تبیان، دستیار زندگی
هتل همراه لازم ندارید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هتل همراه لازم ندارید؟

کمپ

اگر قصد دارید یک چادر مسافرتی بخرید، بهتر است چند نکته را در این خرید به یاد داشته باشید چون چادر‌های کمپینگ تنوع بسیار زیادی از نظر قیمت، نوع جنس، مارک و طراحی شکل ظاهری دارند اما الزاما همه آنها مناسب اهداف گردشگری شما نیستند.

۱) توجه داشته باشید که قرار است این چادر برای چند نفر استفاده شود و معمولا سعی کنید حداقل به اندازه یک نفر چادر را بزرگتر تهیه کنید زیرا چادری که اصطلاحا چهار نفره است فقط به اندازه‌ای فضا دارد که چهار نفر مماس به هم بتوانند بخوابند و چنین فضایی معمولا برای یک مسافرت خانوادگی که وسائل زیادی هم به همراه دارید و همچنین می‌خواهید راحت‌تر استراحت کنید، فضای مطلوبی نیست.

۲) سعی کنید مدلی را تهیه کنید که دارای ارتفاع بیشتری باشد زیرا اکثر چادر‌ها به علت ارتفاع کمی که دارند باعث سختی رفت و آمد و کارهای همچون تعویض لباس و غیره می‌شوند و در یک مسافرت خانوادگی این نکته هم باعث آزار افراد خواهد بود.

۳) ترجیحا از چادر‌های دو پوش که دارای یک لایه اضافی برای جلوگیری از نفوذ باران هستند استفاده کنید زیرا هرقدر هم که پارچه چادری ضد آب باشد باز هم در هنگام بارش باران در صورتی که تماسی از داخل با پارچه چادر ایجاد شود باعث نفوذ آب به داخل می‌شود، ولی در چادر‌های دو پوش به علت ایجاد فضایی بین لایه درونی و لایه بیرونی، این مشکل برطرف می‌شود.

۴) در صورتی که قصد خرید یکی از مارک‌های معروف چادر‌های مسافرتی را ندارید، حتما تمام درزها و دوخت‌ها را از نظر عدم وجود اشکال در دوخت کنترل کنید و همچنین تمام زیپ‌ها و چسب‌های چادر را تست کنید.


باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از artinsa