تبیان، دستیار زندگی
حجازى: پروین باید زودتر مى رفت پروین باید خیلى زودتر از اینها از پرسپولیس كنار مى رفت چرا كه او با ماندنش تنها به اعتبار خودش لطمه زد. ناصرحجازى مربى و كارشناس سرشناس فوتبال كشور افزود:«به نظر من پروین همان روزهاى اولى كه پر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهار نظر بزرگان فوتبال در مورد علی پروین


حجازى: پروین باید زودتر مى رفت

پروین باید خیلى زودتر از اینها از پرسپولیس كنار مى رفت چرا كه او با ماندنش تنها به اعتبار خودش لطمه زد.

ناصرحجازى مربى و كارشناس سرشناس فوتبال كشور افزود:«به نظر من پروین همان روزهاى اولى كه پرسپولیس متحمل شكست هاى تحقیركننده شد، باید از این تیم كناره گیرى مى كرد و ماندن او تنها اعتبار و جایگاه وى را بین مردم خدشه داركرد.»

حجازى اضافه كرد:«به نظر من اعتبار یك مربى از هر چیزى مهمتر است و مربى مانند پروین كه سال ها سابقه افتخارآفرینى براى پرسپولیس را دارد نباید اجازه مى داد كارش به اینجا بكشد و اینگونه از پرسپولیس جدا شود.»

سرمربى سابق استقلال یادآورشد:«شاید اگر امروز من هم در استقلال چنین نتایجى مى گرفتم با من هم همین طور رفتار مى شد و خوشحالم همان یكى دو شكست باعث جدایى ام از استقلال شد.»

درخشان: پروین هیچ جا نمى رود

حمید درخشان بازیكن و مربى سال هاى نه چندان دور پرسپولیس تغییر كادر فنى پرسپولیس و استعفاى على پروین را به فال نیك مى گیرد و مى گوید: «در برخى مواقع تغییر و تحول الزامى است و من هم این تغییرات را به فال نیك مى گیرم. البته پروین در كنار پرسپولیس مى ماند و جایى نمى رود. مطمئن باشید كادر فنى پرسپولیس از تجربیات این مربى همچنان استفاده مى كند.»

عابدزاده: حرفى ندارم بزنم

احمدرضا عابدزاده، دروازه بان سال هاى نه چندان دور پرسپولیس درباره كناره گیرى على پروین حرفى نمى زند. او مى گوید:«فعلاً حرفى ندارم كه بزنم. باید به كارهاى خودم برسم. فكر مى كنم خود مسؤولان پرسپولیس بهتر مى دانند كه با این موضوع چطور برخورد كنند. بیشتر از این صلاح نیست كه حرفى بزنم. من به كارهاى شخصى خودم برسم بهتر است.»اما وقتى صحبت فعالیت در پرسپولیس مى شود عابدزاده علاقه مند به صحبت كردن مى شود:«در پرسپولیس كار كردن افتخار است. حاضرم هر موقع كه به من نیاز داشتند به پرسپولیس خدمت كنم.»

غمخوار: پرسپولیس تاكتیك نداشت

اكبر غمخوار مدیر عامل سابق پرسپولیس كه در سال هاى گذشته رهبر مخالفان پروین لقب گرفته است درباره شكست پرسپولیس از فجر سپاسى به ایران ورزشى گفت: « به قدرى عصبانى هستم كه نمى دانم چه باید بگویم. واقعاً خنده دارد، نه مى بخشید گریه دار است كه پرسپولیس در آزادى از یك تیم شهرستانى چهار گل بخورد.»

او در پاسخ به این سؤال كه علت اصلى شكست پرسپولیس چه بوده است گفت: «بازیكنان، بازى همیشگى شان را انجام دادند. باخت تیم به این دلیل بود كه آنها تاكتیك نداشتند.»

او كه بارها پیش از این گفته بود پروین باید از پرسپولیس برود و عامل ناكامى هاى این تیم را پروین اعلام كرده بود این بار در پاسخ به این پرسش كه پروین از پرسپولیس رفته است جواب داد: «اجازه بدهید فعلاً سكوت كنم شاید تا آخر هفته كه عصبانیت فروكش كرد درباره جدایى پروین حرف زدم.»

قلعه نویى: پروین شدن خیلى سخت است

همه مى دانند یكى از دوستان نزدیك پروین است اما شاید بردى كه او و تیمش در دربى پایتخت به دست آوردند پایه هاى حكومت پروین در پرسپولیس را سست تر كرد. با این حال امیر قلعه نویى معتقد است كه هنوز هم همه پرسپولیس را با پروین اش مى شناسند: «سال هاى سال است كه پروین را مى شناسم. پرسپولیس و پروین همزاد هم هستند و همه این تیم را با پروین مى شناسند. با شناختى كه از انصارى فرد دارم، مطمئنم كه ایشان جایگاه كسوت در ورزش را حفظ مى كند و با استعفاى پروین مخالفت مى كند.انصارى فرد مى داند كه پروین شدن خیلى سخت است و به همین دلیل به این راحتى ها او را از دست نمى دهد.»

قلعه نویى در ادامه با اشاره به تأثیر حضور پروین در پرسپولیس ادامه مى دهد: «شاید جوانگرایى و تزریق نیروى جوانى در این تیم مفید باشد اما بدون حضور پروین چیزى ممكن نیست. بارها گفتم كه پروین باید اجازه بدهد تا جوان ها زیر سایه او قرار بگیرند. معتقدم جایگاه پروین باید در پرسپولیس حفظ شود.»

مایلى كهن سكوت را نشكست

بعد از اتفاقات اخیر در باشگاه پرسپولیس هر یك از پیشكسوتان این باشگاه اظهار نظر كردند و در خصوص استعفاى على پروین موضع گیرى كردند.

اما محمد مایلى كهن تنها فردى بود كه در این باره هیچ اظهار نظرى نكرد. مایلى كهن در گفت وگو با خبرنگار ما گفت:«فعلاً قصد ندارم درباره پرسپولیس حرف بزنم.»