تبیان، دستیار زندگی
حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی در مصاحبه با خبرنگاران افزود:تکلیف روزهای تعطیل شده دانش آموزان را پس از مشخص شدن تکلیف تعطیلی ها مشخص وکلاس های مورد نیاز دانش آموزان را در شهر تهران ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعطیلات دانش آموزان را جبران می کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت : به ازای روزهای تعطیل شده دانش آموزان به علت آلودگی هوا کلاس هایی را در طول سال تحصیلی به کلاس های درس آن ها اضافه می کنیم.

دانش آموز

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تکلیف روزهای تعطیل شده دانش آموزان را پس از مشخص شدن تکلیف تعطیلی ها مشخص و کلاس های مورد نیاز دانش آموزان را در شهر تهران و برخی شهرستان ها که تعطیلات رخ داد محاسبه می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره استفاده از کتاب های کمک آموزشی نیزگفت:‌ مسئله مهم برای ما متن کتاب است و کتاب باید دانش آموز را به خلاقیت، نوآوری و تلاش بیشتر وادار کند.

حاجی بابایی افزود : اگر کتاب کمک آموزشی دانش آموز را به خلاقیت و نو آوری سوق دهد خوب است اما اگر می خواهد کتاب را خلاصه و دانش آموز را نسبت به تفکر و اندیشه سست کند مورد قبول ما نیست و با سند ملی آموزش و پرورش نیز سازگاری ندارد.

دانش آموز

وزیر آموزش و پرورش گفت : مدیران مدارس و معلمان برای این که تکلیف کنند بر دانش آموز که چه کتاب کمک آموزشی تهیه کنند هیچ وظیفه ای ندارند و این موضوع را به سراسر کشور بخشنامه کرده ایم.

حاجی بابایی با بیان اینکه اولیاء دانش آموزان بدانند سوالات از متن کتاب های درسی طرح می شوند نه کتاب های کمک آموزشی و سال گذشته هم همین طور بود ، افزود: سال گذشته برخی مناطق تهران و کشور که روال آن ها خواندن کتاب های کمک آموزشی و طرح سوال از کتاب بود با مشکل مواجه شدند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از اجرایی شدن قسمت های عمده طرح یکسان سازی در آموزش و پرورش خبرداد و گفت:‌ قسمت هایی از قانون مدیریت خدمات کشوری دراین زمینه باقی مانده است .


همشهری آنلاین

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم: نوربخش