تبیان، دستیار زندگی
به عنوان مثال چند سال گذشته بود که رسانه های آن‌ها از چند روز قبل از فرا رسیدن 16 آذر تبلیغات وسیعی انجام دادند که در این روز قرار است دانشجویان معترض به حکومت اسلامی به همراه مردم، کل تهران را تسخیر و حاکمیت را سرنگون کنند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

16 آذر، منافقین و بالاترین!

16آذر روز دانشجو

بخش سیاسی- مهر سال 87 در دفترخانه نشسته بودم که موبایلم زنگ خورد. آن سال ها من دفتر تبلیغاتی داشتم و آگهی های تبلیغاتی زیادی در فضای اینترنت برای کارم منتشر کرده بودم.

شماره را که دیدم کمی تعجب کردم. شماره با کد کشوری 0049 بود. قصد کردم گوشی را بر ندارم. با خودم گفتم بنده خدا احتمالا از خارج کشور اشتباه تماس گرفته است و اگر من تلفن را جواب دهم باید هزینه زیادی را بابت این اشتباه شماره گیری پرداخت کند. در هر صورت تلفن را جواب ندادم. اما چند لحظه بعد دوباره با همان شماره که بعدا فهمیدم با پیش کد کشور آلمان است با من تماس گرفته شد. با تردید دکمه سبز «پاسخ به تماس» را فشار دادم. خانمی که خود را ایمانی معرفی می کرد بعد از سلام و احوال پرسی گرمی درباره کارم که تبلیغات بود چند سوال از من پرسید. بالطبع من هم در مورد فعالیت های انتشاراتی – تبلیغاتی که انجام می دادم توضیحات مبسوطی را به ایشان دادم. پس از  توضیحات من، خانم ایمانی که انگار خیالش راحت شده بود که درست تماس گرفته است گفت که یکی از فعالین دانشجویی خارج از کشور است که قصد دارد به مناسبت 16 آذر که در تمام دانشگاه ها مراسم ویژه این روز برگزار می شود به نمایندگی از تشکل دانشجویی شان آن‌ها نیز سهمی در این مراسم ها داشته باشند. در این راستا قرار بر آن شد که با چاپ پوستری فرا رسیدن روز مبارزه با استبداد را در حرکت دانشجویی به فضای علمی کشور گرامی بدارند. پس از این تبادل نظر‌ها من ایمیلم را به ایشان دادم تا ارتباط بعدی مان از طریق اینترنت فراهم شود تا هزینه تماس های او زیاد نشود.

چند روز بعد که داشتم ایمیلم را چک می کردم خانم ایمانی ایمیلی را برای من ارسال کرده بود که پوستری ضمیمه آن شده بود و در توضیح آن هم نوشته شده بود که «طرح پیشنهادی ما این پوستر است. لطفا در صورت موافقت هزینه این کار را اعلام فرمائید». دقیقا یادم است که در پوستر طراحی شده عکس سه دانشجوی شهید روز دانشجو به همراه تیتر «با درود بر قهرمانان 16 آذر» نقش بسته شده بود. طرح را که دیدم با خیال آسوده هزینه را به او اعلام کردم. اما چند روز بعد یکی از دوستانم موضوع مهمی را درباره این پوستر به من گفت. نکته ای که من به آن توجه نکرده بودم این بود که در پشت تیتر پوستر، یک ستاره پنج پر سرخ که نماد «مجاهدین خلق» است طراحی شده بود. تازه فهمیدم که قرار بوده چه کلاهی سرم برود. بعد از این اتفاق در اینترنت دیدم که همکارانی بوده اند که در چنین موقعیت هایی به دلیل نا‌آگاهی شان دچار مشکلات امنیتی بسیاری شده اند.

به عنوان مثال چند سال گذشته بود که رسانه های آن‌ها از چند روز قبل از فرا رسیدن 16 آذر تبلیغات وسیعی انجام دادند که در این روز قرار است دانشجویان معترض به حکومت اسلامی به همراه مردم، کل تهران را تسخیر و حاکمیت را سرنگون کنند!

قصدم از ذکر این «شرح اتفاقیه» این بود که بگویم منافقین و هم مسلک های آن‌ها که برای سرنگونی نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، برای رخنه در فعالیت های جاری کشور دست به هر کاری می زنند. از زدن چنین بلوف های ناجوانمردانه گرفته تا انتشار اخباری که سراسر کذب است. آن‌ها از چندین روز قبل از 16 آذر در فضای مجازی و گاه در قالب شب نامه های زیر زمینی شروع به تبلیغ برای به انحراف کشیدن حرکت ضد استبدادی 16 آذر می کنند. به عنوان مثال چند سال گذشته بود که رسانه های آن‌ها از چند روز قبل از فرا رسیدن 16 آذر تبلیغات وسیعی انجام دادند که در این روز قرار است دانشجویان معترض به حکومت اسلامی به همراه مردم، کل تهران را تسخیر و حاکمیت را سرنگون کنند! 16 آذر سال گذشته نیز که تنها چند ماه از ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری می گذشت آن‌ها تبلیغات گسترده برای سرنگونی نظام اسلامی در این روز انجام دادند. این گونه موضع گیری‌ها و سخنان نسنجیده و گاه از روی حماقت سبب شد آن‌ها جایگاه نفرت آمیز خود در میان مردم را به خنده تمسخر بی عقلی نیز مزین نمایند.

16آذر روز دانشجو

امسال هم پروژه نخ نما شده آنها از چند روز گذشته آغاز شده است. رسانه های خارجی و متوهمان همراه آن ها که سال‌‌های گذشته تبلیغات وسیعی در سایت بالاترین انجام داده بودند امسال هم اگر چه در سایت صهیونیستی بالاترین توهمات روزانه خود را منتشر کرده و خودشان برای خود «به به» و «چه چه» می کنند اما میزان این توهمات امسال کاهش محسوسی داشته است. احتمالا خود این افراد هم فهمیده اند که این دست نوشته های آن‌ها جز وسیله برای خنده به ایشان نیست.

با این حال، یکی از کاربران این سایت صهیونیستی در این سایت می نویسد: «در آستانه روز دانشجو، شعارنویسی در دانشگاهها اوج تازه ای گرفته است. و دانشجویان در شهرهای مختلف با انتشار فراخوانی دعوت به بزرگداشت روز دانشجو کرده اند: - در دانشگاه آزاد شرق اعلامیه و شعارهایی برای گرامیداشت 16 آذر روی بُرد دانشگاه زده شده است. - در دانشگاه آزاد مرکز نیز شعارنویسی بمناسبت بزرگداشت 16 آذر انجام شده است. - دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران با درست کردن پوسترهایی بمناسبت بزرگداشت 16آذر به پخش آن در دانشگاه پرداختند. و دانشجویان را دعوت به شرکت در این مراسم کردند. - در دانشگاه آزاد مشهد بمناسبت گرامیداشت 16آذر اطلاع رسانی شده و شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور» و «دانشگاه زنده است» روی دیوار دانشگاه نوشته شده است...». البته توضیح داده نشده است که در مواردی مثل مورد دانشگاه آزاد شرق که اعلامیه مراسم 16 آذر بر روی برد دانشگاه نصب شده است منظور برد بسیج دانشجویی است، برد انجمن اسلامی است و یا برد دیگر !!!

این با عقل جور در نمی آید که یک گروه تروریست بیگانه که از آن طرف مرز آمده باشند، دو عملیات را با یک روش و تحت این پارامترها صورت دهند

کاربر دیگری ترور کور دو محقق هسته ای کشورمان را که منجر به شهادت یک نفر از آن ها شده بود را «برنامه حاکمیت برای امنیتی کردن دانشگاه‌ها» در سالروز 16 آذر عنوان می کند و می نویسد: «فاصله ی مکانی دو ترور کم بوده در حالی که فاصله ی زمانی بیش از نیم ساعت می باشد. این با عقل جور در نمی آید که یک گروه تروریست بیگانه که از آن طرف مرز آمده باشند، دو عملیات را با یک روش و تحت این پارامترها صورت دهند. یعنی قاعده ی کار این است که کمتر از یک ربع پس از انفجار اول می بایست تمام منطقه و حتی کل شهر تحت کنترل در آید و همه ی نیروها در حالت آماده باش قرار بگیرند؛ بنابراین تیم ترور بلافاصله پس از عملیات اول باید متواری و ظرف چند ساعت از کشور خارج می شد تا شناسایی نشود....». این تحلیل احمقانه درحالی نوشته شده است که مسئولین امنیتی کشور بارها از حضور دو موتور سیکلت برای انجام دو ترور خبر داده اند!

16آذر روز دانشجو

مطالبی از این دست در این سایت در چندین مورد به چشم می خورد. تا آنجا که چند روز گذشته یکی از کاربران با اعتراض به این گونه مطالب از نویسندگان خواست که «لطفا توهمات شخصی‌تان در مورد مسائل روز و 16 آذر  که موجب تمسخر دیگران می شود را امتیاز ندهید»!

به نظر می رسد جریان شکست خورده ای که قصد داشت در قالب اعتراضات پس از انتخابات در خارج از کشور با ایجاد موج رسانه ای منفی توسط سایت هایی مانند بالاترین بیشترین بهره برداری را بکند قدرت و انگیزه خود را از دست داده است و با ریزش روز افزون روبروست.

سید محمد صادقی

گروه جامعه و ارتباطات تبیان

تنظیم: مسلم حقیقی