تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان بعد از مدت‌ها تحقیق و سفر موفق شدند در كنیا یكی از نادرترین و قدیمی‌ترین مگس دنیا را كه نام «مگس پشمالوی وحشتناك» را روی آن گذاشتند پیدا كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشف نادرترین و قدیمی‌ترین مگس دنیا

دانشمندان بعد از مدت‌ها تحقیق و سفر موفق شدند در كنیا یكی از نادرترین و قدیمی‌ترین مگس دنیا را كه نام «مگس پشمالوی وحشتناك» را روی آن گذاشتند پیدا كنند.

مگس

به گزارش ستنا، دانشمندان برای اولین بار این حشره را پوشیده شده از موهای زرد را در سال 1933 و بار دوم 1948 دیدند. اما موفق نشدند نمونه‌ای از آن را داشته باشند.

آنها برای پیداكردن این حشره سفرهای زیادی انجام دادند و بالاخره روز چهارشنبه موفق شدند آن را پیدا كنند. این موجود یك سانتی متری را روی سنگی طوسی به طول 20 متر یافتند. در ابتدا این حشره شبیه به عنكبوتی با پاهای مودار است اما نباید اشتباه كرد.

به گفته دانشمندان این مگس در منطقه ای سرد و مرطوب، در شكاف‌های سنگی در تپه های یوكازی كه پر از مدفوع خفاش‌هاست زندگی می‌كند. چشم‌های كوچك جلوی سر و پاهای بند بند این حشره حالتی مینیاتوری به آن داده است.

دكتر رابرت كوپه لند مستقر در مركز بین المللی فیزیولوژی و اكولوژی حشرات در این باره می‌گوید: «بررسی ساختار فیزیولوژیكی این حشره نشان میدهد كه جای دوبال روی بدن آن وجود دارد درست مثل همه مگس ها اما بالی روی آن ایجاد نشده است.»

وی در گفتگو با رویترز می‌افزاید: «در حال حاضر تحقیقات ما روی این حشره ادامه دارد . در صددیم علت از دست دادن بالهای این مگس را كشف كنیم.»

به اعتقاد وی این حشره از پاهای بلند و چسبناك و پر موی خود به جای بال استفاده میكند و از جایی به جای دیگر می‌رود. این مگس با چسبیدن به حیوانات دیگر طی طریق می كند.

دانشمندان هنوز راه آمدن این حشره به آفریقا را كشف نكرده‌اند.

تنظیم برای تبیان: محسن مرادی