تبیان، دستیار زندگی
كریمی: امیدوارم ایران معجزه كند! دیگو مارادونا، پله و علی كریمی در گفت‌وگویی با سایت رسمی رقابت‌های جام جهانی در طرح «سه پرسش، سه پاسخ» شركت كردند و نظرات خود را درباره‌ی این رویداد مهم بیان كردند.  سایت رسمی جام جهانی همچون...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارات کریمی پله و مارادونا در مورد جام جهانی

كریمی: امیدوارم ایران معجزه كند!


دیگو مارادونا، پله و علی كریمی در گفت‌وگویی با سایت رسمی رقابت‌های جام جهانی در طرح «سه پرسش، سه پاسخ» شركت كردند و نظرات خود را درباره‌ی این رویداد مهم بیان كردند.

سایت رسمی جام جهانی همچون مراحل قبل سه پرسش را از این سه بازیكن گذشته و حال فوتبال مطرح كرده است:

1ـ چه انتظاری از برگزار كنندگان جام جهانی 2006 آلمان دارید و فكر می‌كنید كه این مسابقات چگونه برگزار خواهد شد؟

2 ـ بهترین خاطره‌ی شما از رقابت‌های جام جهانی چیست و چرا؟

3 ـ به تابستان آینده نگاه كنید. چه تیم‌هایی می‌توانند به بازی نهایی صعود كنند، كدام تیم قهرمان می‌شود و چه كسانی گلزن فینال خواهند بود.

سایت رسمی جام جهانی می‌نویسد:« بازیكن میانی تیم ملی ایران امیدوار به معجزه‌ی این تیم در جام جهانی است.»

علی كریمی در پاسخ به پرسش نخست می‌گوید:« هم اكنون در آلمان زندگی می‌كنم و كارهای زیربنایی انجام شده در این كشور را برای جام جهانی می‌بینم. اطمینان دارم كه آلمان‌ها، این مسابقات را به بهترین نحو برگزار می‌كنند.»

ستاره‌ی تیم ملی ایران، پیروزی برابر استرالیا و راه‌یابی به جام جهانی 1998 را بهترین خاطره‌ی فوتبالی خود عنوان می‌كند و می‌گوید:« آخرین صعودمان به جام جهانی پس از شكست استرالیا (در ملبورن ایران دو بر صفر از حریفش عقب افتاد اما در پانزده دقیقه‌ی آخر موفق به تساوی شد و به جام جهانی صعود كرد) بهترین خاطره‌ام است. امیدوارم كه ما بتوانیم معجزه‌ای این چنینی در جام جهانی پدید آوریم.»

كریمی نمی‌تواند پیش بینی از تیم‌های دیدار نهایی ارایه دهد. او می‌گوید:« جام جهانی رقابت بسیار نزدیكی خواهد بود و به واقع پیش بینی كردن ناشدنی است.»

دیگو مارادونا ستاره‌ی بی‌بدیل فوتبال آرژانتین معتقد است كه كیفیت جام جهانی 2006 به قدرت تیم‌هایی بستگی دارد كه نخستین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌كنند.

كاپیتان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1986 (این تیم در این دوره قهرمان جهان شد) به سه پرسش مطرح شده پاسخ داد و گفت كه بهترین خاطره‌اش از فوتبال ترك اعتیاد و بازگشت به جمع خانواده‌اش بوده است.

مارادونا در پاسخ به سوال اول و انتظارش از برگزار كنندگان جام جهانی می‌گوید:« تردیدی نیست كه آلمان‌ها تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این رقابت‌ها انجام خواهند داد و ما رقابت‌های سطح بالایی را مشاهده خواهیم كرد. ضمن آن كه باید نخستین حضور تیم‌های جدیدی را در جام جهانی نظاره كنیم تا مشخص شود كه آیا آنها توان رقابت با تیم‌های بزرگ را دارند. اگر آنها فكر كنند كه تافته‌ی جدا بافته‌اند، سطح این مسابقات به ویژه در مرحله‌ی اول پایین می‌آید.»

اسطوره‌ی فوتبال آرژانتین ترك اعتیاد و بازگشت به خانواده را بهترین خاطره‌ی خود می‌داند و می‌گوید:« نمی‌توانم بگویم كه قهرمانی در جام جهانی 1986 مكزیك بهترین خاطره‌ام از فوتبال بوده چرا كه لحظات بسیار مهم‌تری در زندگی‌ام وجود داشته است. مهم‌ترین لحظه‌ی زندگی من، ترك اعتیاد، بازگشت به خانواده و حضور در كنار همسر و دخترم بوده است.»

مارادونا اعتقاد دارد كه برگزار كنندگان دیدار پایانی تیم‌های بزرگ و صاحب نامی خواهند بود. او می‌گوید:« به طور مشخص دیدار نهایی بین تیم‌های بزرگ برگزار خواهد شد. بعید می‌دانم كه تیم جدیدی در دیدار پایانی حضور داشته باشد. تیم‌های اروپایی همواره شانس بزرگی داشته‌اند و فكر می‌كنم یكی از تیم‌های انگلستان، ایتالیا یا فرانسه برگزار كننده‌ی دیدار نهایی باشند. اما نمی‌توانم بگویم چه تیمی قهرمان می‌شود و گلزن كه خواهد بود.»

پله برترین بازیكن قرن بیستم، در پاسخ به سه پرسش سایت جام جهانی شانس برزیل را برای قهرمانی در جام جهانی آلمان بیش از سایر تیم‌ها می‌داند.

پله معتقد است كه با تجربه‌ی آلمان در برگزاری رقابت‌های مهم، جام جهانی پیش رو نیز به بهترین شكل برگزار خواهد شد:« فكر می‌كنم كه ساماندهی خوبی را مشاهده خواهیم كرد چرا كه آلمان تجربه‌های زیادی در برگزاری چنین رقابت‌های مهمی دارد. از سوی دیگر ما رقابت‌های خوبی را به لحاظ فنی به ویژه از تیم‌هایی نظیر برزیل، آرژانتین و هلند خواهیم دید و هر چه به زمان این مسابقات نزدیك‌تر شویم تب هیجان این رقابتها بالا خواهد رفت.»

پله شیرین‌ترین لحظه‌ی زندگی ورزشی‌اش را قهرمانی در جام جهانی 1958 عنوان می‌كند و می‌گوید:« در آن سال برای دومین بار بود كه با شكست سوئد قهرمان شدیم. من در آن مسابقات هفده ساله بودم. البته لحظات دیگری از جمله قهرمانی در سال‌های 1962 و 1970نیز بود كه من هیچ گاه آنها را فراموش نمی‌كنم.»

بازیكن بزرگ فوتبال دنیا، شانس قهرمانی برزیل در جام جهانی 2006 را بیش از سایر تیم‌ها می‌داند:« معتقدم كه برزیل بالاترین شانس را برای قهرمانی دارد چرا كه آنها بهترین تیم فعلی جهان هستند. اما پیش بینی مشكل است. پیش از شروع جام جهانی پیشین آرژانتین در بهترین فرم خود بود اما نتوانست قهرمان شود. هلند نیز وضعیتی مشابه داشت. اما فكر می‌كنم كه برزیل یكی از تیم‌های برگزار كننده‌ی دیدار نهایی باشد و انگلستان یا آلمان یكی از تیم‌های روبروی این تیم خواهد بود. اما نمی‌دانم چه كسی گلزنی خواهد كرد.»