تبیان، دستیار زندگی
در این صحبت های جدید ابومازن که بیشتر به یک جک شبیه است تا اظهارات یک سیاستمدار ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین خوش خدمتی محمود عباس!

محمود عباس

بخش سیاسی- رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهارنظری مضحک اعلام کرد: در صورت شکست مذاکرات سازش، تشکیلات خودگردان را منحل کرده و اداره کرانه باختری را به اشغالگران صهیونیست می‌سپارد.

محمود عباس محمود عباس( ابو مازن) در انتخابات نهم ژانویه 2005 تعیین جانشین برای یاسر عرفات( ابو عمار) كه در نوامبر2004 در گذشت با كسب 62 و 3 دهم درصد آراء ریخته شده به صندوقها برنده اعلام شد. برخی جناحهای فلسطینی این انتخابات را كه در غرب رود اردن و نوار غزه انجام شده بود تحریم كرده بودند. جیمی كارتر رئیس جمهور اسبق آمریكا بر این انتخابات نظارت داشت.

جورج بوش ( پسر) رئیس جمهور آمریكا تلفنی در پی اعلام پیروزی محمود عباس، به او تبریك گفت و وی را برای مذاكره به واشنگتن دعوت كرد. آریل شارون نخست وزیر اسرائیل نیز در یك مكالمه تلفنی ده دقیقه با عباس، انتخاب او را به ریاست دولت خودگردان فلسطینی ها تبریك گفت و پیشنهاد همكاری به او داد. تلفنهای تبریك در حالی صورت می گرفت كه شلیك گلوله و پرتاب موشك ادامه داشت.

محمود عباس

ابومازن که به شخص سازش کار در میان فلسطینیان معروف بوده و هست با دردست گرفتن قدرت دولت خودگردان راه را برای تلاشهای غربی ها هموار تر کرد و در اصل پیروزی عباس در این انتخابات کاملا دلخواه اسرائیل و آمریکا بود تا هر چه راحت تر سیاست های خود را در مناطق اشغالی به اجرا بگذارند.

از جانب دیگر لائیک‌گرایی و واقع‌گرایی‌اش از او یک چهره محبوب نزد سیاستمداران اسرائیلی ساخته است، به گونه‌ای که وقتی در سال 2003 در عصر یاسر عرفات به منصب «نخست‌وزیری» انتخاب شد، «یوسی بیلین»، وزیر دادگستری اسرائیل درباره او در روزنامه «یدیعوت آحارنوت» می‌نویسد: تعیین او در پست نخست‌وزیری یک فرصت ایجاد می‌کند، چه بسا آخرین فرصت برای رسیدن به یک توافق تاریخی با یک مجموعه ملی لائیک در رهبری فلسطینی‌ها. از دست دادن این فرصت ما را در برابر جنبش اسلام‌گرایانی قرار می‌دهد که شرایط سختی را برای ما پدید خواهند آورد.

خوش خدمتی جدید ابومازن

در این صحبت های جدید ابومازن که بیشتر به یک جک شبیه است تا اظهارات یک سیاستمدار به گزارش سرویس بین‌ الملل شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مدیا لاین، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی جالب گفته است که در صورت شکست مذاکرات سازش، تشکیلات خودگردان را منحل کرده و اداره سرزمین‌های تحت امر این تشکیلات را به اشغالگران صهیونیست می‌سپارد.

رئیس السلطة الفلسطینیة محمود عباس ا

وی افزود: من به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها خواهم گفت که این شرایط دیگر قابل ادامه دادن نیست. من دیگر نمی‌توانم ادامه دهم. فلسطین هم اشغال شده و هم اشغال نشده است. بهتر است به این وضعیت پایان دهید و همه آن را اشغال کنید"!

مدیالاین ادامه داد: مذاکرات صلحی که با میانجیگری آمریکا شروع شده بود، در اثر ادامه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی سال 1967 قطع شده است چرا که تشکیلات خودگردان ادامه شهرک‌سازی را خط قرمز خود تعریف کرده است.

این التماس وارونه عباس در حالی انجام می‌شود که تشکیلات خودگردان همچنین تهدید کرده که در صورت ادامه این وضعیت، به سازمان ملل مراجعه کرده و با حمایت بین‌المللی، تشکیل کشور مستقل فلسطینی را اعلام خواهد کرد.

منابع:تابناک/ایران/تبیان

فرآوری:سعید آقازاده