تبیان، دستیار زندگی
طی یك سال از افتتاح، بیش از 140 هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از این مركز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی بازدید كرده‌اند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز همایشهای آستان قدس در یک سال گذشته

طی یك سال گذشته انجام شد؛

بازدید بیش از 140 هزار نفر از مركز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی

طی یك سال از افتتاح، بیش از 140 هزار نفر از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از این مركز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی بازدید كرده‌اند.

مرکز همایشها در طول سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد حسن محمدیان، مسئول این نمایشگاه به مناسبت یكمین سالروز افتتاح مركز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: این مركز یازدهم آذرماه سال گذشته همزمان با عید سعید غدیرخم افتتاح شد كه در این مدت بیش از 140 هزار نفر طی بازدید با دستاوردهای آستان قدس رضوی آشنا شدند.

وی با بیان این‌كه بیش از سه هزار نفر شخصیت‌های برجسته حقوقی و حقیقی نیز از این مركز بازدید كرده‌اند، افزود: از این نفرات می‌توان به بازدید آیت‌الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت‌الله رفسنجانی، آیت‌الله موحدی كرمانی، دكتر حداد عادل، دكتر كامران دانشجو، وزیر امور خارجه سومالی، مدیر مسوول روزنامه كیهان، سفیر آذربایجان در ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق‌نوری، استاندار خراسان رضوی، رییس بانك ملی ایران و ... اشاره كرد.

وی خاطرنشان كرد: همچنین گروه‌های زیارتی مانند مدیران جراید كویت، بازیكنان باشگاه پرسپولیس، روسای دانشكده‌های دانشگاه تهران، فرماندهان لشكر 77 ثامن الحجج(ع)، اعضای مجمع نمایندگان خراسان، شهرداران استان سمنان، خراسان رضوی و جنوبی و ... از مهمترین گروه‌های بازدید كننده در این مدت بوده‌اند.

كارشناس مسوول مركز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی مساحت این مركز را حدود ده هزار مترمربع عنوان كرد و ادامه داد: در این نمایشگاه دستاوردهای آستان قدس رضوی بر اساس اولویت در قالب سه بخش فرهنگی، اداری و خدماتی و اقتصادی در 104 غرفه به نمایش گذارده شده است.

محمدیان گفت: در سالن همایش‌ها و سالن چندمنظوره‌ی این مركز بیش از 30 همایش تخصصی توسط ادارات، مراكز دولتی و خصوصی و 150 همایش حرم‌شناسی توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

وی در ادامه با بیان این كه برای اطلاع‌رسانی مردم و آگاهی زائران از وجود چنین مركزی تبلیغات جدی و گسترده انجام نشده است، اظهارداشت: در این راستا از مدیران استانی، شهرستانی، فرمانداران و ائمه‌جمعه‌ی شهرستان‌های مختلف استان برای بازدید از این مركز دعوت كرده‌ایم تا بیشتر با فعالیت‌ها و دستاوردهای آستان قدس رضوی به صورت كوچك‌سازی شده آشنا شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند از درب باب الجواد واقع در خیابان شهید اندرزگو و پاركینگ شماره یك حرم مطهر رضوی همه روزه به جز صبح جمعه‌ها از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 از این مركز بازدید كنند.


منبع: آستان قدس رضوی

تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی