تبیان، دستیار زندگی
برای برخی‌ها یافتن زمانی برای ورزش كردن بسیار سخت است در حالی كه برخی دیگر به سادگی این زمان را با زمان تفریحات خود همراه كرده و به اصطلاح خانوادگی ورزش می‌كنند. در اینجا به شما چند راهكار را می‌آموزیم تا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودت بدو تا فسقلیت هم بدوئه

کودک

برای برخی‌ها یافتن زمانی برای ورزش كردن بسیار سخت است در حالی كه برخی دیگر به سادگی این زمان را با زمان تفریحات خود همراه كرده و به اصطلاح خانوادگی ورزش می‌كنند. در اینجا به شما چند راهكار را می‌آموزیم تا بدانید چطور همراه با خانواده هم ساعاتی خوش را بگذرانید و هم تحركی كرده باشید.

1. برای یافتن گنج بسیج شوید. این روش مناسبی است تا هم ورزش كنید هم به كودكان كار گروهی و نحوه حل مشكلات را بیاموزید و اعتمادبه‌نفس آنها را بالا ببرید. می‌توانید به نزدیك‌ترین پارك در محله‌تان بروید و خانوادگی به دنبال یك چیز خاص مانند یك نوع حشره، گل یا حیوان بگردید. بچه‌ها عاشق آن هستند كه زیر سنگ‌ها یا پشت شاخه درختان و لای علف‌ها دنبال چیزی بگردند.

2. برای نمره 20 تلاش كنیدبچه‌ها برای آنكه در مدرسه نمره 20 ورزش را بگیرند معمولا باید یكسری فعالیت‌ها مانند دو، بارفیكس یا درازنشست را خوب اجرا كنند. چرا برای 20 گرفتن آنها خانوادگی تلاش نكنید. یك هدف تعیین كنید و به برنده جایزه بدهید.

3. جشن ورزشی بگیرید تولد فرزندتان را در محیطی باز برگزار كنید و یك مسابقه ورزشی مانند وسطی یا هر بازی مهیج و محرك دیگری را انتخاب كنید. در این حالت هیچ‌كس فكر نمی‌كند دارد ورزش می‌كند.

4. ادای منو درآر را بازی كنید در این بازی یك نفر رییس می‌شود و بعد از برداشتن چند قدم حركتی خاص انجام می‌دهد كه دیگران نیز باید ادای او را درآورند. در صورتی كه هر فرد موفق شد می‌تواند رییس باشد و مبتكر حركتی خاص شود. مطمئن باشید این بازی بسیار محرك و مهیج است.

5. ماشین را با هم بشویید شستن ماشین از جمله كارهایی است كه هم شما و هم كودكان را به حركت وامی‌دارد. البته انجام این كار رادر زمستان توصیه نمی‌كنیم چون مطمئنا همگی خیس به خانه بازخواهید گشت.

6. باغبانی كنید كاشتن دانه‌ها و درآوردن علف‌های هرز باغچه از جمله كارهای جذابی است كه سبب ماهیچه‌ای شدن عضلات بالاتنه می‌شود. حتی اگر شما باغچه كوچكتان را با انواع سبزیجات پر كنید كودكتان راحت‌تر و با لذت‌تر سبزیجات خواهد خورد و رژیم غذایی سالم‌تری خواهد داشت.

7. برای گردش به خارج از شهر بروید به كوه و دشت سری بزنید. كوله‌تان را ببندید و همراه با بچه‌ها كمی پیاده‌روی كنید. برای آنكه حوصله‌شان سر نرود از آنها بخواهید در مسیر راه دنبال یك دریاچه یا حیوانی خاص بگردند تا تعداد درختان یا كوه‌ها را بشمارند. در پایان نیز در فضای بیرون غذایی سالم بخورید.

باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از saeyjj