقه مایكل اوون، مهاجم ملى پوش نیوكاسل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحران در تیم ملی انگلیس

اوون 3ماه بازى نمى كند
پاى انگلیس شكست!


بازى شنبه شب نیوكاسل _ تاتنهام را مى توان بزرگترین تراژدى شروع سال جدید انگلیس دانست و زیباترین شب سال را به تلخ ترین شب سال تبدیل كرد. در این مسابقه مایكل اوون، مهاجم ملى پوش نیوكاسل به شدت مصدوم شد تا نه تنها فاجعه اى بزرگ براى نیوكاسل پیش بیاید بلكه تیم ملى انگلیس را در آستانه جام جهانى با بحرانى بزرگ روبرو كند.

اوون یكى از امیدهاى تیم ملى انگلیس براى جام جهانى 2006 بود كه در اواخر نیمه دوم بازى شنبه شب در برخورد با دروازه بان ملى پوش تاتنهام پل رابینسون مصدوم شد و به این ترتیب حدود 3 ماه چاره اى جز حاشیه نشینى و استراحت ندارد. مایكل اوون به شدت از این آسیب دیدگى ناراحت است، اما سعى مى كند روحیه خود را حفظ كند. او پس از این اتفاق به خبرنگار SKY گفت: «واقعاً ناراحتم، اما این اتفاقى است كه براى هر كس ممكن است پیش بیاید. من هنوز فرصت زیادى تا جام جهانى دارم و مى توانم آماده شوم. هنوز نمى دانم مصدومیت ام چقدر شدید است اما فكر مى كنم 2/5 تا 3 ماه دیگر بهتر شوم. به هر حال براى دیگرانى چون وین رونى، دیوید بكام، گرى نویل و استیو جرارد هم چنین شرایطى پیش آمده.»

در حالى كه تنها شش ماه به آغاز رقابت هاى جام جهانى باقى مانده این بدترین خبر براى اسون گوران اریكسون سرمربى تیم ملى انگلیس است. اریكسون كه حساب زیادى روى توانایى هاى اوون باز كرده بود درباره این اتفاق به سایت فیفا گفت: «مایكل مهاجم فانتزى است و براى باشگاه اش و تیم ملى انگلیس بسیار مهم. من امیدوارم او در زودترین زمان ممكن آماده شود و خیال مرا از هر جهت آماده كند.»

اوون كه تابستان امسال و با قراردادى 17 میلیون یورویى از رئال مادرید به نیوكاسل پیوست، درست در حساس ترین زمان ممكن از همراهى تیم باشگاهى اش محروم شد. سونس مدیر نیوكاسل درباره این اتفاق گفت: «این یك فاجعه براى او و باشگاه بود، واقعاً امروز روز تاریكى براى ما بود. البته اوون در پاى راست خود یك مصدومیت قدیمى داشت و درست حالا براى چند ماه از میدان دور خواهد بود این درست شبیه اتفاقى است كه در سال 2002 براى دیوید بكام پیش آمد و این براى ما بسیار تأسف انگیز است. وقتى تیم شما عقب است مى توانید با وجود بازیكنى همچون اوون به پیروزى امیدوار باشید. او مى تواند فرشته نجات هم باشد. نمى توانید تصور كنید این واقعه چقدر براى ما تأسف انگیز است. فقط خوشحالیم كه آسیب دیدگى او بسیار كمتر از آسیب دیدگى بكام در سال 2002 است و امیدوارم او هر چه زودتر آماده شود.»

اگر اوون به بازیهاى جام جهانى نرسد ژرمن دفو، پیتر كراوچ و دارن بنت مى توانند به جاى او در كنار وین رونى بازى كنند اما بى شك هیچ یك از آنها، استعداد و شم گلزنى و توان او را نخواهند داشت. بازگشت اوون به لیگ برتر پس از فصل ناموفقى كه در مادرید سپرى كرده بود امیدهاى زیادى را نسبت به آینده این بازیكن سبب شده بود و حتى مسؤولان لیورپول به بازگشت مجدد او به جمع قرمزها در تابستان امسال فكر مى كردند، به خصوص كه اوون شروع خوبى در نیوكاسل داشت و در 9 مسابقه هفت گل به ثمر رساند و در بازى مقابل وستهام در تاریخ هفده دسامبر پس از مدت ها هت تریكى را به نام خود ثبت كرد. اریكسون هم كه از نیمكت نشینى هاى پیاپى ستاره تیم اش در مادید به شدت عصبانى بود و بارها به او اخطار داده بود، این بازگشت را خوب و مؤثر مى دانست و به آینده اوون در تركیب انگلیس بسیار امید بود، اما این مصدومیت غیرمترقبه همه چیز را خراب كرد، چه براى نیوكاسل، چه براى انگلیس، چه براى اوون كه پس از مدت ها ناكامى كم كم به دوران اوج خود باز مى گشت.