تبیان، دستیار زندگی
شیراز از ته‌ دل‌ خندید تحقیر پرسپولیس‌ در روز خداحافظى‌ فرانچیچ‌ و فروتن! روز پنجشنبه‌ استقلال‌ بدون‌ زوج‌ مرگبار خط‌ حمله‌اش‌ در دیدارى‌ پربرخورد مقابل‌ صباباترى‌ تن‌ به‌ تساوى‌ یک‌ بر یک‌ داد اما همچنان‌ در صدر جدول‌ باقى‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هفته‌ شانزدهم‌ لیگ‌ برتر

شیراز از ته‌ دل‌ خندید
تحقیر پرسپولیس‌ در روز خداحافظى‌ فرانچیچ‌ و فروتن!


روز پنجشنبه‌ استقلال‌ بدون‌ زوج‌ مرگبار خط‌ حمله‌اش‌ در دیدارى‌ پربرخورد مقابل‌ صباباترى‌ تن‌ به‌ تساوى‌ یک‌ بر یک‌ داد اما همچنان‌ در صدر جدول‌ باقى‌ ماند تا به‌ اقتدارش‌ ادامه‌ دهد. دیروز انتظار مى‌رفت‌ سایپا و پاس‌ در ورزشگاه‌ شهید دستگردى‌ دیدارى‌ تماشایى‌ را رقم‌ بزنند اما این‌ بازى‌ سرد چنگى‌ به‌ دل‌ نزد. در واقع‌ این‌ تساوى‌ یک بر یک قبل‌ از هر چیز به‌ سود استقلال‌ تمام‌ شد. برق‌ که‌ هفته‌ گذشته‌ شکست‌ تلخى‌ را مقابل‌ آبى‌پوشان‌ تهرانى‌ متحمل‌ شد و به‌ انتهاى‌ جدول‌ سقوط‌ کرده‌ بود، دیروز دق‌ و دلى‌اش‌ را سر ملوان‌ خالى‌ کرد و با هنرنمایى‌ ستار زارع‌ و مهدى‌ شیرى‌ پیروزى‌ باارزش دو بر صفر‌ را به‌ دست‌ آورد و سه‌ پله‌ بالا پرید.

اصفهانى‌ها منتظر بودند ذوب‌آهن‌ رفته‌رفته‌ به‌ روزهاى‌ اوج‌ خود بازگردد اما ابومسلم‌ که‌ مدت‌هاست‌ دوران‌ ناکامى‌ را پشت‌ سر گذاشته‌ با هنرنمایى‌ حسین‌ بادامکى‌ شکست‌ تلخى‌ را به‌ این‌ تیم‌ اصفهانى‌ تحمیل‌ کرد و با نتیجه دو بر یک پیروز این میدان شد. دربى‌ اهواز مثل‌ بازى‌ رفت‌ پرگل‌ از آب‌ درآمد و پنج‌ گل‌ از خط‌ دروازه‌ها گذشت‌ که‌ سهم‌ فولاد سه‌ گل‌ و سهم استقلال دوگل بود. مدیران‌ فولاد قبلاً‌ اعلام‌ کرده‌ بودند در صورت‌ پیروزى‌ تیمشان‌ ایراد از فرانچیچ‌ است‌ و باید برکنار شود!

در یزد اگرچه‌ راه‌آهن‌ ابتدا از شهیدقندى‌ جلو افتاد اما شاگردان‌ گده‌ به‌ خود آمدند و با به‌ ثمر رساندن‌ گل‌ تساوى‌ از یک‌ شکست‌ خانگى‌ گریختند.

در نوشهر هم‌ دو تیم‌ شموشک‌ و سپاهان‌ به‌ تساوى‌ بدون‌ گل‌ رضایت‌ دادند. بهمن‌ فروتن‌ سرمربى‌ شموشک‌ پیش‌ از بازى‌ اعلام‌ کرده‌ بود حتى‌ اگر تیمش‌ به‌ تساوى‌ هم‌ دست‌ یابد بازهم‌ به‌ نشانه‌ اعتراض‌ این‌ تیم‌ را ترک‌ مى‌کند!

سرانجام‌ در آخرین‌ بازى‌ هفته‌ شانزدهم‌ فجرسپاسى‌ در ورزشگاه‌ آزادى‌ شیر شکار کرد و پرسپولیس‌ را با نتیجه‌ عجیب‌ 4 بر 2 شکست‌ داد و غلامرضا رضایى‌ یکى‌ از ستاره‌هاى‌ میدان‌ لقب‌ گرفت. در پایان‌ این‌ هفته‌ شیراز از ته‌ دل‌ خندید. در بالاى‌ جدول‌ علیرغم‌ نتایج‌ به‌ دست‌ آمده‌ تا مکان‌ پنجم‌ تغییرى‌ به‌ وجود نیامد. البته‌ با توجه‌ به‌ نزدیکى‌ امتیازات‌ باید هفته‌ آینده‌ شاهد حساسیت‌ بیشتر بازى‌ها باشیم.