تبیان، دستیار زندگی
این‌ تیم، قوى‌ترین‌ تیم‌ تاریخ‌ ایران‌ است‌ ایران‌ با حضور در جام‌جهانى‌ 2006 آلمان‌ بار دیگر به‌ صحنه‌ فوتبال‌ جهان‌ بازمى‌گردد و بدین‌ ترتیب‌ شکست‌ ناگوار برابر بحرین‌ و حضور ناموفق‌ خود در مرحله‌ انتخابى‌ جام‌جهانى‌ 2002...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش‌ سایت‌ ویژه‌ جام‌جهانى‌ از صعود ایران‌

این‌ تیم، قوى‌ترین‌ تیم‌ تاریخ‌ ایران‌ است‌


ایران‌ با حضور در جام‌جهانى‌ 2006 آلمان‌ بار دیگر به‌ صحنه‌ فوتبال‌ جهان‌ بازمى‌گردد و بدین‌ ترتیب‌ شکست‌ ناگوار برابر بحرین‌ و حضور ناموفق‌ خود در مرحله‌ انتخابى‌ جام‌جهانى‌ 2002 کره‌ و ژاپن‌ را به‌ دست‌ فراموشى‌ مى‌سپارد. سایت‌ رسمى‌ جام‌جهانى‌ روز گذشته‌ ضمن‌ اشاره‌ به‌ مطلب‌ فوق‌ در گزاشى‌ به‌ تاریخچه‌ تیم‌ملى‌ ایران‌ در جام‌هاى‌ جهانى‌ و چگونگى‌ راهیابى‌ ایران‌ به‌ این‌ مسابقات‌ پرداخت.

در گزارش‌ این‌ سایت‌ پس‌ از بررسى‌ بازى‌هاى‌ ایران‌ در مرحله‌ مقدماتى‌ جام‌جهانى‌ 2006 و ضمن‌ اشاره‌ به‌ نقش‌ تأثیرگذار وحید هاشمیان‌ و شکست‌ دردسرساز ایران‌ برابر اردن‌ چنین‌ آمده‌ است: «ایرانى‌ها، نخستین‌بار به‌ عنوان‌ تنها نماینده‌ آسیا در مرحله‌ نهایى‌ جام‌جهانى‌ 1987 آرژانتین‌ شرکت‌ کردند، براى‌ دومین‌بار نیز فوتبالى‌ تهاجمی، آنها را روانه‌ مسابقات‌ 1998 ساخت‌ چنان‌ که‌ در مرحله‌ حذفى‌ به‌ سبب‌ گل‌ زده‌ بیشتر در خانه‌ حریف، استرالیا را از پیش‌ رو برداشتند و راهى‌ جام‌جهانى‌ شدند. در همین‌ جام‌ جام‌جهانى‌ بود که‌ ایرانى‌ها، با پیروزى‌ فراموش‌نشدنى‌ 2 بر یک‌ مقابل‌ آمریکا اولین‌ بردشان‌ را در جام‌جهانى‌ تجربه‌ کردند ولى‌ امید ایرانیان‌ به‌ دومین‌ حضور پیاپى‌ در جام‌جهانى‌ با شکست‌ برابر ایرلند در مرحله‌ حذفى‌ نقش‌ بر آب‌ شد و آنها جام‌جهانى‌ 2002 در قاره‌ خودشان‌ را از دست‌ دادند. ایوانکوویچ‌ که‌ دستیار بلازوویچ‌ در مرحله‌ انتخابى‌ جام‌جهانى‌ 2002 کره‌ و ژاپن‌ را برعهده‌ داشت‌ پس‌ از این‌ مسابقات‌ به‌ عنوان‌ سرمربى‌ ایران‌ انتخاب‌ شد. سرمربى‌ کروات‌ ایران‌ در نخستین‌ حضورش‌ موفق‌ شد با ایران‌ به‌ مقام‌ قهرمانى‌ بازى‌هاى‌ آسیایى‌ دست‌ یابد و در ادامه، بسیارى‌ از بازیکنان‌ جوان‌ را وارد تیم‌ کرد و روح‌ تیمى‌ را در ایران‌ بالا برد. ایران‌ با تیمى‌ جوان‌ شده‌ به‌ آلمان‌ مى‌رود. از تیم‌ کنونى‌ ایران‌ به‌ عنوان‌ بهترین‌ تیم‌ تاریخ‌ فوتبال‌ این‌ کشور یاد مى‌شود، آنها بازیکنان‌ مستعد و جوان‌ بسیارى‌ همانند على‌ کریمی، مرد سال‌ فوتبال‌ آسیا، مهدوى‌کیا موتور تهاجمى‌ هامبورگ‌ و هاشمیان‌ را در اختیار دارند.