تبیان، دستیار زندگی
تیم ملى فوتبال ایران پس از كسب مقام سومى در رقابت هاى فوتبال غرب آسیا نشان داد كه از قدرت بالایى برخوردار است. این دوره از بازیها تجربه اى ارزشمند براى بازیكنان ایران به خصوص جوان ترهاى تیم بود. تیم ملى ایران پس از 10 نفره ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانكو:خون تازه اى به تیم ملى تزریق مى كنم


تیم ملى فوتبال ایران پس از كسب مقام سومى در رقابت هاى فوتبال غرب آسیا نشان داد كه از قدرت بالایى برخوردار است.

این دوره از بازیها تجربه اى ارزشمند براى بازیكنان ایران به خصوص جوان ترهاى تیم بود.

تیم ملى ایران پس از 10 نفره شدن در مقابل سوریه موفق نشد در ضربات پنالتى این تیم را شكست دهد ولى در نهایت در مسابقه رده بندى عربستان را مغلوب كرد.

سیموئز برزیلى مربى جدید تیم امید ایران پس از كسب عنوان سومى این رقابت ها گفت: «بازیكنان جدیدى به این اردو دعوت شده بودند. ما در كل عملكرد خوبى داشتیم و تنها در یك دیدار شكست خوردیم.»

این تورنمنت بین المللى فرصتى ایده آل براى بازیكنان جوانتر ایرانى بود كه توانایى هاى خود را به مربیان اثبات كنند.

برهانى 10 ساله در اولین بازى ایران دو گل از چهار گل ایران را به ثمر رساند ولى در دو دیدار بعدى موفق به گلزنى نشد.

مهاجم ملى پوش ایران آخرین گل خود در این رقابت ها را در بازى رده بندى مقابل عربستان به ثمر رساند.

نكونام دیگر بازیكن ملى پوش پاس هم كه به تازگى به «الوحده» امارات پیوسته بازى خوبى از خود در این رقابت ها به نمایش گذاشت.

عملكرد مثبت برهانى و نكونام نه تنها خوشحالى سیموئز بلكه رضایت برانكو را نیز درپى داشت.

«رودباریان» دروازه بان ایران هم با بازیهاى خوبش خود را به عنوان جانشین اصلى «میرزاپور» در تیم بزرگسالان مطرح كرد هرچند كه به نظر مى رسد میرزاپور تحت هر شرایطى نفر اول تیم ملى درون دروازه است.

«برانكو ایوانكوویچ» معروف به «پروفسور» شهرت خود را در ایران پس از قهرمانى تیم زیر 23 ساله هاى ایران در رقابت هاى آسیایى بوسان در سال 2002 به دست آورد.

او چند تن از بازیكنان آن تیم را به تیم بزرگسالان آورد تا تیم خود را تقویت كند كه اتفاقاً این بازیكنان خیلى زود مهره هاى تأثیرگذارى در تیم ملى ایران شدند.

برانكو درباره برنامه هاى خود براى تیم ملى اعلام كرده است: «من بازیكنان جوان بیشترى را مدنظر دارم و تلاش مى كنم تا خون جدیدى را به پیكره تیم تزریق كنم.

امیدوارم تیمى را به جانشینم تحویل دهم كه بازیكنان مستعد زیادى در آن حضور داشته باشند.»