تبیان، دستیار زندگی
نورالله حیدری دستنایی در گفت و گو با خبرنگار آموزش وپرورش پانا، در خصوص افت تحصیلی دانش آموزان گفت: وجود نیروهای غیرمتخصص در مدارس و به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار باعث ایجاد افت تحصیلی می شود که البته با تدابیر جدیدی که اموزش و پرورش به کار بسته...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش و پرورش، عدم نیروهای متخصص

ده راه كار برای ارزشیابی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با پانا:

نگاه ویژه آموزش و پرورش برای رفع مشکل عدم وجود نیروهای متخصص

خبرگزاری پانا:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وجود نیروهای غیر متخصص در مدارس را یکی از علل افت تحصیلی دانش آموزان دانست و گفت: تدابیر جدید این وزارتخانه تا حدودی مشکل فوق را حل کرده است.

نورالله حیدری دستنایی در گفت و گو با خبرنگار آموزش وپرورش پانا، در خصوص افت تحصیلی دانش آموزان گفت: وجود نیروهای غیرمتخصص در مدارس و به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار باعث ایجاد افت تحصیلی می شود که البته با تدابیر جدیدی که اموزش و پرورش به کار بسته است این مسئله کمرنگ تر شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان با ورود به مقطح تحصیلی جدید و با وجود تغییر حجم، محتوی و تفاوت فضای آموزشی دارای افت تحصیلی می شود.

حیدری خاطر نشان کرد: زمان زیادی طول می کشد تا دانش آموزان با فضای آموزشی جدید خود را وفق دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه افت تحصیلی در سال اول دبیرستان بیشتر از سایر دوره های تحصیلی است اظهار کرد: اختلافات مختلف از لحاظ حجم و نوع کتب، شیوه کار و وجود فضای عاطفی تر بین مقاطع راهنمایی و دبیرستان باعث به وجود آمدن افت تحصیلی در سال اول متوسطه می شود.

وی تصریح کرد: سال اول مقطع متوسطه دانش آموزان با کتاب و رشته های مختلف آشنا می شوند و در تمام حیطه های نظری، انسانی و فنی حرفه ای اطلاعاتی را کسب می کنند و این برای دانش آموزان سخت و دشوار است.

خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم: صادقی