مستند "پیاده‌روهای واراژدین" ساخته "میلاد صدرعاملی"، "آرش نعیمیان" موفق شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه‌ "میلان" برای مستند "برانکو"

جایزه‌

مستند "پیاده‌روهای واراژدین" ساخته "میلاد صدرعاملی"، "آرش نعیمیان" موفق شد، جایزه‌ی ویژه‌ی "گویرلانده" از معتبرترین جوایز جشنواره‌ فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی ورزشی "میلان" را دریافت كند. ‌

این مستند داستانی كه رسول صدرعاملی آن را تهیه ‌كرده است، درباره زندگی "برانكو ایوانكووویچ" سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال در ایران است و فیلمبرداری آن از خرداد 84 و 85 آغاز شد و مراحل پایانی فیلمبرداری آن همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در كشور آلمان انجام شد.

بنا بر این گزارش، این مستند در بخش «مستند، ورزشی تیمی» در بیست و پنجمین دوره‌ی جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان كه طی چند روز گذشته مراسم پایانی آن برگزار شد، شركت داشت.

هم‌چنین در بخش «فیلم‌ها»، "عباس خسروی‌ نژاد" برای فیلم «ایمان» كه آن هم درباره فوتبال است نشان افتخار را دریافت كرد و "عبدالرضا سعیدنیا" نیز برای فیلم «سایه‌ی دونده» نشان افتخار دیگری برای سینمای ایران كسب كرد.

برگزیدگان دیگر جشنواره‌ی فیلم میلان بدین شرح معرفی شدند:

بخش «ارزش‌ها و روح المپیك»:

نشان افتخار برای «داستان‌های شكوه المپیك تورینو 2006» ساخته "بود گرین‌سپن" از آمریكا، «عملیات در پكن» محصول شبكه یورواسپرت در فرانسه و «Tori Seduti» ساخته "كلودیو كاوالاری" از فرانسه و نشان "گویرلانده" برای «آیا اینجا عشقی هست» از ایتالیا ساخته "آلبرتو میشلی".

بخش «مستند ورزش انفرادی»:

نشان افتخار برای «داستان‌ ملبورن» محصول شبكه ورزشی ABC استرالیا، «Antrenamentul» از رومانی ساخته

"فلورین اورزنو"، «قهرمانان سرگرمی» از آمریكا ساخته "استیون مونتگومری"، «دونده‌ای در تاریكی» محصول تلویزیون مركزی چین و نشان گویرلانده برای «نقطه سری» از آمریكا ساخته "گاوین گالاوای".

جایزه‌

بخش «مستند ورزش تیمی»:

نشان افتخار برای «كلاسیك‌های لیگ قهرمانان؛ فینال 99-1998» از آلمان ساخته "گوتز گمیننهارت"، «پری‌های دریایی روسیه» محصول شبكه اول روسیه و «con la mana didio» از ایتالیا ساخته "اومبرتو نیگری" و نشان گویرلانده به ایران رسید.

بخش «مستند قهرمان بزرگ»:

نشان افتخار برای «خداحافظ پیتر افسانه‌ای» از چك ساخته "میروسلاو كاكور"، «رونالدینهو؛ رقص سامبا و جادوی فوتبال» محصول شبكه تلویزیونی NHK ژاپن، «والری برومل» از روسیه ساخته "میخائیل دگتیار" و نشان گیرلانده برای

«Joost Su Joost» از انگلیس ساخته "جرمی ماتیو".

بخش «جنگ ورزشی تلویزیونی، ورزش انفرادی»:

نشان افتخار برای «سنزابرا» از ایتالیا ساخته "جیانا مازینی"، «وندتا» از لهستان ساخته "ایگور مازورنكو" و «گمشده در باد» از آمریكا ساخته "دارل توماس" و نشان گویرلانده برای «SFIDE» محصول شبكه تلوزیونی RAY ایتالیا.

بخش «جنگ ورزشی تلویزیونی، ورزش تیمی»:

نشان افتخار برای «جنگ هفته فوتبال آفریقای جنوبی» محصول شبكه فوتبال آفریقا، «شب‌ هاكی‌ روی یخ» از سوئد ساخته "آندرس بلومبرگ" و «مارادونا» محصول شبكه تلویزیونی RAY ایتالیا و نشان گیرلانده برای «واتس» محصول شبكه یورو اسپرت در فرانسه.

جایزه‌

بخش «جامعه و ورزش»:

نشان افتخار برای «افتخار دیگر بس است» از روسیه ساخته "دمیتری سوشین" و «ماراتونا دی دیریتی» محصول شبكه RAI ایتالیا و نشان گیرلانده برای «بهترین در جهان» از لهستان ساخته "كرزیستوف وسولوفسكی".

بخش «ورزش و جامعه؛ ورزش، آموزش و تكنیك برای همه»:

نشان افتخار برای «فوتبال تنیس» محصول آكادمی المپیك اسلواكی و نشان گیرلانده برای «نسل جدید» محصول شبكه اول روسیه.

بخش «فیلم‌ها»:

نشان افتخار علاوه بر دو اثر ایرانی برای «پنالتی» از اسپانیا ساخته "آنا مارتینز" و نشان گیرلانده برای «دوندگان سریع» از آمریكا ساخته "جاستین جاكوب".

همچنین از سوی جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان، جوایز ویژه‌ای به 9 اثر دیگر ارایه شد و علاوه بر آن، جایزه مننتقدین به یاد "بورنو بنك" به «دو شناگر» از انگلیس ساخته "استیون ساندرس" رسید. جایزه ویژه میلان نیز به «صلح از طریق ورزش» ساخته "قصان كوتیت" اردنی تعلق گرفت.