تبیان، دستیار زندگی
اگر صورت حساب گاز و برق شما زیاد است، هم اكنون كه در فصل سرما هستیم، نیاز به عایقكاری بیشتر منزل خود در مقابل سرما دارید. این مسئله وقتی بیشتر خود را نشان می دهد كه شما در اتاق خوابتان در زمستان احساس سرما كنید و نتوانید خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نكاتی پیرامون گرم و مناسب كردن دمای اتاق ها در فصول سرد سال


اگر صورت حساب گاز و برق شما زیاد است، هم اكنون كه در فصل سرما هستیم، نیاز به عایقكاری بیشتر منزل خود در مقابل سرما دارید. این مسئله وقتی بیشتر خود را نشان می دهد كه شما در اتاق خوابتان در زمستان احساس سرما كنید و نتوانید خواب راحتی داشته باشید!

كسانی كه هر سال در این فصول متحمل هزینه ای گزاف جهت گرم كردن منزل خود می شوند، باید در فكر راه حل هایی در جهت كاهش این هزینه باشند، ضمن این كه نفت و گاز روزی در كشور ما به اتمام می رسد و هرچه بیشتر صرفه جویی كنیم، زمان بیشتری می توانیم از این انرژی استفاده كنیم. طراحی ساختمان ها با توجه به بهینه سازی مصرف انرژی به شما كمك می كند كه در هزینه های انرژی به میزان قابل توجهی صرفه جویی نمایید و در زمستان و تابستان دمای مطلوبی در منزل احساس كنید.

اكنون که در ماه های سرد سال هستیم، وقت آن است كه آپارتمان خود را تا آنجا كه ممكن است گرم و راحت كنید تا بتوانید از ساعاتی كه در منزل هستید، لذت ببرید. اكنون به مواردی برای گرم و نرم كردن خانه تان در شروع زمستان اشاره می كنیم:

طبقه بندی كردن قسمت های مختلف منزل و استفاده از سیستم های گرمایشی كم مصرف، بهترین و راحت ترین راه بهینه سازی مصرف سوخت و كاهش هزینه های شماست. با درست مصرف كردن انرژی در بخش گرمایش آب به میزان قابل ملاحظه ای مصرف انرژی در این بخش كاهش می یابد. در این راستا تا آنجا كه می توانید سیستم گرمایش آب را به آشپزخانه، حمام و دستشویی منزل خود نزدیك كنید. همین طور لوله هایی كه با دیوارهای خارجی ساختمان در ارتباط هستند را عایقكاری كنید.

بیشترین اجزایی كه در آپارتمان ها باعث از دست دادن گرما می شوند، پنجره ها هستند. پنجره ها باعث انتقال گرما به هوای سرد بیرون می شوند. این مشكل وقتی بیشتر ظهور می كند كه پنجره های منزل شما دو جداره نباشند، زیرا پنجره های معمولی به نسبت پنجره های دو جداره و پنجره های درز بندی شده تا 10 برابر بیشتر تلفات حرارتی دارند اما جهت عایق كردن پنجره های معمولی می توانید از ورق های نازك و شفاف پلاستیكی كه در بازار موجود است استفاده كنید. برای این كار ابتدا سطح شیشه را كاملاًَ تمیز کنید، سپس از سمت چسب دار ورق آن را بكشید و روی شیشه بچسبانید، این عایق هم مناسب تابستان و هم مناسب زمستان است.

اگر بازشوهای پنجره ها را درزگیری كنید، بسیار به شما در جهت كاهش اتلاف حرارت منزل كمك می كند. برای این كار هم می توانید از نوارهای درزگیری ابری یا فومی پنجره ها استفاده كنید كه به آسانی امكانپذیر است و در دسترس هم هست. برای عایق كردن درها هم می توانید از همین نوارهای درزگیری استفاده كنید. برای پاسخ به این پرسش كه شما به چه میزان نیاز به عایقكاری و ایزولاسیون دارید، نیاز به دو نوع اطلاعات دارید. اول این كه بدانید بام، كف و دیوارهای منزلتان اكنون در چه وضعیتی هستند. دوم این كه اطلاعاتی راجع به مقدار عایق مورد نیاز ساختمان خود با توجه به منطقه ای كه در آن زندگی می كنید، به دست آورید. تمام سقف ها و دیوارها و كف منزلتان را تا آنجا كه می توانید عایق بندی كنید. منافذ بین دیوارها و سقف و همین طور دیوارها وكف را درزگیری كنید. همین طور منافذ موجود در محل قرارگیری سیستم های تهویه و فن های ساختمان را درزگیری كنید.

به این نكته هم توجه كنید كه یك منزل عایقكاری شده در زمستان دما را 5 درجه گرم تر و در تابستان 10 درجه خنك تر می كند. بدین منظور دیوارها و سقف و كف منزلتان را عایق كنید. با توجه به مواردی كه در مورد درزگیری و عایقكاری منازل ذكر شد، شما می توانید هزینه گرمایش منزل خود را بسیار كاهش دهید و از دمای مطلوب منزل خود در سرمای زمستان، نهایت استفاده را ببرید، ضمن این كه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی كرده اید.

دکوراسیون

فروش کتاب های « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.