تبیان، دستیار زندگی
یک منتقد معروف، می گوید که بعد از هزاردستان، قهوه تلخ جزو معدود آثاری است که تحسین پیر و جوان را همراه داشته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهوه تلخ و رابطه اش با هزاردستان

پس از سریال جاودانه «داییجان‌ ناپلئون»، این مجموعه جزء معدود آثاری است كه پیر و جوان به ستایش آن برخاسته‌اند.

قهوه تلخ

احمد طالبی نژاد از منتقدان سینما چندی پیش دریادداشتی که منتشر کرده به تمجید از سریال قهوه تلخ پرداخت. وی دریادداشت خود نوشته بود:

رودربایستی را كنار بگذاریم و برای مهران مدیری و یارانش كه موفق ‌شده‌اند در این شرایط، سریالی استثنایی تولید كنند و از راهی غیرمتعارف پا به خانه میلیون‌ها ایرانی بگذارند، كلاه از سر برداریم. خوشبختانه یا متاسفانه من تاكنون با مدیری حتی در حد یك سلام و علیك ساده هم آشنایی نداشته‌ام، بنابراین خواهش می كنم این ستایشنامه را بر حسب نان قرض دادن نگذارید.

«قهوه تلخ» به عنوان یك اتفاق فرهنگی و هنری در این شرایط آنقدر قابلیت دارد كه یك صاحب قلم به دفاع از آن برخیزد.

رودربایستی را كنار بگذاریم و برای مهران مدیری و یارانش كه موفق ‌شده‌اند در این شرایط، سریالی استثنایی تولید كنند و از راهی غیرمتعارف پا به خانه میلیون‌ها ایرانی بگذارند، كلاه از سر برداریم. خوشبختانه یا متاسفانه من تاكنون با مدیری حتی در حد یك سلام و علیك ساده هم آشنایی نداشته‌ام، بنابراین خواهش می كنم این ستایشنامه را بر حسب نان قرض دادن نگذارید

به جرات می گویم پس از سریال جاودانه «دایی جان‌ ناپلئون»، این مجموعه جزء معدود آثاری است كه پیر و جوان به ستایش آن برخاسته‌اند. متنی تحقیق‌شده، زیبا، پرنكته و پر از اشاره به اوضاع زمانه، طراحی صحنه و فضاسازی خوب- گیرم كه لوكیشن كاخ احمدشاه و ابزار و وسایل آن نقش عمده‌ای در جذابیت بصری كار دارند - و از همه مهم‌تر بازی درخشان برخی بازیگران از جمله سیامك انصاری، هرچند تیپ او شباهت فراوان به تیپ پیشین‌اش در سریال شب‌های برره دارد، خود مدیری، بازیگر نقش همسر شاه، برزو ارجمند و دیگر بازیگران، به اضافه كارگردانی فهیمانه مدیری، این مجموعه را به اثری دلپذیر، زیبا، سرگرم‌كننده و هشداردهنده تبدیل كرده است.


شرق

گروه سینما و تلویزیون تبیان