تبیان، دستیار زندگی
كف پوش هاى چوب پنبه اى این نوع كف پوش از چوب پنبه حقیقى ساخته مى شود كه از پوست درخت بلوط گرفته مى شود كه اغلب در مناطق مدیترانه اى مخصوصاً در كشور پرتغال بسیار یافت مى شود. به دلیل این كه براى تولید این كف پوش احتیاج به پوس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه پوششى براى كف خانه مناسب تر است


كف پوش هاى چوب پنبه اى

این نوع كف پوش از چوب پنبه حقیقى ساخته مى شود كه از پوست درخت بلوط گرفته مى شود كه اغلب در مناطق مدیترانه اى مخصوصاً در كشور پرتغال بسیار یافت مى شود. به دلیل این كه براى تولید این كف پوش احتیاج به پوست درخت بلوط داریم لذا تولید آن براى اكوسیستم مخرب نیست. این نوع كف پوش در مكان هایى استفاده مى شود كه انعكاس صدا در آنجا مهم محسوب مى شود و مى خواهند محیطى آرام داشته باشند مانند استودیوها. رنگ چوب پنبه رنگى گرم است و به دكوراسیون خانه یا اتاق حالتى بسیار زیبا و طبیعى مى بخشد. این كف پوش معروف است به این كه جزو راحت ترین نوع كف پوش براى پا محسوب مى شود و همچنین «عایق صدا»ى مناسبى نیز است و در تمام نقاط خانه مانند آشپزخانه و حتى كتابخانه كف پوش مناسبى است. ، كف پوش چوب پنبه اى مى تواند مانند كف پوش هاى چوبى به وسیلهواكس و یا پلییوریتن براق شود.

متداول ترین نوع براق كردن کف پوش، استفاده از واكس است كه به كف پوش ها جلاى بسیار زیبا مى بخشد و لازم است حداقل سالى یك بار واكس زده شوند. اما براى كف پوش هاى استفاده شده در آشپزخانه بهتر است ازبراق كننده پلییوریتن استفاده شود زیرا احتیاج به مراقبت كمترى دارد و استحكام بیشترى هم دارد. به دلیل این كه این نوع كف پوش جاذب آب است مى بایست كاملاً مراقب بود و هر زمان كه آب یا مایع دیگرى بر روى آن ریخت سریعاً توسط پارچه پاك و تمیز شود چون این نوع كف پوش هم به راحتى منبسط و منقبض مى شود( كف پوش های چوب پنبه اى هم وجود دارد كه از پلاستیك ساخته مى شوند).

كف پوش هاى لینولیوم

این نوع كف پوش یك مخلوط طبیعى ساخته شده از روغن تخم كتان اكسید شده، خاك اره، سنگ آهك پودر شده، صمغ كاج و رنگدانه هاى مختلف است. این مخلوط اولین بار در سال 1863 توسط یك انگلیسى به نام فردریك دالتون ساخته شد. این مواد بسیار مستحكم هستند و به صورت وسیعى در تمامى مناطق مانند آپارتمان ها و حتى مناطق صنعتى استفاده مى شد تا این كه كف پوش هاى پلاستیكى در سال 1940 در دسترس مردم قرار گرفت. كف پوش هاى پلاستیكى مصنوعى در مقایسه با این نوع كف پوش از نظر نگهدارى بسیار راحت تر بود و به طور چشمگیرى بازار فروش لینولیوم را كساد كرد.

در بعضى مواقع مردم این دو نوع كف پوش (لینولیوم و كف پوش مصنوعى) را با یكدیگر اشتباه مى گیرند، در صورتى كه مواد تشكیل دهنده آن دو كاملاً با یكدیگر متفاوت هستند. تنوع رنگ در كف پوش هاى لینولیوم بسیار زیاد است و معمولاً به صورت ورقه اى در بازار موجود هستند.

كاشى هاى كف چرمى

این نوع از كاشى ها نیز در رنگ ها و سایزهاى مختلفى وجود دارد. آنها مى توانند خیلى زیبا و شیك باشند و عایق هاى بسیار خوبى براى صدا محسوب مى شوند. در زیر پا خیلى نرم و لطیف احساس مى شوند و ظاهرى بسیار لوكس و گران قیمت دارند. در طول زمان شكل چرم عوض مى شود و رنگ و جنس آنها تغییر مى كند و همیشه دست نخورده و تازه به نظر نمى آید. استفاده از كف پوش هاى چرمى زیاد مقرون به صرفه نیست اما بسیار زیبا و فریبننده هستند. این نوع كاشى هاى كف با طراحى مد روز و یا حتى مدل هاى قدیمى و سنتى براى كتابخانه ها بسیار مناسب هستند. بهتر است كه كاشى هاى چرمى در محیط هایى با آب و هواى خشك یا در رطوبت زیاد استفاده نشوند. كاشى هاى كف چرمى باید حداقل 2بار در سال واكس بخورد و بدین منظور مى بایست با فروشنده، نصاب یا توزیع كننده آنها قبلاً مشورت كنیم.

موزائیك

این نوع كف، یك طرح یا تصویر مجازى از قطعات كوچك است. این قطعات كوچك شامل مرمر یا شیشه مى باشند. رومیان چیزى را كه ما امروزه موزائیك مى نامیم ایجاد کردند و آن را بر روى كف و دیوارها استفاده مى كردند. كلیساهاى وابسته به روم شرقى نمونه بسیار خوبى است از کاربرد موزائیك هاى بسیار رنگارنگ و شگفت انگیز كه در آنها قطعات كوچكى از طلا نیز دیده مى شود.

براى این كه ثابت كنیم ایده هاى بزرگ و قدیمى از بین نمى روند در طراحى هاى جدید نیز به صورت گسترده اى از موزائیك استفاده مى شود. نمونه ها و طرح هاى قدیمى موزائیك را مى توان در شهر POMPEII (یكى از شهرهاى ایتالیا) مشاهده كرد و نمونه هاى مدرن و امروزى آن كه داراى رنگ هاى بسیار شفاف و زنده اى هستند در حمام، آشپزخانه یا اتاق اصلى خانه استفاده مى شود.

پوشش هاى ارتجاعى كف

این پوشش ها از موادى ساخته شده است كه شكل خود را حفظ مى كند. این نوع كف شامل موادى مانند چوب پنبه، لینولیوم (یك نوع مشمع كف)، لاستیك و كف پوش پلاستیكى است. آنها از سنگ سرامیك، كف هاى سیمانى و حتى از كف پوش هاى چوبى نرم تر هستند؛ این بدین معنى است كه آنها در زیر پا بسیار راحت هستند و شما مى توانید براى مدت طولانى روى آنها بایستید. كف پوش هاى ارتجاعى همچنین عایق هاى ضد صداى بسیار مناسبى محسوب مى شوند و از آنجا كه آنها از انواع دیگر كف پوش ها نرم تر هستند، به راحتى خراش پیدا مى كنند و نباید با اجسام سخت شست و شو شوند. پوشش هاى ارتجاعى كف به راحتى منقبض و منبسط مى شوند كه این مسئله بستگى به رطوبت و درجه هوا دارد. پس قبل از نصب این نوع كف پوش ابتدا اجازه دهید تا این كف پوش ها خود را با محیط و نوع آب و هوا تطبیق دهند و سپس آنها را بر روى زمین نصب كنید.

روزنامه شرق

چه پوششى براى كف خانه مناسب تر است؟

تکنیک های رنگ آمیزی دیوار

طرح هایی زیبا بر روی كابینت ها

تأثیر رنگ در آشپزخانه

دكوراسیون و فضاهای عمومی آپارتمان

زیبایی موزائیك در ایجاد و ارزش نهادن به فضاهای مختلف

کتاب های « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.