تبیان، دستیار زندگی
تروریستی چابهار گفت: تروریستها قصد داشتند خودشان را به داخل مسجد امام حسین (ع) برسانند تا در اجتماع گسترده و به هم فشرده مردم عزاداران بیشتری را شهید کنند اما با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند. جلال سیاح چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار مهر در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حادثه چابهار نشانه درماندگی دشمن است

بخش سیاسی_احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مردم و خانواده شهدای حادثه تروریستی چابهار اعلام کرد: حادثه تروریستی چابهار و شهادت مظلومانه جمعی از مردم بیگناه پرده از جنایت دشمنان انقلاب اسلامی برداشت و این نشانه ضعف و درماندگی آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر در زاهدان، رئیس جمهور در این پیام که توسط مصطفی محمد نجار وزیر کشور امروز جمعه در مراسم تشییع پیکر شهدا در چابهار قرائت شد، با تسلیت به رهبر معظم انقلاب، خانواده های داغدار سیستان و بلوچستان بویژه مردم چابهار اظهار داشت: این قبیل حرکتها کوچکترین خدشه ای در روحیه فرهنگ عاشورایی مردم و مسئولان ایران پدید نخواهد آورد.

احمدی نژاد خطاب به عوامل فتنه گفت: با همدلی شیعه و سنی هیچ خللی به نظام وارد نمی شود.

در پیام احمدی نژاد تصریح شده، این قبیل حرکتها کوچکترین خدشه ای در روحیه و فرهنگ عاشورایی مردم و مسئولان ایران پدید نخواهد آورد و تا آخرین قطره خون با ظلم و فساد مبارزه خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین از دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی خواسته است، در کوتاه ترین زمان عوامل اصلی این اقدام پلید تروریستی را دستگیر و به اشد مجازات برسانند.

آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی در جمع عزاداران حسینی چابهار در روز تاسوعا با حضور گسترده مردم این شهرستان امروز برگزار شد.

حادثه چابهار

جزئیات حادثه تروریستی چابهار اعلام شد

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات حادثه تروریستی چابهار گفت: تروریستها قصد داشتند خودشان را به داخل مسجد امام حسین (ع) برسانند تا در اجتماع گسترده و به هم فشرده مردم عزاداران بیشتری را شهید کنند اما با تدابیر امنیتی در اصل هدف خود ناکام ماندند.

جلال سیاح چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان اظهار داشت: این اقدام کور دشمن مقارن ساعت 10 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه رخ داد که متاسفانه در همان لحظات اول 33 نفر شهید شدند.

وی گفت: 55 نفر زخمی در لحظات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: حال برخی از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تروریستها چند نفر بودند و یکنفر از آنها جلیقه انفجاری مخفی شده زیر لباس خود را در مسیر هیئت عزاداری منفجر کرد.

سیاح افزود: بعد از انفجار اول، تروریست دوم قصد نزدیک شدن به محل ازدحام جمعیت را داشت اما توسط ماموران شناسایی و قبل از هر اقدامی به هلاکت رسید.

عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: تعدادی از مردم اهل سنت چابهار، سه زن و یک نوزاد نیز در بین شهدا هستند.

وی با بیان اینکه یک گروه پزشکی متخصص برای درمان مجروحان به محل اعزام شد گفت: همچنین یک فروند هواپیما به چابهار پرواز کرد تا مجروحانی که نیاز به تجهیزات و مراقبت بیشتری دارند را به زاهدان منتقل کند.

اسامی 32 نفر از شهدای حادثه تروریستی چابهار

سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی 32 نفر از شهدای حادثه تروریستی چابهار را اعلام کرد که در بین شهدا نام دو مرد و یک دختر بچه 13 ساله هنوز مشخص نشده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی 32 نفر از شهدای حادثه تروریستی صبح امروز را به شرح ذیل اعلام کرد:

1- نسترن خسروی فرزند جواد

2- میلاد کیخا

3- عزیز اسفندتاج فرزند عبدالرحمان

4- رجبعلی بردبار فرزند حسین

5- علی رضا خواه

6- سعید گرگی

7 و 8: دو مرد ناشناس

9- گل محمد فرهمند

10- احمد چهاردیواری

11- مسلم آبخزرفرزند رحیم بخش

12- منصور موذن

13- ابراهیم کیانی

14- محمد وطن خواه

15- عرفان کتری

16- غلامرضا محمدقاسمی

17- مصطفی کوهکن

18- مسعود منصوری

19- محسن کیخا

20- صدرا دشتی

21- سنا پردل نوزاد دختر 2 ماهه

22- سکینه سندگل

23- ربابه رستمی

24- امین کیانی

25- دختر بچه 13 ساله ناشناس

26- اکبر کوهکن

27- عبدالله عارفی

28- رضا حسین پور صنعتی

29- محمد رضایی فرزند علی اکبر

30- غلامرضا میرزایی فرزند خدابخش

31- ابراهیم آب درجوی فرزند صاحبداد

32- ابوالفضل محمد قاسمی فرزند غلامرضا بچه شش ساله

همچنین سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده در برخی خبرگزاریها اسامی افراد دیگری منتشر شد که آن اسامی، متوفیانی است که طی امروز به پزشکی قانونی منتقل شده اند و جزو کشته شدگان حادثه امروز به شمار نمی آیند.

ساعت 10 صبح روز تاسوعای حسینی در مقابل مسجد امام حسین (ع) چابهار یک تروریست با ورود در جمع عزاداران و انجام عملیات انتحاری باعث کشته و زخمی شدن 82 نفر از عزاداران حسینی شد.

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی