تبیان، دستیار زندگی
من برای اصلاح دین جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم اگر دین جدم پیامبر(ص) جز با كشته شدن من استوار نمی شود، پس ای شمشیرها مرا دریابید امام حسین(ع)، به کربلا رفت تا مبادا اسلام، آنگونه که معاویه ها و عمر و عاص ها و یزیدها و شمرها و عم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوباره شور عاشورا به پا شد

دوباره شور عاشورا به پا شد

محرم آمد و ماه عزا شد

مه جانبازی خون خدا شد

جوانمردان عالم را بگویید

دوباره شور عاشورا به پا شد 

"من برای احیاء دین اسلام و اصلاح امت جدم قیام کردم"

"اگر دین جدم پیامبر(ص) جز با كشته شدن من استوار نمی شود، پس ای شمشیرها مرا دریابید"

امام حسین(ع)، به کربلا رفت تا مبادا اسلام، آنگونه که معاویه ها و عمر و عاص ها و یزیدها و شمرها و عمر سعدها می خواهند، اسلام سازش و تسلیم، اسلام زر و زور، اسلام سرمایه داری منهای عدالت، اسلام کاخ های مرمرین، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلام اسلام شیطانی شناخته شود.

امام حسین(ع)، با تمام اهل بیتش، با زن و فرزند و کوچک و بزرگش، و با بهترین یارانش (سلام و درود خدا بر آنها باد) به کربلا رفت، تا اسلام حقیقی زنده بماند.

امام حسین(ع)، رفت تا اسلامی که فاطمه(س) برای دفاع از حریم ولایتش، درب به پهلویش كوبیده شد و کودکش شهید شد، زنده بماند.

امام حسین(ع)، رفت تا بیست و پنج سال سکوت و خانه نشینی علی(ع) و سلام های بی جوابش، معنا و مفهوم بیابد.

امام حسین(ع)، برای دفاع از اسلام عدالت خواه، اسلام استکبار ستیز، اسلام مستضعفین و محرومان و در یک کلام اسلام ناب، به کربلا رفت و چه دردناک به شهادت رسید.

او برای اطاعت امر خدا ولو به قیمت شهید شدن علی اکبر(ع) و پرپر شدن علی اصغر(ع) و تکه تکه شدن عباس(ع)، به کربلا رفت.

حسینی که حاضر شد برای رضای خدا، تمام خاندانش به اسارت ظالم ترین دشمنان خدا درآیند تا مبادا اسلام ناب محمد(ص)، اسلام ناب علی(ع) و فاطمه(س)، اسلام ناب حسن مجتبی(ع)، رنگی به جز حقیقت نگیرد.

"من برای احیاء دین اسلام و اصلاح امت جدم قیام کردم"

به راستی حسین(ع) کیست؟ چگونه زیست؟ چگونه سخن گفت؟

او فقط رضای خدا را جست و جو کرد و جان خویش و اهل بیت و اصحابش را در راه معبود تقدیم کرد. تحمل تشنگی و رنجهای عاشورا و اسارت اهل بیت او برای رضای رب العالمین بود تا مکتب و دینش زنده بماند تا جامعه ی گرفتار در ظلم، آزاد گردد.

دوباره شور عاشورا به پا شد

او میخواست مردم اسیر و برده دنیا و خواهشهای نفسانی خویش نشوند، او یاد و خاطره معاد را زنده گردانید، او می خواست مکتب توحیدی لا اله الا الله باقی بماند، او میخواست بیت المال مسلمانان که در دست جنایتکاران افتاده بود و همه حیف و میل میشد به مسلمین بازگرداند، او می خواست دوباره، قرآن همراه با فهم حقایق تلاوت گردد، او می خواست به انسانهای جهان بفهماند که دیندار واقعی باشند و هیچگاه در مقابل ظلم ستمگران سکوت نکنند و تنها در سایه ی آگاهی از دنیا و همنوعان خود بندگی خداوند را شایسته خویش بدانند.

باشد که با سیره و خلق وخوی او زندگیمان را رنگ الهی ببخشیم و به گونه ای دوستی با او و خاندانش را ابراز کنیم که چگونه زیستن، چگونه مردن، و آزادگی را از او درک نموده باشیم. چرا که شناخت هدف و سرلوحه قرار دادن آرمان های

امام حسین(ع) سرآغاز درک آزادی و آزاد اندیشی است.

تهیه و تنظیم: مهدیه زمردکار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.