تبیان، دستیار زندگی
از قبل هم مشخص بود اما فدراسیون رسماً اعلام كرد: پیراهن سفید، پیراهن اول تیم ملى ایران در جام جهانى 2006 آلمان است. جالب اینكه تیم ملى در هر سه مسابقه دور مقدماتى با پیراهن سفید به مصاف حریفان مى رود زیرا پیراهن اول پرتغال،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رنگ پیراهن تیم ملى ایران در جام جهانى مشخص شد


از قبل هم مشخص بود اما فدراسیون رسماً اعلام كرد: پیراهن سفید، پیراهن اول تیم ملى ایران در جام جهانى 2006 آلمان است.

جالب اینكه تیم ملى در هر سه مسابقه دور مقدماتى با پیراهن سفید به مصاف حریفان مى رود زیرا پیراهن اول پرتغال، مكزیك و آنگولا سفید نیست و مطمئناً تیم ملى با پیراهن اول خود رودرروى حریفان مى ایستد. به این ترتیب، پرتغال با پیراهن و جوراب قرمز و شورت سبز به مصاف ایران مى رود. ایران در مسابقه دوم مقابل مكزیكى قرار مى گیرد كه پیراهن سبز، شورت سفید و جوراب قرمز به تن دارد. در مسابقه آخر نیز آنگولا با پیراهن و جوراب قرمز و شورت سیاه به میدان مى رود.

اما اگر تیم ملى به دور دوم بازیهاى جام جهانى صعود كند، احتمال دارد تیم ملى با پیراهنى غیر از سفید به میدان برود، یعنى با پیراهن سبز یا قرمز. در حالى كه احتمال پوشیدن پیراهن قرمز خیلى كم است. این مسأله برمى گردد به رییس فعلى فدراسیون.

یعنى از وقتى محمد دادكان به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شده، تیم ملى به ندرت با پیراهن قرمز به میدان رفته است. در حالى كه پیش از آن رنگ پیراهن دوم تیم ملى قرمز بوده.

به هرحال، این تصمیمى است كه دادكان گرفته. بازیكن سابق پرسپولیس براى كم كردن حساسیت استقلال به این رنگ، پیراهن قرمز را به عنوان آخرین راه حل انتخاب كرده، طورى كه هیچ شائبه اى در این مسأله به وجود نیاید. بنابراین پیراهن سبز، پیراهن دوم تیم ملى به حساب مى آید، پیراهنى كه به مذاق خیلى ها خوش نمى آید. برخى معتقدند پیراهن سبز براى تیم ملى شانس نمى آورد. البته آمار هم این قضیه را تأیید مى كند.

تیم ملى ایران در آخرین مسابقه اى كه با پیراهن سبز در زمین ظاهر شد، به چین در جام ملت هاى آسیا باخت. این اتفاق در رده هاى پایه هم رخ داده است. تیم جوانان ایران همین اواخر در بازیهاى آسیایى جوانان تایلند برابر جوانان چین شكست خورد.

جالب تر اینكه تیم نوجوانان ایران نیز آخرین بازى بین المللى اش را در حالى كه بازیكنان با پیراهن هاى سبز رنگ در زمین حاضر شده بودند به نوجوانان چین باخت.