تبیان، دستیار زندگی
«استخوان زمستان» اولین فیلم آمریکایی است که از سال 2000 تاکنون برنده جایزه اصلی این جشنواره ایتالیایی می‌شود. آن سال «جرج واشنگتن سبز» ساخته دیوید گوردون به عنوان بهترین فیلم جشنواره تورینو شناخته شد. جایزه بهترین فیلم این جشنواره با جایزه‌ای نقدی به ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفقیت‌های «استخوان زمستان» ادامه دارد

استخوان زمستان

 تریلر «استخوان زمستان» ساخته دبرا گرانیک در ادامه موفقیت‌های خود در یک هفته اخیر، جایزه اصلی بیست و هشتمین جشنواره فیلم تورینو در ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هیئت داوران پنج نفری این دوره جشنواره تورینو به ریاست مارکو بلوکیو فیلمساز ایتالیایی روز شنبه «استخوان زمستان» را از میان 16 فیلم بخش مسابقه اصلی به عنوان بهترین فیلم انتخاب کرد.

«استخوان زمستان» اولین فیلم آمریکایی است که از سال 2000 تاکنون برنده جایزه اصلی این جشنواره ایتالیایی می‌شود. آن سال «جرج واشنگتن سبز» ساخته دیوید گوردون به عنوان بهترین فیلم جشنواره تورینو شناخته شد.

جایزه بهترین فیلم این جشنواره با جایزه‌ای نقدی به ارزش 25 هزار یورو همراه است. جنیفر لارنس قهرمان «استخوان زمستان» نیز به طور مشترک با آناهی برنری بازیگر فیلم «Port u Culpa‌» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

لارنس در «استخوان زمستان» نقش دختری نوجوان اهل کوهستان‌های اوزارک را بازی می‌کند که می‌کوشد پدر گمشده‌اش را پیدا و خانه پدری‌اش را حفظ کند.

«استخوان زمستان» اولین فیلم آمریکایی است که از سال 2000 تاکنون برنده جایزه اصلی این جشنواره ایتالیایی می‌شود. آن سال «جرج واشنگتن سبز» ساخته دیوید گوردون به عنوان بهترین فیلم جشنواره تورینو شناخته شد.

این فیلم اولین بار در دنیا پارسال در بیست و ششمین جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیئت داوران بخش داستانی فیلم‌های آمریکایی همچنین جایزه فیلمنامه‌نویسی والدو سالت را دریافت کرد.

«استخوان زمستان» هفته برنده دو جایزه از بیستمین دوره جوایز فیلم مستقل گاتام در نیویورک شد و هیئت ملی نقد در آمریکا نیز روز پنجشنبه جایزه بهترین بازیگر نوظهور سال را به لارنس اعطاء کرد. این فیلم همچنین در هفت رشته نامزد دریافت جوایز اسپیریت است که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود.

در دیگر بخش‌های این دوره جشنواره تورینو، امید جلیلی بازیگر و کمدین بریتانیایی ایرانی الاصل برای فیلم «کافر» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و «هنری» ساخته الساندرو پیوا برنده جایزه فیلم منتخب تماشاگران شد.

بیست و هشتمین جشنواره فیلم تورینو 26 نوامبر آغاز شد و روز شنبه به پایان رسید. این جشنواره متمرکز بر آثار فیلمسازان در حال ظهور است که فیلم‌های اول، دوم یا سوم خود را ساخته‌اند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی