تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور تصریح كرد: ما باید به نحوی برنامه‌ریزی كنیم كه در دور بعدی مسابقات آسیایی در رتبه‌ی دوم قرار بگیریم ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی نژاد: هدف بعدی پله دوم آسیا است

مراسم تجلیل از مدال آوران گوانگجو

رییس‌جمهور گفت: ما باید به نحوی برنامه‌ریزی كنیم كه در دور بعدی مسابقات آسیایی در رتبه‌ی دوم قرار بگیریم و برای دومی برنامه‌ریزی كنیم و هم‌چنین در دوره‌های بعد مسابقات آسیایی، بیشترین شركت‌كننده از طرف جمهوری اسلامی ایران باشد.

محمود احمدی نژاد صبح روز یكشنبه، در مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو كه در سالن وزنه‌برداری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد،اهمیت ورزش را یادآور شد و افزود: امروز ورزش همگانی نشانه‌ی نشاط و بالندگی یك ملت است و ورزش قهرمانی نشانه‌ی توانمندی، امید و اقتدار یك ملت است. ورزش هنر، هوشمندی، اقتدار و خودباوری و حركت در مسیر قله‌های بلند است.

وی ادامه داد: خدا را شكر می‌كنم كه جامعه‌ی ورزشی ایران‌زمین پرنشاط، پرامید، بالنده و افتخارآفرین است.

وی با اشاره به حضور ورزشكاران ایرانی در مسابقات آسیایی گوانگ‌جو گفت: مجموعه‌ی ورزشی ما اعم از ورزشكاران عزیز، مربیان، سرپرستان و همه و همه دست به دست هم دادند تا افتخار بزرگی نصیب ملت ایران شود و من صمیمانه از تمام ورزشكاران و دست‌اندركاران این امر تشكر می‌كنم؛ چه ورزشكارانی كه مدال آوردند و چه آنهایی كه نیاوردند. از نظر ما آنها نیز قهرمان هستند.

رییس‌جمهور همچنین ادامه داد: من این بازی‌ها را تا آن‌جا كه امكان داشت و وقت داشتم می‌دیدم. صبح بعد از نماز پای تلویزیون می‌نشستم و مقداری كه از تلویزیون پوشش داده می‌شد تا شروع كار اداری، این مسابقات را دنبال می‌كردم.

وی اضافه كرد: در موقع هنرآفرینی و افتخارآفرینی شما چه در داخل و چه بیرون از خانه افراد زیادی را دیدم كه وقتی شما به قله‌های قهرمانی می‌رسیدید و یا حتی در موقعی كه نمی‌رسیدید ، اما تمام وجود خود را با غیرت و شجاعت به میدان می‌آوردید، اشك‌ در چشمان آنها از شادمانی، غرور و افتخار، از احساس عزتمند بودن و عزیز بودن ایران حلقه می‌زد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه ما در این مسابقات یك پله‌ی بلند بالا آمدیم، گفت: برای آینده چه باید كرد؟ آیا این نقطه‌ی نهایی و مطلوب ورزش ایران است؟ حتما این‌طور نیست. گام‌های بلندی به سمت قله برداشته شده، اما تا رسیدن به قله هنوز فاصله است. باور من این است كه ورزشكاران ایرانی می‌توانند و ما می‌توانیم به سرعت به بالاترین قله‌ها برسیم. در این‌جا باید تقسیم كاری بین ما و شما صورت بگیرد.

مراسم تجلیل از مدال آوران گوانگجو

وی گفت: وظایفی بر عهده‌ی دولت است. این‌كه دولت باید امكانات مناسب را فراهم كند و من همین جا از برادران عزیزم آقای سعیدلو، علی‌آبادی و دیگر دست‌اندركاران ورزش می‌خواهم كه بهترین امكانات را برای جوانان ورزشكار ایرانی در سرتاسر این سرزمین مقدس فراهم كنند و ما این كار را با افتخار انجام می‌دهیم. جوانان بالاترین سرمایه‌های یك ملت هستند. موتور حركت یك ملت و نقطه‌ی امید و نشاط یك ملت هستند.

رییس‌جمهور همچنین تصریح كرد: وقتی یك جوان ورزشكار به قله می‌رسد، این پیروزی نماد حركت یك ملت و نمونه‌ای از جوانان افتخارآفرین یك ملت و نشان‌دهنده‌ی حركت رو به رشد یك ملت است و در واقع وقتی پرچم و یك اسمی برافراشته می‌شود، باعث می‌شود كه غرور یك ملت به نمایش گذاشته شود.

احمدی‌نژاد افزود: الحمدالله اكنون مربیان خوبی داریم. عصاره‌های ملت را در این زمینه جمع كنید، پیشكسوتان را جمع كنید، از تجربیات آنها استفاده كنید، از تمام تجربیات كشور و دنیا استفاده كنید، بهترین سالن‌ها و امكانات را برای ورزشكاران در نظر بگیرید.

وی در ادامه به انتظاراتش از ورزشكاران اشاره كرد و گفت: در روز آخر مسابقات آقای علی‌آبادی در چین مصاحبه كردند و وقتی خبرنگار از او پرسید كه برنامه‌تان برای دوره‌ی بعد چیست؟ گفت ما برنامه‌ریزی كردیم كه در دوره‌ی بعد 30 طلا كسب كنیم. من خوشحال شدم و احساس كردم كه شاید توانمندی ورزشكاران ایران زمین آن‌طور كه باید و شاید برآورد نشده و ارزیابی نشده است.

وی افزود: من این موضوع را از روی حساب به شما می‌گویم. ورزشكار نیستم، ولی ورزشكاران را دوست دارم و حساب كردم كه اگر ما امكانات مناسب را فراهم كنیم، همت‌ها را جذب كنیم و افق نگاه را به سمت قله‌ها معطوف كنیم، هدف بعدی ما انشاءالله دومی آسیا خواهد بود و این شدنی است. ممكن است برخی بگویند تحقق این موضوع سخت است، ولی سخت نیست و برای این سخن خود دو دلیل دارم.

رییس‌جمهور گفت: دلیل اول سابقه‌ی تاریخی ملت ایران است. زمانی كه خیلی از این كشورها نبودند ایران بود. خیلی از كشورها تمدن، فرهنگ، اقتدار و توانمندی را نمی‌شناختند برای ملت ایران این مسائل شناخته شده بود.

احمدی‌نژاد گفت: این‌طور نبوده است كه بچه‌هایی كه قهرمان شده‌اند، همه‌اش عامل امكانات و تجهیزات باشد. غیرت، خودباوری و احساس اعتماد به نفس، یكی از عوامل اصلی این پیروزی‌ها بود و من فكر می‌كنم كه ما از همین الان دست به دست هم بدهیم تا این هدف را محقق كنیم و این هدف قابل تحقق است. من فرمول این موضوع را به آقای سعیدلو گفتم كه چه‌كار باید بكنید.

احمدی نژاد

وی گفت: من خدمت آقای علی‌آبادی و سعیدلو و همكاران ورزشی می‌گویم اگر جوانان را باور كنید و امكانات بدهید خواهید دید كه آنها می‌درخشند.

رییس‌جمهور ادامه داد: بسكتبال ما با یك اختلاف ناچیز سوم شد وگرنه حقش قهرمانی بود. آن دختر تكواندوكار ما حقش طلا بود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: چرا تعداد ورزشكاران ما در مسابقات سیصد و خرده‌ای باشد؟ چه كم داریم؟ هرچه كم داریم فراهم كنید كه دفعه‌ی بعد بیشترین ورزشكار شركت‌كننده در این مسابقات از طرف جمهوری اسلامی ایران باشد و جوانان ایرانی باشند.

رییس‌جمهور در ادامه‌ی سخنان خود در مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات آسیایی گوانگجو كه در سالن وزنه‌برداری ورزشگاه آزادی با حضور سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی، علی‌آبادی رییس كمیته‌ی ملی المپیك، حسینی وزیر ارشاد، مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور و تعدادی از نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان ورزش كشور برگزار شده بود، به بحث تجلیل از این قهرمانان اشاره كرد و گفت: در این بحث دو خواهش دارم؛ اول این‌كه ورزشكارانی كه به تایید پیش‌كسوتان، بزرگان ورزش و مربیان حق آنها در این مسابقات توسط داوری‌ها و یا توسط ترتیب برنامه‌ها ضایع شده، حقشان به آنها داده شود.

وی گفت: خواهش دوم من در مورد دختران عزیز ورزشكار است. دختران ما در این مسابقات حضور پیدا كردند و در شرایط نابرابر مسابقه دادند، برای حفظ شخصیت و اصالت زن و برای نشان دادن فرهنگ و تمدن‌مان. با شرایط خاص وارد این مسابقات شدند و در این مسابقات شركت كردند و با كسانی رقابت كردند كه خیلی راحت بودند و مشكلی نداشتند. در این‌جا خواهش می‌كنم كه در مراسم تجلیل، دخترانی كه مدال آوردند را همه را یك رتبه بالاتر حساب كنید و به آنها جایزه بدهید.

وی ادامه داد: اكنون به‌غیر از دو سه رشته كه شرایط آن مناسب نیست و باید در مراكز مدیریت ورزشی پیگیری كنیم كه شرایط آن فراهم شود و دخترهای ما بتوانند در آن رشته‌ها شركت كنند، در دیگر رشته‌ها می‌توانیم شركت كنیم و از هم‌اكنون به نحوی برنامه‌ریزی كنیم كه از دوره‌ی بعد با حداكثر تعداد ممكن ورزشكاران خانم در این مسابقات شركت كنیم كه دخترهای ما مدال‌ها را درو كنند و بیاورند.

رییس‌جمهور خطاب به ورزشكاران ادامه داد: شما در آسیا سرجمع سه رقیب بیشتر ندارید و بقیه پراكنده هستند. سه تا رقیب دارید كه در تمام رشته‌ها حضور دارند. دختران و پسران ورزشكار ما باید خودشان را از همان ابتدا آماده كنند، برای غلبه بر آنها. امكانات كشور را جمع كنید و هرچه لازم است فراهم كنید و حركت كنید و انشاءالله خواهید دید كه جوانان پرافتخار ما تمام قله‌های جهان را فتح خواهند كرد.

احمدی نژاد رئیس جمهور ایران

رییس‌جمهور گفت: احمدی‌نژاد خادم ملت ایران به تمام جوانان این سرزمین اعتماد دارد. به همت، درایت، پاكی و شجاعت آنها.

وی تصریح كرد: جوانان ایران زمین همه دست به دست هم بدهند و بدانند كه قله‌های افتخار در اختیار آنهاست و بیایید با تلاش و كوشش یكدیگر فردای پرافتخاری را بسازیم.

در این مراسم با حضور رییس‌جمهور، سعیدلو، مشایی، حسینی وزیر ارشاد، علی‌آبادی و تعدادی دیگر از مسوولان از مدال‌آوران مسابقات گوانگ جو تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم از ورزشكارانی كه در این مسابقات مدال طلا كسب كرده بودند تجلیل شد كه بر اساس حروف الفبا نام آنها خوانده شد، اولین ورزشكاری كه نام او خوانده شد خدیجه آزادپور دختر ورزشكار ایرانی بود كه در این مسابقات در رشته‌ی ووشو مدال گرفت و اولین مدال طلای بانوان ایران را در بازی‌های آسیایی بعد از انقلاب كسب كرد.

گفتنی است در این مراسم تجلیل به ورزشكارانی كه مدال طلا كسب كردند علاوه بر این‌كه 150 سكه داده می‌شد، به آنها حواله‌ی یك آپارتمان نیز داده می‌شد و آنها در واقع صاحب خانه می‌شدند.

در پایان این مراسم ورزشكارانی كه مورد تقدیر قرار گرفته بودند، با رییس‌جمهور عكس یادگاری گرفتند.

پیش از صحبت‌های احمدی‌نژاد، سجادی معاون رییس سازمان تربیت بدنی، علی‌آبادی رییس كمیته‌ی ملی المپیك، حسینی وزیر ارشاد، سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایران در شانزدهمین دوره‌ی مسابقات اسیایی گوانگ‌جو مقام چهارمی را كسب كرد كه این بهترین مقام ایران در این مسابقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

همچنین در محوطه‌ی بیرون این سالن عكس ورزشكارانی كه مدال كرده بودند نصب شده بود.

در ابتدای این مراسم نیز تعدادی از ورزشكاران باستانی‌كار كشور به اجرای حركات ورزشی پرداختند.

موقعی كه رییس‌جمهور در مورد ورزش بانوان و اهمیت حضور بیشتر بانوان در مسابقات صحبت می‌كرد، این سخنان احمدی‌نژاد مورد تشویق شدید دختران حاضر در مراسم قرار گرفت.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی