تبیان، دستیار زندگی
دنیای امروز ما مملو از امکانات است، امکاناتی که همگی آمده اند تا پیشرفت را برای بشر به ارمغان آورند و اینترنت را که باید بزرگ‌ترین سامانه‌ ساخت بشر دانست، یکی از همین ارمغان ها به شمار می رود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والدین

دنیای امروز ما مملو از امکانات است، امکاناتی که همگی آمده اند تا پیشرفت را برای بشر به ارمغان آورند و  اینترنت را که باید بزرگ‌ترین سامانه‌ ساخت بشر دانست، یکی از همین ارمغان ها به شمار می رود.

ارمغانی که همه ما از تأثیر بسیار عمیقش بر میزان دانایی انسان، آگاهی داریم. همان طور که می دانید همه روزه میلیونها انسان به صورت آن لاین در سر تا سر دنیا می‌توانند به راحتی به حجم زیادی از اطلاعات گوناگون دسترسی داشته باشند، همانند دانش نامه‌ها و کتابخانه‌های ملی و ... .

و شاید نگرانی شما والدین گرامی از همین جا نشأت می گیرد، جایی که فرزندان دلبند شما برای پیشرفت، نیازمند برقراری ارتباط با این شبکه گسترده جهانی باشند، چرا که آنان نیز برای ادامه راهشان سهمی از این فضای مجازی خواهد داشت.

همه ما می دانیم فرزند صالح گلی است از گل های بهشت و تا بوده و هست نگهداری از گل ها برای حفظ شادابی و طراوت یک اصل است.

به همین خاطر مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اولین شبکه اختصاصی کودک را در کل خاورمیانه بر اساس نیازسنجی های صورت پذیرفته در حوزه کودک، پایه ریزی  و راه اندازی نمود، شبکه ای که شامل امکانات فراوانی از جمله: کتابخانه الکترونیکی، مطالب درسی، رادیو و تلویزیون اینترنتی و .....

درواقع شبکه اختصاصی کودک به صورت تخصصی سه گروه فرزند، والد و مربی را پوشش می دهد و هدف اصلی آن تربیت اسلامی صحیح فرزندان با استفاده از فناوریهای نوین می باشد. فناوری هایی مثل اینترنت.

شما والدین گرامی در بخش مربوط به خود از امکانات ذیل بهره مند خواهید بود:

* تعامل بین فرزندان، والدین و مربیان

* ارتباط مستقیم والدین با مربیان

* دسترسی به کلیه خدمات اطلاعاتی مرتبط به والدین در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی و ...

* دسترسی به پرونده رشد فرزندان درخصوص چگونگی نحوه صحیح استفاده از اینترنت

* رصد فعالیت فرزندان توسط والدین و امکان گزارش گیری متنوع از نحوه استفاده فرزندان از امکانات شبکه

* استفاده از مشاوره آن لاین اینترنتی

* و ...

امید است تا با همکاری یکدیگر آینده ای روشن را در فضای پر مخاطره اینترنت، برای فرزندانمان فراهم نماییم.

باشد که این اقدام راهی باشد برای اشاعه فرهنگی صحیح و هدفمند در راستای تربیت فرزندان.

نوشته: مریم فروزان کیا