تبیان، دستیار زندگی
تمبرهای امام خمینی (ره) در کشور آفریقایی گینه، با نمادهای تاریخی و طبیعی ایران به همراه نمادهای متفاوتی همچون تصاویر محمد قذافی و یاسر عرفات منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمبرهای امام خمینی (ره) در کشور آفریقایی گینه

امام

تمبرهای امام خمینی (ره) در کشور آفریقایی گینه، با نمادهای تاریخی و طبیعی ایران به همراه نمادهای متفاوتی همچون تصاویر محمد قذافی و یاسر عرفات منتشر شد.

برای اولین بار یک کشور آفریقایی  نمونه بزرگ بلوک یادگاری شامل هفت قطعه تمبر درباره انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را  منتشر کرد.

کشور گینه این تمبرها را به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که منشاء تحولات عظیمی در جهان بویژه خاورمیانه و آفریقا بوده است منتشر کرده است. تمبر نخست که یک بلوک یادگاریست  و درون آن یک قطعه تمبر قرار دارد، در خود دو تصویر بسیار منحصر بفرد از امام خمینی (ره) را جای داده است؛ یکی از این تصاویر حضرت امام را در حالت تفقد با دست راستشان نشان می دهد زیبایی خاصی را به این تمبر بخشیده است در نمای دیگری از این بلوک یادگاری، تصویر کوچکی از تخت جمشید، عکس غزال زرد ایرانی و گوشه ای از راهپیمایی مردم ایران در حمایت از انقلاب اسلامی را نشان می دهد در حالیکه می توان تصاویر امام خمینی (ره) را در دست مردم دید. االبته در این تمبر تصویرآرامگاه کوروش بعنوان نماد سلطنت 2500 ساله در ایران نیز دیده می شود.

یکی از این تصاویر حضرت امام را در حالت تفقد با دست راستشان نشان می دهد زیبایی خاصی را به این تمبر بخشیده است در نمای دیگری از این بلوک یادگاری، تصویر کوچکی از تخت جمشید، عکس غزال زرد ایرانی و گوشه ای از راهپیمایی مردم ایران در حمایت از انقلاب اسلامی را نشان می دهد در حالیکه می توان تصاویر امام خمینی (ره) را در دست مردم دید

احتمالا این تصویر  بیانگر سرنگونی سلطنت 2500 ساله بوسیله انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است. از نکات جالب توجه در این بلوک یادگاری، تصویر یک جنگنده اف 14 تامکت ساخت آمریکا در سمت راست بالای این بلوک یادگاری است که در پائین همین سمت نیز تصویر محمدرضا لطفی استاد چنگ و موسیقی ایران نیز قرار دارد و با گل نیز این بلوک یادگار تزئین شده است.

همه اینها در حالی رخ داده که  سازمان های امنیتی آمریکا، انگلیس و فرانسه  در زمینه انتشار تمبر در کشور های آفریقا حضور و دخالت وسیعی دارند و جالب اینجاست انتشار این تمبرها و استقبال گسترده از آن ها با توجه به قیمت بالای آنها نیز بسیار قابل توجه است. نکته جالبرتر اینکه این اتفاق در نوع خود بی نظیر است و برای اولین بار است که چنین اتفاقی در دنیا رخ می دهد.  د شرکت پست ایران و سفارت خانه های کشورمان نیز باید برای طرح نمادهای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و انتشار تمبر یا کارت پستال برای مقابله با تبلیغات منفی دشمنانی همچون آمریکا از خود تعامل بیشتری در این زمینه نشان دهند.


آرت نا/ نادر دریابان

سیما مهاجری-گروه هنری تبیان