تبیان، دستیار زندگی
دبیر نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه­‌های عضو شورای فرهنگی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌های دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی عنوان كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه­‌های عضو شورای فرهنگی

نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه های عضو شورای فرهنگی

دبیر نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه­‌های عضو شورای فرهنگی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌های دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومی، «سیدحمید نجم‌آبادی» دبیر نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه­‌های عضو شورای فرهنگی، ضمن بیان این مطلب افزود: شناسایی و اطلاع‌رسانی از امكانات و توانایی‌های اعضا و بسترسازی در جهت شناخت بیشتر و همكاری متقابل به منظور ایجاد منظومه‌ای واحد از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه تخصصی است.

وی ارتقای هم‌افزایی، هم‌گرایی و گشودن جبهه متحد فرهنگی را از ثمرات تشكیل كارگروه‌های فناوری اطاعات و ارتباطات دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی عنوان كرد و گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در وهله اول ارتقای كیفیت محصولات فرهنگی، تولید دانش و افزایش مهارت را نمایان می‌سازد و در گام بعدی قابلیت‌های به‌كارگیری صنعت آی تی در بدنه محصولات فرهنگی را تببین می‌كند.

دبیر نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی دست‌آوردهای این نمایشگاه را در قالب بیش از 20 موضوع عنوان؛ و تصریح كرد: آموزش و اطلاع‌رسانی، علمی ـ پژوهشی، قرآن، حدیث، كلام، اخلاق و تربیت، فقه و اصول، فلسفه و عرفان، انقلاب اسلامی، تاریخ و سیره، جغرافیا، مجموعه آثار بزرگان، مدیریت و ارتباطات، هنر و ادبیات، بازی و سرگرمی و... از جمله موضوعات این نمایشگاه تخصصی است.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این‌كه در این نمایشگاه 24 مؤسسه، نهاد و سازمان آخرین دست‌آوردهای خود را به نمایش می‌گذارند، اظهار كرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه مجازی علوم حدیث، مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی از مراكز شركت‌كننده در این نمایشگاه هستند.

نجم‌آبادی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ستاد اقامه نماز، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از دیگر شركت كنندگان نخستین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.

وی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، مركز تحقیقات رایانه ای اصفهان، شورای عالی قرآن، بنیادملی بازی های رایانه‌ای، آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و ... را از جمله نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های حاضر در نمایشگاه عنوان كرد.

نجم‌آبادی در پایان بازگشایی این نمایشگاه را از 15 تا 18 آذرماه از ساعت 9 تا 17، واقع در ساختمان حسینیه الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (ضلع شمالی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) – بزرگراه رسالت) اعلام كرد.

تنظیم: هومن بهلولی