تبیان، دستیار زندگی
بیش‌تراز ۵۰۰ نوجوان از سراسر جهان، از ۵ تا ۷ دسامبر، (۱۴ تا ۱۶ آذر) در دوربان پایتخت آفریقای جنوبی گردهم آمدند تا در هفتمین گردهمایی ورزش، آموزش و فرهنگ شرکت کنند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوجوانان ورزشکار و فرصتی برای شنیده شدن!

نوجوانان ورزشکار و فرصتی برای شنیده شدن!

بیش‌تراز ۵۰۰ نوجوان از سراسر جهان، از ۵ تا ۷ دسامبر، (۱۴ تا ۱۶ آذر) در دوربان پایتخت آفریقای جنوبی گردهم آمدند تا در هفتمین گردهمایی ورزش، آموزش و فرهنگ شرکت کنند.

گردهمایی ورزش، آموزش و فرهنگ را هر سال، کمیته بین‌المللی المپیک با همکاری یونسکو برگزار می‌کند. از آن‌جا که سازمان ملل، سال ۲۰۱۰ را سال جهانی نوجوان نامیده، این دو سازمان جهانی تصمیم گرفتند تا هفتمین گردهمایی را به نوجوانان اختصاص دهند. حالا، دست اندرکاران ورزش و فرهنگ از کشورهای مختلف جهان، در دوربان گردهم آمده اند تا فرصتی به نوجوانان ورزشکار برای شنیده شدن صدای‌شان بدهند.

نوجوانان ورزشکار و فرصتی برای شنیده شدن!

بسیاری از این نوجوانان، تابستان گذشته در نخستین المپیک جوانان در سنگاپور شرکت کرده بودند و حالا فرصتی می‌یابند برای مطرح کردن دیدگاه‌ها و تجربه‌های‌شان درباره ورزش و استفاده از آن برای صلح و توسعه در جهان.

نمایندگانی از دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، دانشگاه‌ها، نهادهای سازمان ملل و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی، نوجوانان را در این گردهمایی همراهی می‌کنند.

نوجوانان ورزشکار و فرصتی برای شنیده شدن!

حاضران در این گردهمایی، چه نوجوان و چه بزرگسال، در این سه روز، درباره راه‌های مختلف بهره بردن از ورزش، آموزش و فرهنگ برای رشد توسعه با تمرکز بر نقش نوجوانان در این راه سخن گفتند. از آموزش روش‌های گسترش توسعه پایدار گرفته تا شیوه‌های زندگی سالم و توانایی بخشی به انسان‌ها از راه ورزش.

سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی دیگر دست اندرکار ورزش و آموزش و فرهنگ، امیدوارند نوجوانان بتوانند از راه گفت و گوی بین فرهنگ‌ها در فعالیت‌های ورزشی، سفیران صلح و توسعه در جهان شوند و به مبارزه با نژادپرستی و نابرابری جان تازه‌ای ببخشند. آن‌هم در سالی که نام نوجوانان را برخود دارد.

منبع: کتابک

تنظیم: مریم فروزان کیا